וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריד בולט על השולחן

רותם דרוב

4.10.2009 / 20:00

אנחנו מוציאים את מיטב כספנו על ארוחה במסעדות ומצפים לטוב ביותר. הנה כמה דברים שיכולים להרתיח אותנו מעצבים

ארוך שווה יותר

לא להאמין - אבל בשנת 2009 ישנם מקומות שעדיין גובים שקל יותר על אספרסו ארוך לעומת אחיו הקצר. לצערנו התופעה התמוהה הזאת קיימת בעיקר בערים הקטנות ולא במקומות בהם הקפה הוא טוב והמוני. זה יותר מצחיק ממקומם לגלות בתי קפה שגובים עדיין עוד כסף על תוספת של כמה טיפות מים חמים - תחשבו שהייתם צריכים לשלם עוד כמה שקלים על סטייק וול-דן, בכל זאת הוא היה עוד חמש דקות על הגריל, לא?

אם אין לחם תאכלו כפית

הלכתם לאכול במסעדת דגים והזמנתם איקרה לבנה, או התיישבתם בבר יין והזמנתם פלטת גבינות איכות. איפה הלחם שמגיע לכם? מאז ההשתדרגות המבורכת בתחום הלחם האיכותי באה תופעת הלוואי שלו והיא תוספת תשלום עבור הפחמימה. אנחנו לא דורשים חצי כיכר לחם שיפון אגוזים על כל מנת פסטה, אבל אנחנו גם לא אוהבים לאכול איקרה בכפית. תתיישבו לאכול בפריז, עיר שמבינה משהו במסעדות, והמלצר ימלא לכם באדישות את סלסלת הלחם עוד ועוד. בקצב הזה עוד יבוא יום ובו נמצא חומוסיה שתגיש מסבחה בלי פיתות.

בועות בהתלהבות

היינות המבעבעים מעולם לא היו פופולרים יותר בקרב קהל הבליינים הישראלי. הלמברוסקו הקליל והמתקתק הוא להיט די גדול וכמובן גם הקאווה. אם תכנסו לחנות משקאות, בקבוק למברוסקו יעלה לכם 25-27 שקלים ואילו בקבוק קאווה יעלה לכם 30-40 שקלים. כל זה לא מונע מבעלי מסעדות וברים להפוך את היוצרות: בקבוק קאווה ספרדית יכול לעלות 70 שקלים והלמברוסקו האיטלקי יעשה מהפך ויעלה 90 שקלים, למה? אין סיבה, סתם בגלל תאוות הבצע. זה ממש כמו לקחת על קולה יותר כסף בגלל שכולם שותים אותה.

שמישהו ישמור עליי

אנחנו לא חושבים שהשלום בפתח ואפשר לנסוע לדמשק ברכבת, אבל נראה שתקופת הפיגועים מאחורינו. תשלום האבטחה ההגיוני שהתחיל בתור הקלה על גזרה חונקת בבתי קפה ריקים מאדם הפך לסטנדרט. היום - לקחת שנקל מאדם על אבטחה במסעדה שנפתחה בכלל לפני שנה זה גובל בחוצפה. זה אמור להיות חלק מהתכנית העסקית של פתיחת מסעדה ולא הוצאה ענקית שהגיעה בהפתעה. החמור מכך, קיימת אפשרות שבה תוכל לצאת הכי קמצן בשולחן ולבקש מהמלצרית שלא תיקח ממך דמי אבטחה. גם ככה השומר עולה למסעדה עשרות שקלים לשעת עבודה ועדיין מרוויח שכר מינימום. מה הלאה? עוד שקל למזגן בקיץ? עוד חצי שקל על סכו"ם נקי?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עוול לצמחונים

לקח כמה שנים למסעדות להפנים שקיים כזה ציבור הנקרא צמחונים, ושכדאי להקדיש לו כמעט בכל תפריט מנה אחת לפחות. אבל הזמנים השתנו והמודעות לצמחונות הלכה וגדלה, אם אתה צמחוני שהוזמנת למסעדה ששמה לעצמה לצאת ידי חובה ולהראות התחשבות בפלח האוכלוסייה הרגיש, אתה כבר יודע מה תאכל – מנת פסטה. לפעמים זה נראה כאילו רוב המסעדות חושבות שאם אתה צמחוני אז אתה גם חובב אוכל איטלקי. ספגטי עגבניות או רביולי בטטה ברוטב שמנת אפשר לאכול גם בבית, בטח כששאר התפריט לקרניבורים שופע מנות מיוחדות.

  • עוד באותו נושא:
  • מסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully