וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצר המלכה

רותם דרוב

24.8.2009 / 13:40

כשכבר נמאס מהדרינקים על הבר או מהמנות הסטנדרטיות של המסעדה, הבאנו כאן חמש חצרות שנושבת בהן רוח אחרת

בקרוב הם יגיעו לכאן, ונראה כי שכחנו כבר איך הם נראים. אנחנו מדברים על הערבים נטולי הלחות, נטולי הברחשים ובעלי הבריזה הקרה מהים. אבל כרגע, כל עוד הטינופת של הפיח העירוני מקשה להישאר עם עיניים פקוחות על מדרכות תל אביב, ועוד יותר מכך, גם תצטרכו לשלם מחיר גבוה על חוויה שכזו, חיפשנו את חמש החצרות הנעימות והשונות בתל אביב.

רדיו רוסקו

איפה? רחוב אלנבי 97, תל אביב.

הגינה והמסעדה: ברחוב אלנבי, אחד הרחובות הסואנים בעיר תל אביב שוכנת לה רדיו רוסקו. נכנסים אל תוך בנין מגורים, חוצים את חדר המדרגות ושם בחצר פנימית שמאכלסת גם חנות לספרים בספרדית מסתתרת האיטלקית החביבה, בניתוק מושלם מהרחוב. רעשי האוטובוסים כמעט ולא נשמעים, ועצים ירוקים מצלים על רצפת אריחים צבעוניים בסגנון תל אביב הישנה.

שונה ודומה: אין לחצר תפריט משלה. תוכלו להזמין פיצות דקיקות ופסטות טובות גם בפנים וגם בחוץ, והחצר מהווה המשך למסעדה.

מה קורה בשבועיים של חורף אמיתי? בחורף מפוזרות פטריות מחממות, אבל כשיורד גשם היא נותרת שוממה.

שורה תחתונה: מתאים לבקבוק למברוסקו (כיאה לקיץ 09), ופיצה דקה בשעה 6 כשחוזרים מהים.

טרקלין

איפה? רחוב נחלת בנימין 41, תל אביב.

הגינה והמסעדה: הקיץ הישראלי עורר אצל ה'טרקלין' חלוצת בריי היין של נחלת בנימין את תאוות הבירה. הבעלים, יוסי בן אודיס הפך את החצר השוממה שלו לביר גארטן עליז. מסדרון ארוך שמוביל לחצר עם שולחנות גבוהים, ובירה מבית 'בישוף'. לצד הבירה מוגשות הנקניקיות הידועות של אלן טלמור במבחר טעמים שמוגשות עם כרוב מבושל.

שונה ודומה: בעיקרון לביר גארטן של טרקלין תפריט שונה מביסטרו היין, אבל לא מקפידים פה על הפרדה כך שכולם יכולים לאכול משני התפריטים.

מה קורה בשבועיים של חורף אמיתי? מקפלים את העסק עד יעבור זעם.

שורה תחתונה: אם מאסתם בנקניקיות וכרוב מבושל זה לא בשבילכם, תתפרעו על ראמפ סטייק מהתפריט המקורי, אם חם לכם בחצר גם באוקטובר – כנסו למסעדה הממוזגת.

כתית

איפה: רחוב היכל התלמוד 4, נווה צדק, תל אביב.

הגינה והמסעדה: בקצה נווה צדק, בתוך בנין מרשים שבוודאי אכלס לפני 90 שנה את מייסדי העיר, נמצאת מסעדת כתית של השף מאיר אדוני. למסעדה יש חצר אחורית המתקיימת כעולם נפרד עם קסם משלה ונפרדת מהרחוב המיוזע.

שונה ודומה: לגינה יש תפריט אחר עם שפע של מנות במחיר אחיד של 67 שקלים, ואפילו היינות והקוקטיילים במחירים שפויים.

מה קורה בשבועיים של חורף אמיתי? החצר די מקורה. יש עתיד גם בנובמבר.

שורה תחתונה: החצר יפיפייה, המחירים עממיים והשף הוא עדיין מאיר אדוני, מה יכול להיות רע?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

באבא יאגה

איפה: רחוב הירקון 12, תל אביב.

הגינה והמסעדה: בתחילת רחוב הירקון, המוזנח והלא מפתה עומדת מסעדת באבא יאגה המזרח אירופאית. דק מעץ עם גינה מטופחת מוביל אל מבנה המסעדה שנראה כמו בית קטן בערבה. אבל בגינה עסקינן - הבריזה מהים שנמצא רק 100 מטר משם תמיד נותנת עבודה, אבל כשהלחות תרד התענוג יגבר.

שונה ודומה: לחצר יש תפריט גינה קליל ולא דווקא אירופאי עם מנות כמו פיצות וסלטים ב-45 שקלים הכוללות כוס יין או בירה.

שורה תחתונה: אם אתם רוצים למצוא אוליגרך לקבוצת הכדורגל הזנוחה שלכם, אבל אין לכם 900 שקלים לזרוק על בקבוק שמפנייה, באבא יאגה זה המקום, תרגישו פה מספיק בנוח לסעוד, גם אם הגעתם ברכב ליסינג מהעבודה ולא ביגואר.

כרמלה בנחלה

איפה? רחוב רמב"ם 14, תל אביב.

הגינה והמסעדה: הטריק של כרמלה בנחלה הוא ה"ביר גארטן" שנפתח לאחרונה. את הרעיון הביא השף דניאל זך מגרמניה ואוסטריה - אותה חצר בווארית מאוכלסת בשולחנות עץ ארוכים, כשגברים בשלייעקס ומגבעות מעוטרות נוצה לוגמים קנקני בירה ענקיים, כאן במדרחוב של נחלת בנימין החצר היא בעצם מרפסת המסעדה שממוקמת למרגלות הכניסה. הניתוק מהרחוב עצמו אמנם אינו קיים, אבל ה"רחוב" הוא בעצם המדרחוב של נחלת בנימין שגם כך נהיה נינוח לקראת ערב, ולכן הדבר נסבל.

שונה ודומה: אתם רוצים לאכול בכרמלה בנחלה, היכנסו פנימה. בביר גארטן שותים בירה פאולנר בווארית ואוכלים נקניקיות תוצרת השף, איקרה ודג מלוח מלווים בפרעצל אוסטרי אמיתי.

מה קורה בשבועיים של חורף אמיתי? הביר גראטן הוא מיזם מהקיץ הנוכחי שלא עבר עדיין חורף אחד, כך שסביר להניח שימשכו אותו עד שיהיה ממש סוער, ובאביב הוא ישוב בחזרה.

שורה תחתונה: ליטרים של בירות בחצר, נקניקיות טובות ופרעצל שמנמן. אם לא היו אומרים לנו שזה בווארי היינו חושבים שזאת המצאה ישראלית למהדרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully