וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: פאי תפוחים

דנה מלמד

2.1.2009 / 1:07

דנה מלמד הסתכסכה עם בעל המכולת ואיפה לעזאזל היא תקנה עכשיו לחמניות. מזל שבדיוק היה לה בבית פאי תפוחים להמתיק את המכה

היום הראשון של השנה החדשה התחיל לא משהו. התעוררנו לבוקר קפוא ואפור. כמו ברוב הבקרים, גלגלתי את עצמי למכולת של א', כדי לצייד את הילדים בלחמניות טריות. זה המקום לציין, שריצת הבוקר למכולת, היא ההפך מתענוג. כל העסק הזה מאד לחוץ בזמנים. יש לי בדיוק 8 דקות ללכת ולחזור. אם קורה שהמכולת עדיין סגורה (וקורה שא' לוקח את הזמן בבוקר), אנחנו בברוך רציני.

בבוקר הזה, א' אמנם הגיע בזמן לפתוח את המכולת, אבל כנראה שהוא קם ממש על צד שמאל. לרוע המזל, מסתבר שגם אני קמתי על אותו הצד. כך יצא ש"באנו לא טוב" זה לזו. "איזה מזל שהיום התעוררת בזמן!" הכרזתי בהקלה כשראיתי אותו פותח את המכולת. ואז... הו אז, הוא פצח במונולוג קורע לב על זה שגם ככה הוא מתוסכל, והוא כבר לא בגיל שאנשים יכולים להעיר לו מתי לפתוח את המכולת, והמצב, והמיתון... וכו' וכו'.

בהתחלה עוד הייתי נחמדה וניסיתי להתנצל ולהסביר ולהתפתל, אבל כשהוא הוסיף את המשפט: "בטח שלא לקוחה שקונה פה רק לחמניות", זה היה הקש. כל הצד שמאל שקמתי איתו עלה וגלש החוצה והציף אותי בכעס (בדיעבד, מוגזם וקיצוני לכל הדעות). יצאתי מיד וויתרתי על הלחמניות. החלטתי שבצהרים אני חוזרת אליו, סוגרת את החוב ונפרדת ממנו ומהמכולת העלובה שלו. כשנכנסתי מחויכת ושאלתי לשלומו, כאילו לא היה כלום בבוקר, הוא המשיך את הדרמה. "לפעמים אני יושב פה לבד שעה בבוקר, כלב לא נכנס לפה...." הוא התבכיין "גם ככה אני מתוסכל ואז את באה ואומרת... " (אני אחסוך מכם את ההמשך כי הוא באמת כבר התחיל לחזור על עצמו ).

"זה אכן עצוב" עניתי לו, "מה גם שממחר, גם הכלבה היחידה שעוד נכנסה לפה בבוקר, אמנם רק בשביל לחמניות.., כבר לא תכנס לפה יותר".

לפאי התפוחים הנפלא שהכנתי בערב שלפני, היה יעוד אחר לגמרי, אבל בנסיבות האלה, כשלא היה לחם, "נאלצו" הילדים לאכול עוגות.

פאי תפוחים ושקדים

לבצק:
300 גר' קמח
3 כפות שקדים טחונים
200 גר' חמאה
100 גר' סוכר
ביצה

לשכבת השקדים:
100 גר' שקדים טחונים
100 גר' חמאה רכה
100 גר' סוכר
1 ביצה

למילוי תפוחים:
4-5 תפוחים ירוקים (סמית') קלופים ופרוסים
4 כפות סוכר חום (אפשר גם לבן)
כפית קינמון
מיץ מחצי לימון
3 כפות חמאה

כף סוכר לבן לזרייה

1. מערבבים את הקמח, השקדים והסוכר. מוסיפים את החמאה ומעבדים לתערובת פירורית. מוסיפים את החלמונים ומעבדים עד שנוצר בצק חלק וגמיש. מקמחים משטח עבודה, ומחלקים את הבצק ל1/3 ו2/3. יוצרים כדורמהחלק הגדול ומשטחים בתבנית. מכניסים להמתנה במקרר. את 1/3 הבצק הנותר עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר.

2. ממיסים במחבת גדולה את החמאה, מוסיפים את פרוסות התפוחים, הסוכר, הקינמון והלימון. מטגנים קלות את התפוחים בחמאה עד שהם מתרככים מעט. מעבירים למסננת ומניחים לנוזלים לטפטף.

3. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

4. מכינים קרם שקדים: מקציפים ביחד את השקדים, החמאה והסוכר 3 דקות. מוסיפים את הביצה וממשיכים להקציף עד שהיא נבלעת בתערובת.

5. מורחים את קרם השקדים על הבצק המרודד. מעל שכבת השקדים, מניחים את התפוחים.

6. מוציאים את ייתרת הבצק מהמקרר ומגררים בעזרת פומפיה גסה על גבי שכבת התפוחים. זורים את כף הסוכר הלבן מעל פירורי הבצק.

7. אופים כ-45 דקות עד שפני הפאי זהובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully