וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילגולה של סבתא

דנה מלמד

26.6.2009 / 0:44

לדנה מלמד היה קצת נחת, אז מיד הגיע אושו והוריד אותה לקרקע. כדי לעלות חזרה למעלה מכינה בלינצ'ס מתרפק

הפילוסוף ההודי אושו מדמה פסגה של אושר לקודקוד של פירמידה, מה שאומר, שאי אפשר לעמוד שם יותר מידי זמן. בשישי האחרון הייתי בלב ליבו של השפיץ של הקצה של הקודקוד של פירמידת האושר. הייתי בפיסגה כמה שעות טובות, בהן רקדתי כאילו אין מחר. ריחפתי כפרפר בשדה פרחים והרגשתי כמו שמש קורנת.

בבוקר שלמחרת כבר התחלתי להרגיש את המדרון,אבל ניסיתי להתרפק עוד קצת על החוויה ולמצוץ עוד טיפונת מהתחושות הנעימות והזיכרון הענוג. ההידרדרות אל העמק היתה בלתי נמנעת, כי מסתבר שאי אפשר להיות כל הזמן בפיסגה ושמחה מורכבת מעונג וכאב גם יחד, אחרת היא לא שמחה שלמה.

כך, עברתי השבוע דרך המדרון התלול. תענוג גדול זה לא היה. ובכל זאת הייתה שם אכזבה, היה כאב, היתה התרוקנות של אנרגיה, וברגע הלך החיוך. למזלי, למדתי לאחרונה משהו חשוב על כאב: הוא נמצא כדי שישימו לב אליו, שיתבוננו בו ושלא ינסו לברוח ממנו. אז השבוע הסתכלתי לכאב בעיניים. איפשרתי לכל אותן תחושות איומות לעטוף אותי, נתתי להן מקום וקיוויתי שאשתחרר מזה במהרה.

יום אחד קרה נס. פתאום זה עבר. הכל. הכאב התמוסס וכל החבילה נעלמה. והנה, נכנס אוויר צח, אנרגיה חדשה להתחיל שוב לטפס, לעבר הקודקוד הבא.
עכשיו, שאני מרגישה הרבה יותר טוב, אני יכולה לשתף אתכם (למרות שלא זכיתי) במנה שהכנתי לתחרות שהתבססה על מתכונים מעוף וסויה שהתקיימה במסעדה בה אני עובדת. המנה מבוססת על זיכרון ילדות מבית סבתא. אמנם היא לא עומדת בסטנדרטים של מסעדת גורמה, אבל שטעמתי ממנה, שטפו אותי חווית הילדות, ולרגע חזרתי לרגע להיות דנה הקטנה במטבח החמים של סבתא לאה.

בלינצ'ס של סבתא במילוי עוף

לחביתיות:
1 כוס קמח
4 ביצים
כוס ציר ירקות (או מים רותחים)
3 כפות שמן
מעט מלח

למילוי:
10 בצלי שאלוט קצוצים דק
1 גזר קלוף וחתוך לקוביות
1 שורש סלרי קלוף וחתוך לקוביות
5 שוקיים מבושלים בציר ירקות ( כרישה, גזר, שורש סלרי, שן שום, עלה דפנה, פלפל אנגלי, ענף רוזמרין, צרור פטרוזיליה ומים שיכסו את השוקיים. שמים בסיר, מרתיחים ומבשלים שעה וחצי על להבה נמוכה)
200 גר' בשר פרגית טחון
100 גר' חזה אווז חתוך לקוביות קטנות.
כוס בצל ירוק קצוץ
2 כפות סויה קיקומן
2 כפות סילאן
2 שיני שום קצוצות
פלפל שחור גרוס

לרוטב:
4 כפות טחינה גולמית
2 כפות סילאן
2 כפות סויה
מיץ מחצי לימון
כפית רוטב צ'ילי מתוק
שומשום קלוי

הכנה:
1. מכינים את החביתיות: מערבבים את כל המרכיבים, מחממים מחבת טפלון קטנה ומשמנים המעט מאד חמאה או שמן. יוצקים מצקת קטנה מהבלילה למחבת, מטגנים דקה או שתיים ומעבירים לצלחת. אין צורך לטגן משני הצדדים. שומרים את החביתיות בצד.

2. מטגנים את בצלי השאלוט עד שהם שחומים. מוסיפים קוביות גזר וסלרי וממשיכים לטגן על להבה נמוכה עד ריכוך. אם מתחיל להישרף, מוסיפים כף ציר ירקות או מים.

3. מוסיפים לבלילה את בשר הפרגית הטחו ובוחשים היטב. מפוררים היטב את הבשר בכף עץ כדי למנוע היווצרות גושים. מוסיפים את חזה האווז ובוחשים.

4. קוצצים את בשר השוקיים שבושלו בציר ירקות ומוסיפים גם אותו.

5. מוסיפים שום, סויה, סילאן ופלפל שחור גרוס. טועמים, מתקנים תיבול, מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל על להבה קטנה מאד כעשרים דקות.

6. מוסיפים בצל ירוק, בוחשים ומכבים את האש.

7. ממלאים את החביתיות: מניחים כף מהתערובת בתחתית כל חביתיה. מקפלים משני הצדדים ומגלגלים לצורת סיגר.

8. מחממים מעט שמן או חמאה במחבת ומטגנים את הבלינצ'ס הממולאים עד הזהבה.

9. מערבבים היטב את כל מרכיבי הרוטב ומזלפים מעט על הבלינצ'ס המטוגנים.

10. מגישים עם סלט של עלים ירוקים ושורשים טריים (גזר, צנונית, קולרבי וכו') מעורבבים עם מעט מהרוטב.

  • עוד באותו נושא:
  • בלינצ'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully