וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפירת הרגעה למכורים

רותם דרוב

11.1.2009 / 17:02

המלבי שליד בית החולים צהלון ביפו עבר למבנה חדש, 50 מטרים ליד

צריף המלבי שעמד שנים רבות בשדרות ירושלים ביפו, סמוך למרכז הרפואי צהלון עומד לאחרונה כשהוא נעול. לפני שאתם מתאשפזים לגמילה, כדאי שתדעו שאפשר למצוא את שלומי לוי עם החיוך הידוע, הגזוז והמלבי חמישים מטר צפונה משם, בשדרות ירושלים מס' 94.

עיריית תל-אביב היא שהוציאה צו סגירה למקום ומסרבת לשלם פיצויים למשפחת לוי, זאת מכיוון שבמקום צפוי לעבור תוואי הרכבת הקלה. "המשפחה שלי מכרה את המלבי באותו הצריף כבר 57 שנה", מספר לוי, "בהתחלה סבא שלי מכר על גבי עגלה, מלבי בכוסות אלומיניום שהונחו גבי בלוקים של קרח, ולאחר מכן הקים את הצריף, אבא שלי עבד שם אחריו ואני כבר עשור בעסק. נכון, סבא שלי הקים את הצריף באופן לא חוקי, אבל לעירייה זה לא הפריע במשך 50 שנה, על פי חוק כבר יש לנו חזקה על המקום, מדובר בצריף קטנטנן שמספיק בקושי לאדם אחד לעמוד בתוכו.

"יש לי המון לקוחות קבועים, כאלו שבאים כל שבוע להם הודעתי על המעבר, אבל גם כל מיני ישראלים שירדו לחו"ל ומבקרים בארץ פעם בשנה שנתיים, או יפואים לשעבר שבאים לאכול פעם בחצי שנה, אני מפחד שאותם הלקוחות לא ימצאו אותי ויחשבו שסגרנו".

עו"ד שי רוסיאנסקי המטפל בנושא מטעם המשפחה אמר לוואלה!: "מהטענות שעולות מפי משפחת לוי, ומההתחמקות העיקשת של העירייה, ובזירוז ההליכים המשפטיים בתיק והלהט להרוס פתאום את הצריף לאחר שנים רבות, עולה חשש לאינטרסים כלכליים. כשתוואי הרכבת יעבור כל הנכסים שיפונו יקבלו פיצוי הולם, אם סוגרים את הצריף והורסים אותו כבר עכשיו מורידים את שווי הקרקע לקראת הפינוי. תגובת דובר עיריית ת"א-יפו: מדובר במבנה שנבנה ללא היתר וההליכים נגד המחזיקים בו החלו כבר באוגוסט 2004. במסגרת ההליך הוציא בית המשפט צו הריסה שביצועו נדרש עד ה- 10 בינואר 2006, ומשלא בוצע הוגש נגד המחזיקים צו נוסף בגין אי קיום צו ההריסה. הדיון הבא בעניינם מול העירייה נקבע ליוני 2009. באשר לחלקן של עבודות הפיתוח והתשתית המבוצעות במקום לצורך הקמת תוואי הרכבת יש לפנות לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) המבצעת את העבודות".

המלבי שד' ירושלים 94

המלבי של יפו. רותם דרוב
המלבי של יפו/רותם דרוב
  • עוד באותו נושא:
  • מלבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully