וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיפוח משתלם

מורן הרפז

27.8.2009 / 13:35

בלי כל פוזה מצליח קפה בירנבאום ליצר את העסקית הטובה ביותר לחלק בעם שמעדיף את הפרה שלו מחוץ לצלחת

בקצה נחלת בנימין, בין חנות ספרים למתפרה, שוכן קפה בירנבאום. המקום נטול כל פוזה ושופע חום, מרוהט בשולחנות עץ פשוטים ומקושט בתמונות ענק. הוא מציע אוכל כשר וחלבי, ובצהריים אפשר לאכול עסקית ב-45 שקל לסועד (ללא שתייה וקינוח), המוגשת בסגנון מזנון חופשי.

האמת היא שלא קל להיות צמחוני אנין טעם בתל אביב. בחלק גדול מהמסעדות תצטרך לקרוא את התפריט כמה פעמים כדי למצוא את המנה האחת שמיועדת לצמחונים, וההרגשה תהיה של מיעוט מקופח. בבירנבאום, לעומת זאת, גם הצמחונים ירגישו כמו מלכים.

במזנון מקבלים שתי צלחות - גדולה המיועדת למאכלים החמים וקטנה המיועדת לסלטים הקרים. המגוון רחב, אולי אפילו רחב מדי. קשה מאוד לבחור בין עשרות הסלטים, הפשטידות ושאר המאכלים שמוצעים שם.

ארוחת צהריים בקפה בירנבאום עשויה להיות מורכבת ממגוון של עשרות סלטים שונים שבהם קטניות, פחמימות ושאר ירקות. נציין לטובה את פשטידת הגבינות ומאפה תפוח האדמה בשמנת, שהיו מצוינים, וכן את סלט החצילים המעט מתקתק, מה שהוסיף לקסמו.

חיסול ממוקד

קציצות הירק פריכות, ואם לא שמים לב אפשר לחסל תריסר מהן, וכן ישנם שני סוגי פירה נימוח בפה, האחד מאפונה והשני מעדשים אדומות; תבשיל עדשים לבנות ואדומות מצוין, מתובלן במידה הנכונה; סלט צזיקי קר ומרענן, שילוב מיוחד של עדשים חומות בטחינה; תבשיל של רצועות סויה עם פלפלים מעט פיקנטי; וסלט פולי סויה ועשבי תיבול. כל המנות מצטיינות בטריות וברעננות.

מחיר הארוחה העסקית אינו כולל קינוחים. תמורת 20 שקל אפשר לבחור בין מבחר עצום של קינוחים, כמו סלט פירות טרי, מאפים, עוגות תפוזים, גזר ושזיפים מגרות ביופיין, עוגת שוקולד שזה עתה יצאה מהתנור ועוד רבות אחרות.

כשהתלבטנו בין עוגת השזיפים לעוגת הגבינה, פתרו לנו את הדילמה באמצעות עוגת שזיפים שהוגשה לאחד, אך הכמות הספיקה לשניים ויותר מכך. לצדה היתה חתיכה צנועה יותר של עוגת הגבינה עם הפרג, "כדי שתטעמו".

אם לא היינו נלהבים מספיק עד עכשיו, אפשר להוסיף למחמאות גם את העובדה שבירנבאום הוא מקום ביתי עם שירות טוב וידידותי. אם חזרת למקום יותר מפעם אחת יבקשו שם לדעת את שמך וישאלו במה אתה עוסק. השירות רחוק מאוד מהסגנון המנוכר (יש שיאמרו המקצועי) הנהוג בתל אביב, והמחיר הסביר של הארוחה, הכמות והמבחר - הופכים את קפה בירנבאום לאחת המסעדות המשתלמות והאהובות ביותר בעיר.

חשבון, בבקשה

ההצעה: מזנון חופשי ב-45 שקל על טהרת הצמחונות.

טוב לביזנס: אווירה חמה וביתית, פשוטה וקלאסית - כולם מרגישים בבית.

בשולחנות הסמוכים: אמנים, אנשי עסקים, צמחונים אדוקים וקרניבורים שרוצים לגוון.

יתרון יחסי: אכול כפי יכולתך כבר אמרנו?

מישהו מטפל בך: הקסם של המקום הוא הטיפול האישי עד אישי מאוד.

קפה בירנבאום, נחלת בנימין 31, תל אביב. טל': 5600066- 03. העסקית מוגשת בימים א'-ו', בשעות 12:00-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully