פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      סיפורי פיצה לפני שינה

      דנה מלמד לא מצליחה להרדם אלא רק עם פרוסת פיצה עם כל מה שיש לה במקרר

      בלילה ההוא נדדה שנתי. גם בלילה שלפניו. וגם בבוקר, ובצהריים ובכלל. בשבועות האחרונים שנתי נודדת, לא ממש ברור לאן.
      וזה לא בגלל שאין לי אפשרות לישון כי הילדים מעירים אותי, או כי אני עסוקה בטירוף ולא מוצאת זמן לישון. זה פשוט לא קורה. השינה מבוששת לבוא או שהיא באה לפרקי זמן קצרים וגם שהיא כבר מגיעה, היא לא עמוקה ומתוקה כמו שאני רוצה.
      אולי זה החום או היתושים או עומס מחשבות, ואפילו המזרון הדפוק שלי, ואולי בעצם זה הכל ביחד.

      הבנתי שמעבר לסימפטום עצמו (נדודי שינה), קיים עוד סימפטום שגוזל הרבה מאד אנרגיה. שהוא בעצם העיסוק בסימפטום הראשון. בשעות הערות, אני מקדישה המון זמן למחשבות על בעיית חוסר השינה. ככל שאני חושבת יותר על למה זה קורה ואיך ניתן לפתור את זה, כך השינה הולכת ומתרחקת.

      בסוף, הגעתי להחלטה, שאולי צריך להפסיק להתעסק בזה. אולי אם הגוף לא רוצה לישון אז לא צריך. שלא ישן. הרי מתישהו, זה בטח יקרה מעצמו. כרגע זה המצב ואולי זו הזדמנות לנצל את השעות האלה לדברים אחרים.
      במקום לישון, ניסיתי להקדיש את הזמן לתרגול מדיטציה. אבל לאחרונה גם זה לא ממש עובד, כי מדיטציה זה גם סוג של שינה. כשלא הצלחתי להרדים את המחשבות, קיבלתי אותן בברכה. חשבתי שהנה יש מצב לקבל זמן איכות עם המחשבות שלי.
      יש מחשבות נעימות, יש מחשבות מטרידות, יש אינסוף מחשבות. אבל תמיד תמיד, בשעות הקטנות של הלילה, מגיעות אותן מחשבות שמביאות לפעולה. אלו הן המחשבות על אוכל, ששולחות אותי להרפתקאות ליליות במטבח.
      כך נולדה הפיצה המאולתרת שלפניכם, ששלחה אותי למיטה שבעה ושבעת רצון, וסוף סוף, צללתי לתוך השינה המיוחלת.

      פיצה לבנה על בצק עלים

      חומרים:
      600 גר' בצק עלים מופשר (רצוי על בסיס חמאה)

      לבסיס:
      150 גר' גבינת ריקוטה (מומלץ באפלו)
      100 גר' פרמז'ן
      שמן זית איכותי

      תוספות:
      • ברוקולי ועגבניות שרי
      • שינקן ופטריות
      • טבעות בצל שאלוט וזיתי קלמטה
      • זוקיני

      לסיום:
      • 50 גר' קשקבל מגוררת (או מוצרלה)
      • טימין /אורגנו טרי
      • מלח גס
      • כמה טיפות שמן זית

      הכנה:
      1. מחממים תנור לחום של 200 מעלות.

      2. משטחים את הבצק על גבי תבנית מרופדת בנייר אפיה.

      3. חותכים למלבנים צרים בעזרת גלגלת.

      4. מורחים כל מלבן בתערובת של ריקוטה ופרמז'ן. מטפטפים מעט שמן זית.

      5. מוסיפים על גבי כל מלבן את אחת מהתוספות המוצעות כאן, או בהתאם למה שיש במקרר.

      6. מסיימים בשכבה דקה של קשקבל מגוררת (או מוצרלה), עלי טימין טרי או אורגנו ומעט מלח גס. מטפטפים שוב כמה טיפות שמן זית ואופים כעשרים דקות.

      7. לוקחים את הפיצה למיטה ומשתדלים להישאר שם עד הבוקר.