פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הטבח הולך יחף

      מי שמכין אוכל כל השבוע, סופו שלא לאכול בסוף השבוע. דנה מלמד מרגישה רעבה ומכינה פרגיות וקוסקוס ב-5 דקות

      אם הסנדלר הולך יחף, הטבח, מה לעשות, הולך רעב. אם תפתחו את המקרר הביתי של טבח, לא תמצאו שם כלום. שממה. מדבר. מקסימום, כמה שרידים של ירקות עייפים או במקרה שלי, כל מיני מוטציות, שפעם אפשר היה לקרוא להם אוכל, שהם בעצם שרידים של כתבות.

      אני מבשלת כל יום. כל היום. מלא אוכל, אבל לא בשבילי אלא עבור אנשים אחרים. כך קורה שלקראת ארוחת הבערב, לא נותרה בי טיפת אנרגיה להיכנס למטבח, בטח לא כשהכיור מלא כלים מאתמול. בשעות הקטנות של הלילה, שהרעב קשה מנשוא, זה נגמר בדרך כלל בקרקרים עם חומוס או קוטג'.

      החברים של ילדי מקנאים בהם, כי הם בטוחים שבגלל שיש להם אמא בשלנית, הם אוכלים גורמה כל יום. אבל פה המקום להתוודות, וממש לא בגאווה, שההפך הוא הנכון. רוב הזמן אוכלים אצלנו אוכל מאד בסיסי ופשוט, ורק בסופי שבוע שהילדים איתי, אני משקיעה בבישולים לשימוש עצמי. גם כאן אני לא כזאת צדיקה ולעיתים מעגלת פינות. אם היה שבוע עמוס במיוחד, כמו זה האחרון למשל, ולכך גם מתווסף החום הכבד במטבח, אני לגמרי מחפפת.

      כך קרה שבסוף השבוע האחרון נתפסתי על חם ב.... (השם ירחם...) ב... בסניף של מקדונלד'ס. הנה, אמרתי את זה.
      "תתביישי לך!" נזפה בי מכרה שפגשה אותי בדרכי לשם. "זה מה שהילדים שלך אוכלים?" והתשובה היתה כן. התביישתי עד עמקי נשמתי.

      כדי להימנע מתקריות מביכות כאלו בעתיד, נמצאו מספר פרודוקטים שחיבורם יחד הוא מהיר וכשהם פוגשים זה בזה, נוצרת ארוחה שלמה שמתקבלת פה בשמחה רבה.
      קוסקוס ופרגיות זה משהו שרוב הילדים מאד אוהבים, ההכנה מאד מהירה ופשוטה וזהו מאכל שאפשר לאכול גם קר. הנה למשל המנה שלפניכם, מאד בסיסית והתוצאה – צבעונית ומענגת.

      תבשיל מהיר של קוסקוס עם פרגיות, אפונה, עגבניות שרי ופלפלים צהובים

      חומרים:
      300 גר' סטייק פרגית חתוך לרצועות

      למשרה:
      1/3 כוס שמן זית
      כפית דבש
      כף גדושה סומק
      מלח
      פלפל שחור גרוס
      ½ כוס בצל ירוק קצוץ דק

      2 כוסות קוסקוס מוכן (לפי הוראות היצרן)
      כוס אפונה קפואה
      כוס עגבניות שרי תמר
      פלפל צהוב
      חצי כוס צנוברים קלויים

      הכנה:
      1. מערבבים את כל מרכיבי המשרה ומשרים את רצועות הפרגית.

      2. בינתיים מבשלים את האפונה במים רותחים עם מלח כ- 5 דקות. מסננים.

      3. חותכים את עגבניות השרי לרבעים לאורכן.

      4. חותכים את הפלפל לקוביות קטנטנות.

      5. מחממים היטב מחבת טפלון ומקפיצים את רצועות הפרגית כ-3 דקות, עד שהן צלויות היטב מכל הצדדים.

      6. מוסיפים למחבת את הקוסקוס והאפונה ומערבבים. מסירים מהאש.

      7. מוסיפים את העגבניות, הפלפלים והצנוברים, מערבבים ומגישים.

      גיוונים:

      - אם רוצים טעם יותר לימוני, מוסיפים למשרה גרידת לימון.
      - אפשר להוסיף לקוסקוס בזמן הכנתו טימין טרי.
      - למי שלא שומר כשרות, פרמז'ן מגוררת תשדרג את המנה פלאים.
      - אפשר להוסיף כל עשב תיבול שאוהבים כמו פטרוזיליה, בצל ירוק, נענע, כוסברה וכו'. את העשבים מוסיפים בסוף.
      - לילדים עם ראש קולינרי פתוח - פרוסות דקיקות של בצל שאלוט ושום הן תוספות מבורכות. מתחילים בטיגון קל של הבצל, מוסיפים את השום ואז מצרפים את הפרגיות.