משהו מושחת לשבת: מעדן שוקולד אפוי

דנה מלמד

6.2.2009 / 0:01

המקרה המוזר של הכלב לא השאיר לדנה מלמד ברירה אלא לסור למטבח ולהתנחם במעדן שוקולד אפוי עם קרם חלבה ורוטב תותים

כשהמחנכת של הבכורה ביקשה ממני להגיע לישיבת ועד אצל המנהלת, בשישי בבוקר, לא יכולתי לסרב. ברור שזה הדבר האחרון שהתחשק לי לעשות ביום החופשי היחיד בשבוע אבל בכל זאת, מצאתי את עצמי, בשמונה וחצי בבוקר, עושה דרכי לבית הספר.

מחוץ לשער חיכה לברדור מקסים שביקש להיכנס לבית הספר ונתקל בסירוב עיקש מצד השומר. כשיצאתי הוא עדיין היה שם. כאילו חיכה רק לי. בזמן שפלירטטנו, השומר כבר התקשר למוקד של העירייה ודיווח על כלב משוטט ש"מאיים להיכנס לשטח בית הספר".

הרגשתי שאני לא יכולה להיפרד מהיצור המתוק הזה ונראה שזה היה הדדי. הוא היה צעיר וחתיך, מאולף היטב, כזה שמבצע מיד הוראות כמו "שב", "תן יד" ו"ארצה". הייתה לו הבעת פנים אנושית ונבונה ומבט ממיס. אמרתי לו שכדאי שנברח מהר לפני שיגיעו מהעירייה לקחת אותו והזמנתי אותו אלי הביתה. נראה שהוא היה מאושר מההצעה והתלווה אלי בשמחה. הוא צעד לציידי כל הדרך והיה ממושמע להפליא.

כשהגענו אלי לדירה, האכלתי אותו במרק עוף, השקתי אותו במים, נתתי לו במתנה צעצועים שיוכל ללעוס אותם ולהשתעשע ואפילו ירדנו לחצר לשחק עם הכלבה של השכן. לא הרגשתי איך חולפות להן השעות ובעצם, הזמן נעצר. הלב שלי התמלא בשמחה מסוג לא מוכר, משהו שהזכיר לי תחושה של התאהבות. כן, התאהבתי בכלב לברדור בן שנתיים.

כשיצאנו לטיול בשכונה, נראינו כאילו אנחנו ביחד שנים רבות. עצרנו אצל הוטרינרית השכונתית כדי לקבל הוראות הפעלה ולחפש שבב זיהוי. להפתעתה, הכלב היה נטול שבב שכזה ובהמלצתה, דיווחתי על מציאתו לכל העמותות הרלוונטיות.
ככה חלף לו הבוקר, כל הסידורים והתכנונים שיועדו לאותו היום בוטלו, והאושר שהציף אותי הלך וגבר.

בצהרים, יצאתי לקנות לו אוכל, לפי מרשם שנתנה הוטרינרית. בדרך, התקשרו מs.o.s עם הבשורה שממנה חששתי. "זהו? זה נגמר?" שאלתי בקול שבור.. "כן. נמצאו הבעלים החוקיים. הם מחכים שתתקשרי". קיוויתי שיש טעות, שסימני הזיהוי לא יתאימו.. אבל הם תאמו בול. קיבלתי עוד חצי שעה להיפרד ממנו ואז באו לקחת אותו. למרות שנותרתי עם תחושת ריקנות ולב שבור, הבנתי שהכל לטובה. כנראה שכך עדיף לכולם.

במצבים של לב שבור, אין ספק ששוקולד זה הדבר הכי מנחם.

מעדן שוקולד אפוי עם קרם חלבה ורוטב תותים

מיץ מחצי תפוז
2 כפות סוכר

הכנה:
1. מחממים תנור ל170 מעלות.

2. מרתיחים שמנת מתוקה, מסירים מהאש. מוסיפים את השוקולד ומערבבים עד שהוא נמס. (אפשר לקצר ולהמס את השמנת והשוקולד ביחד במיקרו על דרגה נמוכה).

3. מוסיפים את הביצה והחלמון וטורפים היטב עד שהביצים נבלעות בקרם.

4. יוצקים לספלים חסינים בחום (מומלץ בספלי אספרסו) ומניחים את הספלים על גבי תבנית.

5. מכניסים את התבנית לתנור ויוצקים לתוכה מים בגובה 2 ס"מ.

6. אופים במשך 20 דקות, מכבים את התנור ומשאירים בתנור עם דלת פתוחה עד שהעסק מתקרר. מעבירים למקרר למס' שעות.

7. מכינים קרם חלבה: מתחילים להקציף את השמנת המתוקה ומוסיפים תוך כדי הקצפה את החלבה המפוררת. ממשיכים להקציף עד קבלת קרם אוורירי. (הקצפת לא צריכה להיות יציבה)
8. מכינים רוטב תותים: שמים בבלנדר את התותים, מיץ התפוז והסוכר וטוחנים לרוטב חלק.

9. להרכבת המנה - מניחים 2-3 כפות מקרם החלבה על מעדן השוקולד. יוצקים מעט מרוטב התות מלמעלה.

10. יורדים על המעדן כאילו אין מחר ומתנחמים!

גיוונים:
אפשר להוסיף לקצפת והחלבה פיסטוקים קלופים טחונים.
אפשר להחליף את רוטב התותים בפרות יער שלמים.
אפשר להוסיף לשוקולד: קוקוס / שקדים / שוקולד צ'יפס לבן.