וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בשר, תשתו בירה

רותם דרוב

2.12.2009 / 18:45

המסעדן שוקי גולדשטיין סוגר את מסעדת פאפאגאיו הוותיקה ומביא במקומה את הבשורה בדמות עשרות ברזי בירה

לאחר חגיגת בשרים ארוכה שנמשכה 15 שנה, מסעדת פאפאגאיו ברחוב הארבעה עומדת להיסגר במהלך ינואר ובמקומה עתידה להיפתח בסוף פברואר מסבאה שתכיל למעלה מחמישים ברזי בירה כשכולן בירות שטרם נמזגו בארץ מחבית.

לפני 15 שנה פתח שוקי גולדשטיין את פאפאגאיו ברחוב הארבעה ובחזונו היה המון בשר על שיפודי ענק המוגשים לשולחן ועם קונספט שטרם נראה אז בישראל. במהלך השנים נפתחו עוד חמישה סניפים של פאפאגאיו ברחבי הארץ וכעת רק הסניף המייסד ייסגר.

מדוע דווקא עכשיו לסגור? המיתון כבר מאחורינו

"קודם כל המסעדה לא נכשלה" מבהיר גולדשטיין הבעלים "פשוט הגענו למיצוי, אורך חיי מסעדה בישראל נע בממוצע בין שנה לשנתיים, אז מסעדה שהחזיקה מעמד לאורך 15 שנה לא נופלת ביום אחד. שאר הרשת לא בבעלותי, אלא בבעלות אנשי עסקים עם זיקה דתית, וכך גם שאר הסניפים כשרים להבדיל מהמסעדה שלי. נוצר מעין מבוי סתום שאי אפשר להתגבר עליו, וזה בסדר גמור. אנחנו פונים לדרך חדשה, כמו שהבאנו את בשורת הבשר, כך אני רוצה להביא עכשיו את בשורת הבירה".

מה הכוונה להביא את בשורת הבירה? כבר לא שותים פה רק בירה לאגר בדמות גולדסטאר וקרלסברג, התפתחנו.

"אתה טועה, בכל מה שקשור לבירה, אנחנו די באפלה" מבהיר גולדשטיין "יש פה מונופול חזק של שתי חברות, החברה המרכזית – קוקה קולה וחברת טמפו. כשמישהו רוצה לפתוח בר, נוח לו לפנות אליהן ולקבל את כל הציוד המיועד למזיגת בירה מחבית בחינם תמורת קניית הבירה מהן, לכן הן קובעות לכלל הציבור מה הוא ישתה. יש גם בירות אחרות מחבית כמו מרפי'ס,ווינשטפן והוגארדן, שהחברות האלו מייבאות, ואנחנו שותים לעיתים אבל יש מבחר אדיר בעולם שאנחנו לא מודעים אליו. בירות איכותיות לא צריכות לעלות כל כך הרבה, אבל אם המחירים של הבירות היקרות ישתוו לגולדסטאר וטובורג, מה ייצא לחברות הגדולות מהמהלך? במקום לעשות רווח על בירה שמייצרים בארץ, הם ירוויחו פחות על בירה טובה יותר."

ומה התכנית שלך?

"אני מתכוון לתת במה לכל הבירות הטובות מהארץ ומהעולם, בדמות ברזי בירה, שהרי בירה הנמזגת מחבית היא טובה יותר והכי קרובה לטעם שאליה היצרן התכוון. בירות ממנזרים בלגיים כמו סן ברננדוס וגם דובל או סמי קלאוז יקבלו פה ברזים לצד בירות של יזמים פרטיים שמייבאים בירות אחרות ללא אפשרות לשווק אותן, בנוסף, חשוב לי לקדם גם בירות בוטיק ישראליות כמו בירה מלכה ודאנסינג קאמל."

במסבאה, שגולדשטיין מתכנן לפתוח אותה החל מאחר הצהריים ("כדי שאנשים יוכלו לסיים יום עבודה עם בירה") ועד שעות הלילה המאוחרות, יוגשו לא רק בשרים כמיטב המסורת אלא גם תפריט שיכיל פירות ים ועוד מנות המותאמות לשתיית בירה. הפתיחה כאמור, מתוכננת בחודש פברואר.


רחוב הארבעה 14, תל אביב. שם ושעות פתיחה מדויקות עוד לא ידועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully