וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה הלוי פינת בודפסט

רותם דרוב

10.5.2009 / 18:28

איפה יאכלו הקבועים של יהודית ולאן נעלמה פסטה מיאה של יהודה הלוי?

חובבי האוכל ההונגרי שלא מצאו את עצמם מאז שנסגר בנסיבות מצערות קפה יהודית המיתולוגי בגן העיר יכולים להתנחם בפתיחתו של "טוליפ" שפתח לאצי בצ'ה, מי שהיה יד ימינה של יהודית ב-16 השנים האחרונות. טוליפ נפתח ברחוב יהודה הלוי בתל אביב היכן שעד לא מזמן שכן סניף פירות הים של פסטה מיאה והתפריט מציעה סלטים, טוסטים ומגוון מנות מהמטבח ההונגרי.

"לאחר שקפה יהודית נסגר אבא שלי חיפש מיקום לפתוח מסעדה משלו", מספר דניאל, בנו של לאצי שמנהל את המקום יחד עם הוריו. "לאחר שהתמקמנו פה הבאנו את זולאטן הניי – שף הונגרי מבודפשט".

בצ'ה מסביר את התפריט המעורב: "מצד אחד רצינו להכיר לקהל הישראלי מנות הונגריות ייחודיות כמו גולאש ובלינצ'סים אבל יש גם תרד מוקרם עם ביצת עין שזו מנה הונגרית ולאצ'ו – תבשיל ירקות, פלפלים, בצל ועגבניות עם אורז לבן. אנחנו לא רוצים לכפות את התפריט ההונגרי על הסועדים לכן אפשר לבוא לשבת פה בבוקר על כוס קפה ומאפה, או על טוסט או סלט, אבל גם תמיד יהיה מרק גולאש". גונדל פלצ'טה - בלינצ'ס עם מילוי קרם אגוזים ושוקולד בלגי עולה במקום 45 שקל, תרד מוקרם עם ביצת עין יעלה גם הוא 45 ולאצ'ו הונגרי יעלה 39 שקל.

טוליפ – יהודה הלוי 52 תל אביב. 03-5668444. שעות פתיחה א'-ש' 09:00-24:00. עסקיות מוגשות בימים א'-ה' 12:00-17:00.

לשחות בים של הרצליה

סניף פירות הים של פסטה מיאה לא נעלם. הוא רק מחליף כתובת ויפתח מחדש בהרצליה פיתוח בתחילת יוני. ירון אורן, הזכיין שהפעיל את הסניף ביהודה הלוי מודה שאולי המיקום לא היה מוצלח כל כך: "אכן הסניף היה קרוב מידי לסניף האם ושני הסניפים נגסו אחד בשני מבחינת קהל הלקוחות. החלטנו שיותר נכון להעביר את המסעדה להרצליה פיתוח, מתחם שלא יפגע בשום סניף אחר של פסטה מיאה. ככה גם העברנו את המסעדה וגם לא פגענו באף סועד, שהרי הסניף המקורי עדיין קיים לא רחוק משם".

אורן מבטיח שהסניף החדש לא יסבול מהניכור שמאפיין את אזור המסעדות של הרצליה פיתוח: "אם כבר אז כבר, השקענו הרבה במסעדה החדשה, היא הולכת להיות מפוארת מצד אחד וביתית מצד שני. העיקרון שהנחה אותנו ביהודה הלוי יפעל גם פה: אם אני או אחד מהשותפים שלי לא נוכחים פיזית במקום, המסעדה לא תפעל, אנחנו אף פעם לא עובדים בשלט רחוק".

פסטה מיאה – רחוב שנקר 4 הרצליה פיתוח. הפתיחה בתחילת יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully