וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אסיה מוניקה

רותם דרוב

4.1.2010 / 19:01

השף דניאל זך יוצא מגבולות שוק הכרמל לכיוון הוד השרון, ופותח מסעדה אסייתית-אמריקאית חדשה

את השף דניאל זך, רובנו מכירים כמי שהביא את מסעדת כרמלה בנחלה לרמתה הגבוהה, וכן כמי שעומד מאחורי הפרעצל הטוב במדינה. אבל כבר כמה חודשים טובים שלזך יש אג'נדה חדשה ומסקרנת. בעוד כשבועיים, יפתח זך את מסעדת אסיה מוניקה, שהיא שילוב אוכל אסייתי ואמריקאי. על הפרוייקט מנצחים כאמור דניאל זך השף והבעלים של מסעדת כרמלה בנחלה התל אביבית, ודוד זהות הבעלים של ביסטרו אנג'לינה מהוד השרון והוא עתיד להפתח במתחם "שרונים" המכיל את המרכול הענקי של חצי חינם.

תחילתה של הקמת המסעדה במוחו של זך. "נסעתי לארה"ב", מסביר זך מהיכן שאב את ההשראה למטבח המשולב, "וחבר מקומי הראה לי מסעדה בלוס אנג'לס שהיתה מעין שילוב של גריל האוס אמריקאי עם סושי. התרשמתי מהרעיון וחזרתי לארץ עם שאיפה לפתוח משהו דומה. אני מאוד אוהב את המטבח האסייתי, למרות שזה לא מה שאני רגיל לבשל בדרך כלל, ובמשך השנים גיליתי שהאוכל שהכי כיף לאכול הוא כזה שלא צריך לבשל אותו, אלא לתת לו להתבטא בעצמו, כמו סושי, סלטים מרעננים עם חליטה קצרה של פירות ים וכדומה".

חובבי כרמלה בנחלה שחוששים למסעדה הקיימת לא צריכים לדאוג, כי זך אולי יתווה את הדרך הקולינרית, יעניק שלל עצות וטיפים ויתקן אם צריך, אבל לא ילבש בפועל את הסינר באסיה מוניקה. את התפקיד יעשה במקומו השף דניאל שליט, שעבד במסעדת הסושי הנחשבת "נובו" בניו יורק וניהל את המטבח של "מועדון הקצינים" ברחוב הארבעה בתל אביב. לצורך העבודה באסיה מוניקה, נשלח שליט ללימוד מעמיק מסעדת "בלו אלפנט" התאילנדית "עברתי קורס של כמה חודשים אחד על אחד עם שף תאילנדי", הוא מסביר ,"כשהמטרה הסופית שלי היא להגיש את הפאד תאי וסלט הפאפאיה הירוקה בדיוק כמו בתאילנד ולא כמו וריאציות אחרות בישראל, שהן אולי טעימות ומוצלחות אבל לפעמים סוטות מהמקור".

היישר מתאילנד

בתפריט המתייחס לחלק האסייתי אפשר למצוא ספרינג רול עם שרימפס, ירקות פריכים ואבוקדו ב-28 שקלים או שיפודי חזה עוף ברוטב בוטנים ותמרינדי ב-38 שקלים. יש גם תפריט סושי ובו סשימי סלמון ב-36 שקלים וגם פאד תאי עוף או שרימפס ב-48 שקלים.

התפריט האמריקאי מגיע עם שלל קריצות אסייתיות כמו מוניקה בורגר – שמגיע עם קטשופ קארי וואסבי וסלט קולסלאו או חזה עוף קייג'ון שמוגש עם פירה וואסבי. הקינוחים יזרקו אתכם לתאילנד עם בננה לוטי ב-38 שקלים וטפיוקה במרק קר של חלב קוקוס ב-28 שקלים.

"השאיפה שלי היא לא להיות מקום פריפריאלי המיועד רק לתושבי האזור", מסביר זך, תושב הוד השרון בעצמו, "יש התפתחות של מקומות מחוץ לתל אביב, ואני יודע שהמון לקוחות מהאזור מגיעים לאכול בכרמלה בנחלה, ועכשיו הגיע הזמן שתל אביבים יבואו לאכול בהוד השרון, בגלל הנוחות, המרחב וכמובן החניה."

מסעדת אסיה מוניקה – רחוב הרקון 2 מתחם 'שרונים' הוד השרון. הפתיחה בעוד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully