וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: עוגת יום הולדת

דנה מלמד

30.1.2009 / 0:10

הצעיר הגיע לגיל שש וכמו אמא שלו דנה, גם הוא לא מצליח להחליט במה לצפות את עוגת יום ההולדת

בלי להרגיש, כאילו עברו חמש דקות, עברה לה שנה והצעיר חוגג שש שנים. אחת ההוכחות לכך שהוא אכן התבגר היתה בחירת העוגה. בכל שנה, הוא רוצה, איך לא, עוגת שוקולד ועליה הגיבור התורן (ספיידרמן, פאוורינג'ר או איזה בריון אחר) או למרבה הזוועה, איזו יצירה יפת מראה אבל מחרידה בטעמה, מבצק סוכר. הפעם הוא החליט ברגע האחרון ש"טעים זה יותר שווה ממגניב" והכי טעים זה עוגת שמנת. כמובן שהתעלמתי מדרישתה של הגננת להביא עוגה "יבשה", כזאת שנוח לילדים להחזיק או במילים אחרות, עגה שתעשה כמה שפחות בלגן ולכלוך לגננות.

אחת הבעיות של הצעיר היא העובדה שבחיים יש אינסוף מצבים בהם עלינו לעשות בחירה. מה שאומר, שבחירה בעצם תמיד תהיה מלווה בוויתור. לדוגמא, אם לוקחים אותו לבחור צעצוע בחנות (עניין של מינימום חצי שעה), בסופו של דבר, בכל מקרה הוא יצא מתוסכל ולא יפסיק לחשוב על הצעצוע שעליו ויתר כדי לקבל את זה שבחר. כך קרה שהנ"ל לא הצליח להחליט אם הוא רוצה ציפוי של שוקולד, או פירורים, או תותים, או אולי בכלל בננות. "שימי הכל" הוא פסק. הפעם אין וויתורים.

הבנתי שגם לי קשה להחליט כי כל האפשרויות טעימות ומענגות ואיכשהו, הצלחתי לעשות שיהיה הכל מהכל. אם מתקשים לקבל פה החלטה, אפשר להכין את העוגה במנות אישיות או להכין אחת גדולה ולצפות כל חלק, במה שאוהבים.

אז הנה היא, עוגת היומולדת המנצחת שלנו.

עוגת שמנת עם חגיגת תוספות

לבצק:
300 גר' קמח
200 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 גר' סוכר
2 חלמונים

למילוי:
½ כוס חלב
250 מ"ל שמנת מתוקה
1 חב' אינסטנט פודינג בטעם וניל
1 גביע שמנת חמוצה
250 גר' גבינת שמנת
4 כפות סוכר (טועמים ואם רוצים אפשר להוסיף עוד כף)

הכנה:
1. מכינים את הבצק: מערבבים קמח וסוכר. מוסיפים את החמאה ומעבדים לתערובת פירורית (במעבד מזון או בעזרת הידיים). מוסיפים את החלמונים ומעבדים עד לקבלת בצק. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה.

2. מחממים תנור לחום של 180 מעלות ובינתיים מכינים את המילוי: שמים בקערה את החלב, השמנת מתוקה והאינסטנט פודינג ומקציפים עד לקבלת קרם יציב. (כדי לדעת שהקרם מוכן, לוקחים כף מהקרם והופכים אותה. אם הקרם נשאר על הכף סימן שמוכן).

3. בקערה נפרדת, טורפים היטב שמנת חמוצה, גבינת שמנת וסוכר, עד שהסוכר נמס. מוסיפים את התערובת לתוך התערובת שבקערה השניה ומערבבים בעדינות בתנועות קיפול. מכסים ומכניסים למקרר.

4. מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים לעלה בעובי ½ ס"מ על גבי משטח מקומח. מעבירים את הבצק לתבנית כך שיצפה את הקרקעית וישארו שוליים בגובה של כ3 ס"מ.(תבנית מלבנית בגודל 25X35 או עגולה בקוטר 28 או תבניות אישיות. אם נשאר בצק אפשר להקפיא או לאפות ולעשות ממנו פירורים לציפוי).

5. דוקרים את הבצק עם מזלג כדי שלא יתפח ואופים כ15 דקות. מוצאים את הבצק האפוי כשהוא עדיין בהיר אך מעט זהוב.

6. ממתינים שהבצק האפוי יתקרר ויוצקים את מילוי השמנת. מחליקים באופן אחיד ומכניסים למקרר ללילה.

7. כעת הגיע שלב בחירת התוספות:
• ציפוי שוקולד - ממיסים 100 גר' שוקולד מריר עם 100 מ"ל שמנת מתוקה.
• ציפוי שוקולד לבן - ממיסים 100 גר' שוקולד לבן עם 5ם מ"ל שמנת מתוקה.
• תותים
• פרוסות של בננות עם או בלי מייפל ושקדים פרוסים וקלויים
• פירורי בצק פריך (ממה שנשאר) או פירורי עוגיות
• כדורי "קליק"
• נשיקות

  • עוד באותו נושא:
  • עוגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully