וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד אותו חלום

רותם דרוב

3.12.2009 / 17:48

האחד לא סובל קונדיטוריה והשני נושם אותה. ניר צוק פותח פטיסרי חדש (ביפו כמובן) עם הקונדיטור לירן גרודה

לפני כחודש הציג ניר צוק לראווה את תפריט הקינוחים החדש של מתחם צוק ביפו העתיקה, תפריט המיועד למסעדות קורדיליה ונועה. על הקינוחים היה אחראי לירן גרודה, שף קונדיטור שעבר במטבחים של R.D.B ומינה טומיי שחבר לצוק. כעת מסתבר ששיתוף הפעולה הקטן היה רק יריית הפתיחה של השניים כשבימים אלו הם פותחים את נפוליאון – בית קפה ופטיסרי בכיכר קדומים ביפו.

גרודה מספר שהכל התחיל בגלל חברה משותפת שלו ושל צוק, "היא אמרה לי שאני חייב לבשל עם ניר, ובאותו הזמן בכלל רציתי לטוס ולטייל, אבל החלטתי שאולי זאת תהיה חוויה. כשהגעתי לפה, ניר פשוט אמר לי שאין לו ממש קונדיטוריה, כך שאת שירותי המקצועיים הוא לא ממש צריך, אבל החלטנו שאתחיל לבשל במטבח ונראה מה יקרה. לאחר יום או יומיים הבנתי שזה לא בשבילי, והחלטנו להיפרד ברוח טובה".

צוק מצידו בכלל לא מבין איך הוא מצא את עצמו בתוך פטיסרי, "מעולם לא חשבתי על פטיסרי, אני לא אוהב לאפות ושונא קונדיטוריה. זה מדע מדויק לעומת בישול שהוא יותר אלתור ויצירתיות. כשלירן הגיע לעבוד, למרות שהוא לא היה טוב במטבח, ראיתי את ההתנהלות שלו ואהבתי את החיבור בינינו. יום או יומיים אחרי שלירן עזב, הציעו לי לבדוק גלריה ישנה שעמדה ריקה, התאהבתי בחלל ובמיקום עצמו, כי הוא הזכיר לי את הפטיסרי "ז'ראר מולו" שבו עשיתי סטאז' בפריז. פתאום התגלה לי חזון, שאם המקום מזכיר לי פטיסרי ולאחרונה נוצר הקשר עם לירן שהוא שף קונדיטור, כנראה שנגזר עלי הגורל לפתוח ביחד איתו מאפיה וקונדיטוריה וכל זאת למרות שלא ממש טעמתי מה הוא מסוגל להוציא תחת ידיו, כי כאמור אין לי ממש קונדיטוריה".

צרפתים ביפו

בסיס המאפיה והקונדיטוריה קיבל מקום משלו במטבחים של מתחם צוק, כשהחלל הקטן של הפטיסרי ישמש רק למכירה ולהכנת קפה. במקום יהיו לחמים כמו שיפון 70%, לחם אגוזים, ועוד לחמים כיד הדמיון הטובה על גרודה, כשלחם שיפון יעלה 19 שקלים, ושאר לחמי המחמצת יעלו 15 שקלים (צוק: "תן לאנשים לקנות לחם במחיר שפוי, זה בבסיסו מוצר יסוד") יהיו גם עוגות שמרים שוקולד, שמרים קינמון וגם חלבה במחיר של 30 שקלים וגם טארטלטים קטנים ופרלינים של שוקולד.

גרודה לא נעצר רק במאפים, ועל הפרק עומדים גם ממתקים כמו סוכריות זכוכית, מסטיקים, רחת לקום מפרחי יסמין וטופי מרשמלו בתוצרת עצמית. ותשמעו טוב - הצמד יאפשר ללקוחות לקנות רק 100 גרם של ממתקים בכל פעם, "להכין ממתקים בעבודת יד זה המון עבודה" מעיד גרודה "ואם נתחיל למכור ללקוחות יותר מ-100 גרם, נצטרך לקחת עוד כוח אדם כדי להמשיך לייצר אותם בכמות גדולה יותר, ובעצם להתחיל להתמקד רק בממתקים. הכוונה שלי להכין אותם היא יותר בשביל הטעימה או החוויה".

וגם, מי שירצה להשתקע בשולחנות הרחבה בחוץ יוכל לטעום גם קישים עם סלט ב-28 שקלים וגם פטיבייה – מאפה צרפתי העשוי מבצק עלים שיימכר בגרסה המלוחה שלו עם מילויים כמו חציל ופטה או בטטה וכרישה.

נפוליאון - כיכר קדומים 15 יפו העתיקה (בסמוך למוזיאון אילנה גור). טלפון: 077-4030258. שעות פתיחה: בשבוע הקרוב א'- ש' 07:00-16:00 ולאחר מכן 07:00-24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully