וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים ליקב

2.8.2009 / 0:24

30 יקבים ישתתפו בפסטיבל יין בירושלים שיתקיים השבוע. לרגל החגיגות 5 ייננים ממליצים על הבקבוקים שהם אוהבים אצל המתחרים

פסטיבל חגיגת יין ישראלית מתקיים, זו השנה השישית במוזיאון ישראל בירושלים. בפסטיבל שייפתח ביום שלישי (4 באוגוסט) מתאספים למעלה מ-30 יקבים ישראליים ומציגים את יינותיהם למבקרים. בין היקבים המשתתפים: תשבי, פסגות, ברבדו, פלטר, סגל, ברקן, יתיר, כרמל, קדש ברנע, אסיף, טוליפ, ציון, ססלוב, גוש עציון, עגור, דלתון, צרעה, רקנטי, עמק האלה, הרי גליל, רמת הגולן, תבור, טפרברג ובנימינה.

השנה יוצבו לצד היינות גם דוכני גבינות ממותגי הפרימיום של מחלבות תנובה, שוקולד בוטיק של roy chocolate, ודוכן ליקרים ייחודי של "הליקרים של ענת".

מחיר הכניסה, 60 שקלים, כולל כוס יין אותה יוכלו המבקרים למלא ללא הגבלה בדוכני היקבים השונים.

מוזיאון ישראל, 4-6 באוגוסט, 19:00-23:00

תמיר ארצי, יינן יקב טוליפ:

"אני ממליץ על 'אדום שיראז קברנה סוביניון 2005' של יקב ססלוב. זהו יין נהדר ואיכותי מאוד, המיוצר על-ידי אחד מהיוצרים הוותיקים בעולם יקבי הבוטיק בארץ. 60% ענבי שיראז ו-40% ענבי קברנה סוביניון המפיקים יין מלא ועשיר בעל ארומות של פירות יער סגולים, פטל, מוקה ושוקולד, שילך טוב עם נתח יפה של שייטל על הגריל."

"בין היינות ביקב טוליפ אני ממליץ על 'סירה רזרב 2007', יין שהביא לנו גאווה רבה כאשר קיבל את מיטב הדירוגים בארץ ובעולם, ולא בכדי - "סירה" מתפוצצת מפרי ומלווה בארומה עדינה של חבית צרפתית. יין מרשים."

גיל שצברג, היינן הראשי של יקבי רקנאטי:

"ההמלצה שלי היא על 'פלטר שרדונה 2008'. לפני הכל אני אוהב את צורת העבודה של טל פלטר, היינן. היין הזה מוקפד מאוד, מאוזן, פירותי ופשוט טעים - שזה כל מה שצריך ביין, בעצם. כל השאר זה שטויות."

"מהיינות שלנו אני ממליץ על 'סירה רזרב 2005', יין משנת בציר מצוינת, שבימים אלה הגיע לשיאו מבחינת טעמים ואופי. זהו יין הרמוני המתובל בסגנון ארצישראלי, ואפשר לאתר בו ניחוחות עשבי תיבול ים תיכוניים המשתלבים עם טעמי הונילה והאגוז הקלוי של החבית. האיזון שלו פנטסטי."

יעקב אוריה, יינן יקב אסיף:

"אני ממליץ על 'בלאנקה 2008' של יקב עגור, יין רענן, מקסים וטוב. פריך, ארומטי. בעיניי הוא מורכב ומעניין, וכנראה שיש לו גם פוטנציאל התיישנות לא רע."

"מיינות יקב אסיף אני ממליץ על 'שרדונה 2008', שמורכב מענבים הגדלים בהרי ירושלים, והתסיסה שלו לא נעשית בחביות אלא במיכלי נירוסטה, מה שממצה את איכויות וארומות הפרי במלואן. היין הזה זכה במדליית זהב בתחרות "בסט-וליו" של סטודיו בן עמי, ובעיניי הוא באמת מעניק תמורה נהדרת למחיר."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ברי ססלוב,יינן יקב ססלוב:

"הפייבוריט שלי בימים אלה הוא 'ווייט טוליפ 2008', שיצא בפברואר האחרון מהיקב הצעיר הזה, שמפגין מתחילת דרכו רצינות, מקצוענות וחדשנות אמיתית. הווייט טוליפ הוא יין רווי טעמים של פרי טרי, ואין דבר יותר מרענן בקיץ הישראלי מלשתות אותו צונן. כיף לא נורמלי של יין."

"מיינות ססלוב, אני מאוד ממליץ על 'אדום שיראז קברנה 2006', יין ששהה בחביות מעל שנתיים ויצא לשוק רק לפני חצי שנה. יין קטיפתי, מורכב ואינטיליגנטי, עם הרבה מאוד טעמים שמהדהדים בפה זמן רב לאחר הטעימה. כל לגימה ממנו מגלה רובד אחר שלו.".

שוקי ישוב, יינן יקב עגור:

"אחד היינות המוצלחים שבוקבקו השנה הוא 'בלק טוליפ 2005', יין מאוד חדשני בתחומו, ואני מעריך אותו במיוחד בשל היותו יצירה ישראלית חדשה ומקורית ולא תעתיק קופי-פייסט של יינות מחו"ל. היין העשיר והאלגנטי משתדך היטב למאכלי בשר מורכבים. כשאני רוצה להתנחם, זה בדיוק היין שאשלוף מהמדף."

"יין של יקב עגור שאני גאה בו מאוד נקרא 'בלאנקה 2008', יין לבן מתערובת של שני זנים, ויונייה ויוהנסברג ריזלינג, שהולך נהדר עם החיך הים תיכוני והמאכלים שלנו - שמן זית, סלטים מתובלים, חצילים בטחינה ועשבי תיבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully