וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבן על לבן על לבן

26.5.2009 / 15:50

ממסקרפונה ועד קממבר: אספנו עבורכם את הגבינות שצלחת החג אינה שלמה בלעדיהן

ריקוטה

גבינה המקורה באיטליה. מיוצרת ממי גבינה שהופרדו מן החלב בעת הכנת גבינות אחרות. את מי הגבינה מחממים שוב בתהליך הייצור .
טעמה נייטרלי, צבע לבן ומרקמה רך וגרגירי. בעלת מתיקות מעודנת. משמשת לבישול ואפייה.

מסקרפונה

גבינה רכה ומתוקה בצבע שנהב, בעלת מרקם חלק ושמנתי. מקורה בצפון איטליה וניא מיוצרת משמנת מתוקה. משמשת לבישול ולהכנת קינוחים כגון טירמיסו

מוצרלה

גבינה איטלקית, חצי רכה, מחלב בופאלו או פרות.הגבינה עוברת תהליך הכולל לישה, מתיחה וחיתוך. צבע הגבינה לבן, טעמה נייטרלי ומרקמה רך וגמיש. בעלת קליפה דקה. הגבינה ניתכת מצוין ולכן משתמשים בה לאפייה והקרמה ובעיקר לפיצות.

חלומי

גבינה קפריסאית קשה במרקם של גומי. באופן מסורתי מיוצרת מחלב צאן אך כיום מיוצרת בעיקר מחלב בקר. צבע הגבינה לבן , טעמה חלבי ומרקמה יציב. נאכלת בעיקר כאשר היא מטוגנת או או על הגריל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בולגרית

סוג של גבינת פטה שמקורה בדרום מזרח הבלקן. בין הגבינות העתיקות בעולם ומאוד פופלרית ביוון. במקור יוצרה הגבינה מחלב כבשים אך כיום מיוצרת גם מחלב עזים , בקר או תערובת בינהם.
צבע הגבינה לבן, מרקמה רך ונוטה להתפורר . היא נשווקת בדר"ג בצורת קוביות המושרות במי מלח.

צפתית

גבינה צפתית היא גבינה ישראלית מלוחה, חצי קשה, בעלת מרקם צמיגי, הנמכרת בחריצים. הגבינה עשויה מחלב בקר או חלב צאן ומופיעה באחוזי שומן שונים.

לבנה

גבינה רכה, בעלת טעם אופייני חמצמץ, מקורה מאגן הים התיכון. נינת למריחה ומתאימה גם לאפייה ובישול.

קשקבל

גבינה בלקנית חצי קשה המיוצרת במקור מחלב כבשים. כיום מיוצרת גם מתערובת של חלב בקר וחלב כבשים. צבע הגבינה צהוב בהיר, קליפתה חלקה, טעמה פיקנטי ומעט מלוח, מרקמה חמאתי אך יציב וגמיש וניתן לפוררה בקלות.

גבינת קרם שמנת

גבינה למריחה דלה בשומן, במרקם עשיר של גבינת שמנת.

ברי

גבינת הברי היא גבינה רכה מחלב פרות. מקורה ממחוז ברי שבצרפת. צבע הגבינה חיוור, ומרקמה עדין וגמיש. היא מצופה במעטה עובש לבן. ככל שמתקדמים פנימה הגבינה נעשית רכה , בשלה יותר ונוזלית ממש. טעמה עדין עד טעם דומיננטי. מוגשת בטמפ' החדר.

קממבר

אחת הגבינות המפורסמות בעולם. מקורה מהכפר קממבר שבחבל נורמנדי בצפון צרפת. הגבינה בשלה ומיוצרת מחלב פרות. צבע הגבינה שנהבי, מרקמה גמיש וחמאתי והיא צופה במעטה עובש לבן. עם הבשלתה היא מתרככת, מתכהה, תוכה מתרכך וטעמה מתחזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully