וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלגנטיות שרירית

דניאל רוגוב

9.3.2009 / 15:05

יקב פלטר, שיעבור בקרוב לקיבוץ מרום גולן, שומר על מקומו כאחד מעשרת היקבים הטובים בישראל

היינן טל פלטר הקים את יקב פלטר ב-2002, בקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן, ובקרוב יעביר אותו לקיבוץ מרום גולן הסמוך. ביקב מייצר פלטר יינות מענבי קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, שיראז, פטי ורדו, גרנאש, סמיון, סוביניון בלאן, גוורצטרמינר ושרדונה מענבים שגדלים בגולן, בגליל העליון ובהרי ירושלים. זהו אחד מארבעה יקבים המייצרים יין מבעבע בארץ. היינות מיוצרים בשתי סדרות: Selection-T ופלטר, והיקף הייצור הנוכחי הוא 80 אלף בקבוקים בשנה. טעימה מוכיחה שיקב פלטר שומר על מקומו כאחד מעשרת היקבים הטובים בישראל.

פלטר, קברנה סוביניון, Selection-T, 2006

יין בעל נוכחות נדיבה של עץ, המשקפת את 20 החודשים שבהם התיישן בחביות אלון צרפתי חדשות. טעמו כמעט מתקתק בשל תכולת אלכוהול של 15%. צבעו אדום כהה, עם טאנינים קטיפתיים המאזנים את העץ. עם פתיחתו בכוס נחשפים טעמי דומדמניות שחורות ודובדבנים שחורים לצד רמזים של זפת ותבלינים, ובגימור הארוך מאוד עולים רמזים של טבק לעיסה מתוק. לאחר שהייה בכוס היין חושף אלגנטיות שרירית. נגיש ומהנה עכשיו אך יהיה במיטבו בשנים 2010-2015. 140 שקלים. ציון: 93.

פלטר, קברנה סוביניון-שיראז, 2006

יין אדום כהה שהתיישן בחביות אלון חדשות במשך 18 חודשים, עם ניחוח נדיב של אלון מתובל בפתיחה. בהמשך מתגלה קשת טעמים מצודדת של דובדבן, פטל, דומדמניות ופלפל שחור. הטאנינים הרכים מלטפים כשהיין בעל הגוף המלא ממלא את הפה. יין אלגנטי וארוך, המצטיין באיזון ובמבנה טובים. שתו מעכשיו עד 2013 ואולי אף מעבר לכך. 95 שקלים. ציון: 92.

פלטר, טריו, 2007

תערובת בצבע דובדבן כהה המכילה 70% קברנה סוביניון, 15% מרלו ו-15% קברנה פרנק. 14 החודשים שבהם התיישן בחביות משומשות משתקפים בהשפעה עדינה של עץ מתובל וטאנינים רכים המלטפים בעדינות את הפה ומדגישים נוכחות מרומזת של דומדמניות אדומות, פטל ודובדבנים אדומים. יין רך, עגול, נדיב ובעל גוף בינוני, עם רמז לאקליפטוס בגימור הבינוני-ארוך. שתו מעכשיו עד 2011. 75 שקלים. ציון: 90.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

פלטר, שרדונה, 2008

יין שלא עבר יישון ומפגין מגוון עשיר של מינרלים, פירות קיץ, קיווי וגלעיני אפרסק. בעל גוף בינוני, עם חומציות טובה ומאזנת. ייתכן שהוא אינו מלא חיים כפי שהיה אפשר לצפות משרדונה שלא עבר יישון, אבל ניכרת בו אלגנטיות. שתו מעכשיו עד 2010. 55 שקלים. ציון: 90.

פלטר, סוביניון בלאן, 2008

יין בעל גוף בינוני בצבע קש בהיר, שלא עבר יישון. מורגשת בו חומציות נדיבה המדגישה את טעמי הפירות הטרופיים, אשכולית אדומה ורמזים לקליפת אשכולית, כולם על רקע עתיר מינרלים. שתו עכשיו או בשנה-שנתיים הבאות. 65 שקלים. ציון: 89.

יקב טפרברג

יקב טפרברג הוותיק (לשעבר אפרת) מוסיף להתפתח, ובהנהגתו של היינן שיקי ראוכרברג מייצר יינות שאיכותם מעוררת עניין גובר. לאחרונה שיווק היקב את יין המלבק הזני הראשון בארץ. זן המלבק הוא בעל היסטוריה ארוכה ומכובדת, שתחילתה בבורדו והמשכה בארגנטינה - שם הוא הענב הפופולרי ביותר כעת. כיום מגדלים אותו גם בישראל. במיטבו המלבק מניב יינות מרוכזים מאוד בעלי צבע עמוק. התנאים המיטביים לגידולו הם באדמת גיר. להלן רשמיי מהיין הזה ומשלושה יינות נוספים בסדרת טרה (Terra) של טפרברג.

טפרברג, מלבק, טרה, 2007

יין אדום כהה שהתפתח בחביות אלון צרפתי ואמריקאי. בעל גוף בינוני-מלא, עם טאנינים שמאוזנים יפה על ידי רמזים של לחם קלוי מתוק ווניל. באף ובחיך מורגשת נוכחות של שזיפים ודובדבנים שחורים ורמז לקקאו. אינו דומה למלבק צרפתי או ארגנטיני, אלא בעל אישיות ים-תיכונית מובהקת. שתו עכשיו או בשנה-שנתיים הבאות. 65 שקלים. ציון: 88. כשר.

טפרברג, קברנה סוביניון, טרה, 2006

יין אדום כהה, בעל גוף בינוני-מלא. 14 החודשים שבהם התיישן בחביות אלון צרפתי משתקפים ברמזים לאלון קלוי ובטאנינים מוצקים במקצת, המאוזנים יפה על ידי חומציות ופירות. מורגשים רמזים לפטל, דובדבנים וקאסיס, הנתמכים על ידי תבלינים ורמז למשמשים מיובשים, שכולם מובילים לגימור ארוך ועדין. במיטבו בשנים 2009-2011. 65 שקלים. ציון: 88. כשר.

טפרברג, מרלו, טרה, 2006

יין אדום כהה בעל גוף בינוני עד מלא, עם טאנינים מלטפים, שהתיישן בחביות אלון במשך 14 חודשים והדבר ניכר בנוכחות של אלון מתוק ומאובק, תבלינים עדינים ורמז לעשן. ניחוחות וטעמים של דומדמניות, פטל שחור וחמוציות נתמכים יפה ברבדים עליונים קלים של עשבי תיבול, אדמה ושוקולד כהה. שתו מעכשיו עד 2010. 65 שקלים. ציון: 88. כשר.

טפרברג, קברנה סוביניון-מרלו, טרה, 2007

תערובת בצבע אדום כהה המורכבת מקברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק (70% ,25% ו-5% בהתאמה). הוא נחשף קלות לאלון, גופו בינוני והטאנינים שהיו בעבר מחוספסים נעשו חלקים ומאפשרים לו לחשוף אישיות של פטל שחור ודובדבנים. שתו עכשיו. 50 שקלים. ציון: 87. כשר.

Casa Santos Lima, Portuga Rose, Estramadura, Portugal, 7002

יין רוזה ארומטי בצבע אדום-דובדבן, שלא התיישן בחביות עץ וחושף ניחוחות וטעמים מצודדים של פטל ופירות יער. בעל גוף בינוני, יבש מאוד, עם די מורכבות כדי לעורר עניין. הולם עוף צלוי, דגים ופירות ים. שתו עכשיו. 40 שקלים. ציון: 86.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully