וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מנהיגי העולם בצלחת

אייל דץ

19.11.2009 / 18:27

מסתבר שאפשר לשמור על כדור הארץ גם דרך הצלחת. שפים נבחרים מכינים הפעם שלוש מנות בריאות עם רמת פחמן נמוכה במיוחד

יח"צ - חד פעמי

בחודש הבא יתכנסו מנהיגי העולם בקופנהגן לוועידת האקלים הבינלאומית. בכירים בתעשיות המזהמות יעקבו בדריכות אחרי ההחלטות הצפויות להתקבל בוועידה. תעשיות הרכב, הנפט הפחם ועוד רבות אחרות יצרכו להתאים את עצמן לעידן של אחרי קופנהגן ולשאת בתוצאות של המשך הזיהום ופליטת גזי חממה. לפחות תעשייה אחת, מזהמת לא פחות, תוכל להמשיך ולנשום רווחה – תעשיית הבשר, שלמרות שעל פי מחקרים אחראית לפליטה של כמעט משלושים אחוזים מגזי החממה הנפלטים לאוויר, תמשיך להתנהל כסדרה. למרות הקשר ההדוק בין המזון שאנו אוכלים להתחממות הגלובלית מנהיגי העולם מעדיפים לא להיכנס לנו לצלחת.

כנס "מזון למחשבה" שנערך היום בפעם הראשונה בישראל, עסק בין היתר בקשר שבין המזון שאנו אוכלים למצבו ההולך ומדרדר של כדור הארץ. הכנס, ביוזמת מכון מכון ערבה ללימודי הסביבה ומרכז השל – המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית, נערך בנמל ת"א והשתתפו בו כ-400 איש. הנואמת המרכזית בכנס היתה הסופרת האמריקאית רות אוזקי, מחברת רבי המכר "שנת הבשרים שלי" ו"על פני הבריאה כולה", שהגיעה לראשונה לישראל להשתתף בכנס.

בכנס נערכו פאנלי בזק, שולחנות עגולים, סדנאות והרצאות בנושא ההשלכות של תעשיית המזון והחקלאות על אקלים, מים וסביבה, פערים חברתיים ומזון, צרכנות, אנרגיה ומזון כמאפיין תרבותי – חברתי. את הכנס סגרה הקרנה של סרטון שהופק במיוחד לכנס ובו תחרות שפים על הכנת המנה הסביבתית ביותר. השפים התחרו על הכנת הארוחה הטעימה אך גם הסביבתית ביותר – כל שף הכין מנה בעלות מקסימלית של 30 שקלים, מנה זו אמורה להכיל את טביעת הרגל הפחמנית הנמוכה ביותר. השפים המשתתפים: היו אסף דוקטור ממסעדת "קרפציו", אורן לוקסמבורג ממסעדת "בריבה", עודד זיו מ"ויין בר", סבינה ולדמן מ"רוטשילד קיטשן".

מנכ"ל מכון ערבה, דוד לרר סיפר לוואלה! כי מטרת הכנס היתה לעלות את השאלות של הקשר בין מה שאנו אוכלים, לבריאות שלנו, לבריאות של כדור הארץ, סחר חופשי, זכויות בני אדם. "אנו חושבים שישראל בשלה לשאלות האלו", אומר לרר. "המטרה שלנו היא להפוך את הכנס למסורת מתוך תקווה שתצא מהכנס בשורה של שינוי. שינוי של ההתייחסות שלנו לנושא של המזון שאנו אוכלים. פחות מהירות, יותר איכות ומחשבה על הסביבה".

מתכון דניס שלוק על עגבניות צלויות - אורן לוקסנבורג, מסעדת בריבה

חומרים:
2 מיפלטים של דניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully