וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי התנ"ך

רותם דרוב

1.12.2009 / 18:55

רחוב ירמיהו בתל אביב התחדש לאחרונה בשתי מסעדות חדשות. האחת של פליט ריאליטי והשניה של שועל סושי וותיק

בעוד המשק הישראלי מלקק את פצעיו לאחר המיתון, וחובב המסעדות הישראלי חוכך בדעתו אם הגיעה השעה לפתוח שולחן כמו שצריך, יזמים פותחים מקומות שנותנים את ההרגשה שאפשר לצאת וליהנות מארוחה טובה, מבלי להצטמרר שמגיע החשבון לשולחן בסוף הערב. שתי מסעדות חדשות ברחוב ירמיהו בתל אביב מנסות להציע אופציה שפויה במציאות הכלכלית הנוכחית.

15 דקות של תהילה

כשיוסי שטרית השתתף בריאלטי 'המטבח' לפני כשנה, הוא עמד מול המקום בו אמורה להפתח המסעדה שאותה יקבל כפרס הזוכה, ודמיין את השלט "יהיה כתוב פה יוסף, באותיות תנ"כיות" הוא אמר "שכולם ידעו של מי המסעדה". שטרית, הסו שף במסעדת "סיטרה" בפרוייקט סי אנד סן בתל אביב, שלא זכה בריאליטי, לא זנח את חלום המסעדה, והוא וחברו דודו אלמקיאס השף של סיטרה פתחו השבוע את "דוד ויוסף" ברחוב ירמיהו בתל אביב. הלוגו ניחשתם נכונה, מעוצב באותיות תנ"כיות.

"דוד ויוסף" מתכנה טאפאס בר למרות שהצמד קצת מסתייג מהשיוך "אנחנו קוראים לזה טאפאס כדי שאנשים יבינו את רוח המקום" אומר אלמקיס "אנחנו לא הולכים לבשל מטבח ספרדי כי אני מאמין שבארץ לא ניתן להגיע לאיכויות של המקור, אז אנחנו מבשלים מטבח ישראלי עדכני".

"דוד ויוסף" מכוון לקהל בלייני שאוהב לאכול "אנחנו רוצים לתמחר את המנות בצורה שפויה יותר כדי שאנשים יוכלו לצאת ולאכול בלי לחזור עם חור בכיס, אפשר לומר בביטחון מלא שהמנות שלנו שוות ברמתן למה שמגישים במיטב המסעדות בעיר".
מבין המנות שמגיש הצמד אפשר למצוא ברוסקטה עגבניות, ארטישוק ירושלמי ומוצרלה באפלו במחיר של 14 שקלים. אספרגוסים עם ביצה עלומה, שמן כמהין ופרמז'ן ב-35 שקלים. טרטר בקר, שאלוט וכוסברה ב-39 שקלים וגם קאווה ולמברוסקו במחיר אחיד של 18 שקלים לכוס ו-65 שקלים לבקבוק.

הצמד מתכנן גם ארוחת טעימות למי שירצה בהזמנה מראש, ומידי שישי תיערך "קבלת שבת" עם מוזיקה יוונית ומזרחית ושלל ספיישלים מהמטבח המרוקאי.

דוד ויוסף – רחוב ירמיהו 22, תל אביב. טלפון 03-6040036
שעות פתיחה: א'-ה', ו' 11:00 עד כניסת שבת, ש' 12:00 עד לקוח אחרון.

האדם היפני

סושיה חדשה, שנפתחה השבוע גם היא ברחוב ירמיהו בתל אביב היא "פו סושי" (פו – אדם במנדרינית). בעלי המקום הוא רותם טחן, שכבר כמעט עשור מתמחה במסעדנות עם אפיון יפני- אסייתי, ובבעלותו מסעדת Nooch האסייתית ברמת השרון, ובעבר פתח את מיזוארי היפנית בנמל תל אביב.

טחן מחפש להחזיר עטרה ליושנה ולכן פתח את פו-סושי. "איכות הסושי בארץ ירדה פלאים בשנים האחרונות" טוען טחן "אני לא מתכוון לרולים שמותאמים לחיך הישראלי עם חומרים כמו גבינת שמנת, אלא לזילות של הסושי. לרמת הדגה שמשתמשים, איכות הסושי-מן עצמו והאסתטיקה שנעלמה" הוא טוען "הרמה הפחותה היא כל דוכני הסושי המהירים, שבהם סועד לא בא לבילוי, אלא בא לאכול, לשבוע, ליהנות וללכת, והרמה השנייה היא מסעדת היוקרה שבהם נשמרת האיכות ואליהן הלקוח מגיע כדי לשבת וליהנות. הבעיה היא שרמת המחירים במסעדות האלו יקרה, ומגיעים אליהן רק אם חוגגים אירוע מיוחד. אני מנסה להביא מצד אחד את הרמה הגבוהה, ולכוון מצד שני לבילוי מהנה, שלא מצריך סיבה מיוחדת כדי לצאת ולאכול סושי".

בפו סושי שמעוצבת בחן עם קיר אבן גדול וחשוף, בר גדול וגופי תאורה מעוצבים אפשר למצוא רולים של סושי כמו Rainbow – פוטומאקי במילוי של ירקות, עטופים בטונה, סלמון, בס ואבוקדו, ושרימפס פוטומאקי – שרימפס מטוגן בפנקו, שרימפס מאודה, מלפפון, ספייסי מיונז ובצל ירוק בציפוי אבוקדו שניהם במחיר של 32 שקלים.

מלבד מנות מוכרות יש גם קאני רול – סרטן רך שריון מטוגן בפנקו עם ירקות בציפוי שבבי טמפורה ב-26 שקלים, וגונקאנמאקי טוביקו – ביצי דג רחף עם אצה ומלפפון ב-24 שקלים.

פו סושי - רחוב ירמיהו 32, תל אביב. טלפון: 03-6051000. שעות פתיחה: א'-ש' 12:00-02:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully