וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיכה הצנועה

יניב רוזנברג

5.8.2009 / 19:05

לכבוד החום עלה המסעדוס לירושלים ומצא את התרופה ללחות. בדרך הוא דגם מנות במסעדת טופולינו ונפעם

הכיצד ייתכן שטרם נעשתה פנייה מרוכזת לאקדמיה העברית ללשון בבקשה לאמץ את הביטוי העתיק "ימים נוראים" המתאר את הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, גם לחודשי יולי-אוגוסט? והרי כל תל אביבי מצוי שנשאל "מה שלומך", ישיב מייד ש"נורא. חם נורא".

אבל אין מטרת הטור הזה לקטר ולגדף. אין סיבה לחזור שוב ולומר שכן נהיה חם יותר משנה לשנה, ולשנן שבלתי נסבל להיות מחוץ למזגן. גם מיותר לחזור על המשפט הנכון והמאוס "לפני 10 דקות יצאתי מהמקלחת ואני כבר מזיע/ה שוב".
לנוחיותכם, צרפנו היום כמה טיפים (מפורטים ולא מפאת הזלזול באינטליגנציה, אלא כי קשה לחשוב כשחם) לערב צונן ומשביע במיוחד:

1. חייגו למספר 02-6223466, יענו לכם "טופולינו שלום" – הזמינו מקומות בהתאם לכמות האנשים שתרצו לשמוע מהם בסוף הערב: "תודה שהזמנתם אותנו. הרבה זמן לא נהנינו ככה".

2. היכנסו לרכב וכתבו ב-gps רחוב: אגריפס 62, עיר: ירושלים.

3. לאחר שתגיעו למחוז חפצכם, עשו סיור בשוק מחנה-יהודה. הריחות, הטעמים, הקולות, המבחר, החנויות, הצבעים, הטיפוסים, האווירה וכל השאר יעלו על פניכם חיוך ענק.

4. כשתסיימו, היכנסו לטופולינו. או אם תרצו, המשיכו לשבת בחוץ ולהמשיך לצפות בהתרחשות שוקקת החיים.

זהו, אין צורך בעצות נוספות. מכאן והלאה אתם תסדרו לבד. לא משנה מה תחליטו להזמין, נראה שמובטחת לכם הנאה.

השורה המבטיחה

טופולינו, בטרם יתבעו אותי על התלהבות יתרה, היא מסעדה קטנה וצנועה. כ-30 מקומות סך הכול. אבל פה בין היתר טמון קסמה. למען האמת, היא אינה מסעדה, אלא "בית אוכל איטלקי". ככזו, לסועדים במקום יש תחושה של בית, המתבטאת באווירה וגם בטעמים. זו ללא ספק הייתה מטרתם של יונה ששון והשף שי גיני והם הצליחו בה מעל ומעבר. שניהם פרשו לפני כשנתיים מעולם ההיי-טק והחליטו לפתוח את טופולינו. הם מתהלכים בנועם בין השולחנות וקשה לפספס את היותם ה"מאמא ופאפא" של המקום הנהדר הזה. ולמה ליד השוק? "בגלל המגוון, בגלל הטריות, בגלל כל הסיבות שמושכות אנשים לשווקים ובגלל שזו הדרך היחידה להגיש היישר מהבאסטה לפסטה".

בביקורינו שם, הזמנו שתי מנות ראשונות. האחת: פרוסות חציל, גבינת סנט מור ועגבניות אפויות ומוגשות ברוטב סלסה רוזה (43 שקלים), ומנה של ירקות אנטיפסטי קלויים ומוגשים על פוקצ'ה עם מטבלים. הפוקצ'ה הייתה חמה, דקה ופריכה (45 שקלים). האנטי-פסטי היה עשיר בירקות טעימים ומגוונים: שום, חציל, קלח תירס, קישוא, בצל סגול. מעט שמן זית הוזלף עליה ועשבי תיבול פוזרו במידה הנכונה.

חלקנו את המנה העיקרית. ההחלטה הייתה מאוד קשה היות וכל שורה בתפריט של טופולינו נשמעת מבטיחה ומפתה יותר מקודמתה. הפור נפל על ניוקי תפוחי אדמה בקרם פורצ'יני, קוביות פורטובלו ורוקפור (61 שקלים), וזה בפירוש היה הימור נכון. הניוקי היו רכים ונימוחים בפה. קוביות הפורטבלו המתקתקות לצד טעמו העז של הרוקפור יצרו מנה מיוחדת וראויה.

יין השרדונה השלים את העונג וצינן עוד קצת את טמפרטורת הגוף. אבל לא יזיק להעשיר במקצת את מגוון היינות המוצע בטופולינו. מפאת הלו"ז נאלצנו לוותר על הקינוחים. אבל יצאנו משם בידיעה ברורה ששוב נשוב ועם המסקנה שירושה נאה השאירו לנו הרומאים אחרי כמעט 400 שנות מלכותם בירושלים. טופולינו היא הנסיכה שקמה כדי להזכיר טעם איטלקי מהו.

טופולינו. רחוב אגריפס 62, ירושלים. 02-6223466

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully