וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם העיר

רותם דרוב

26.3.2009 / 18:05

טלי עירוני הירושלמית, הגיעה לבשל אוכל מוכן לצפון תל אביבים והביאה איתה את פילוסופיית השירות היישר מהבירה

השפית טל עירוני, שפתחה לא מזמן ברמת החי"ל את המעדניה urban taste (קלטו את משחק המילים) היא בכלל ארכיטקטית מירושלים, אבל עם שורשים עבותים במטבח. אחרי שעברה מטבחים של לא מעט מקומות בירושלים, היא הרגישה שהגיעה השעה לפתוח מקום משלה ובחרה להתמקם דווקא בשכונה הצפון תל אביבית, שם היא מבשלת אוכל מוכן לטייק אוואי: "אני ארכיטקטית בהכשרתי, למרות שמעולם לא עבדתי בתחום. לאמא שלי היה קייטרינג ואני זוכרת את עצמי חוזרת מבית הספר וממלאת תאנים בגבינת קממבר, או עושה הכנות שונות. אמא שלי ניסתה להניא אותי מלהיכנס למטבח בתור קריירה, כי זאת עבודה קשה, אבל זה חזק ממני, היה ברור לי תמיד שאני ממשיכה בכיוון".

לשאלה מדוע פתחה מקום של אוכל מוכן דווקא בתל אביב היא עונה: "לא רציתי לפתוח מסעדה, רציתי לפתוח בדיוק מקום כזה. אבל בירושלים המנטאליות שונה, זה לא נהוג לקחת קופסאות של אוכל הביתה. שם כל מאמא גאה במרקים ובבישולים שלה, ולהביא אוכל מבחוץ זאת ממש חרפה. פה במרכז האווירה יותר משוחררת, יותר נשים יוצאות לעבוד ואין להם זמן לבשל. חוץ מזה שהמקום לא כשר, לא משהו שיכולתי לפתוח בירושלים".

גם את פילוסופיית השירות, מביאה עירוני מבירתנו הניצחית: "הירושלמים רגילים שמפנקים אותם במסעדות, קינוח על חשבון הבית, משהו זול במבצע, אולי צ'ייסר, בעצם אם נכנסת למסעדה וקיבלת רק את מה שהזמנת, סימן שהשירות היה גרוע, אני הבאתי את זה לתל אביב ומפצירה בלקוחות לטעום ממה שבישלתי, אבל תל אביבים מתביישים אולי, עבורם זה טריוויאלי לקחת משהו הביתה בלי לטעום ואם זה לא יהיה טעים הם לא יזמינו אותו יותר"

המקום פתוח רק מיום רביעי ועד יום שישי. הרבה מהפירות ומעשבי התיבול עירוני קוטפת מהבוסתן הפרטי שלה, ועד שפסח יגיע אפשר להזמין מהתפריט ארטישוק ממולא באספרגוס, פיטריות ועשבי תיבול ביין ושמנת תמורת עשרה שקלים ליחידה, או ריזוטו פיטריות, שמן כמהין וגבינת פקורינו ב-50 שקל למנה גדולה, או 20 שקל למנה קטנה. יש גם קציצות עגל עם גבינת פטה, ופקורינו ברוטב יין אדום ועגבניות תמורת 35 שקל ולקינוח אפשר לטעום מפרפה הלימון ברוטב תבלינים וקרוקנט שקדים תמורת 20 שקל.

Urban taste הרוגי המלכות 7 תל אביב. ד'-ה' 12:00-19:00 ו' 10:00-15:00. טלפון 03-6498485

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully