וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן היסוד

14.6.2009 / 13:28

חמישה מתכונים לכבוד מחירי החלב והבייצים שיורדים החל מהיום בשיעור של 4.5%. שיהיה בתיאבון על חשבון הברון

מרנג

נשיקות קטנות ונמסות בפה בצבעי לבן, ורוד או חום שוקולדי או פבלובה במילוי קצפת ופירות יער, ואפילו סתם פאי לימון מרנג חרוך. כל אלה הם תוצר של חלבונים מוקצפים ארוכות ואפויים בתנור בחום נמוך למשך זמן ארוך עוד יותר. כדאי להיצמד לחוקים הנוקשים בהכנה כדי ליהנות מפירות הפריכות.

אומלט

נשמע כמו חביתה רגילה, אבל אם מצרפים לבלילת הביצים המשתקשקת מעט חלב (או שמנת, שומו שמיים) נוצרת חביתת אלים אוורירית ורכה. אליה אפשר להוסיף עשבי תיבול רבים, גבינות שונות או ירקות כמו בצל ופטריות. אפשר לשים תוספת אחת אבל כמו כל ישראלי מצוי, אנחנו אוהבים את הכל מהכל.

פנקייק

גדולים או קטנים. עבים או דקים. בערימה או ביחידים. בידיים או במזלג. הפנקייק הוא מפלט מתוק וגם מלוח בימים שאין חשק להתקין ארוחה. עוד יותר מכך, אופציית הפנקייק מכילה בעצם את כל מה שאנחנו צריכים: קמח, ביצים, חלב, ממרח ותוספות.

לחמניות חלב

לחמניות מתוקות, שמנמנות ובמרקם סמי-בריוש, שיקבלו אליהן חמאה מלוחה, ריבה טריה או נקניק שמנוני. הן בעיקר מזכירות חלה אבל מאותגרות גודל, ובעיקר עשירות בביצים ובחלב שגם מעניקים להן צבע זהוב מהמם.

זביון

קינוח איטלקי שכולו שמפניה וחלמונים (אלו שנשארו לכם מהמרנג). מרקמו דומה למקצף או מוס אבל טעמו האוורירי מעניק תחושת מלכותיות שבדרך כלל מסתיימת בתותים או פירות יער (ואפילו תאנים) שהופכים את המנה לתאווה בכוסית. (כתבה: רוני קדר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully