וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורות טובות מטורקיה

רותם דרוב

1.2.2010 / 8:50

בשקט בשקט משקה הסחלב החם, המתוק והסמיך עזב את הגזרה המזרחית, עבר לתפריטים של רשתות הקפה המפונפנות ועקף את השוקולטה במד הפופולריות

לא רבים יודעים כי המתכון המקורי לקינוח הסחלב, מבוסס בעיקר על פקעות טחונות של פרח הסחלב ומוצאו מטורקיה. זן הסחלבים הגדל בר, שממנו היו מפיקים את המשקה כמעט ונכחד עקב הפופולריות והדרישה, וכיום מרכיבים את המעדן הזה בעיקר קורנפלור וחומרי טעם וריח. כיאה לקינוח ים תיכוני היה אפשר לפגוש בעבר את משקה הסחלב בסוף כל ארוחה במסעדה מזרחית והוא בדרך כלל הוגש במקומות הנחשבים אותנטיים ו"עממיים". בתי קפה שניסו למתג את עצמם כמקומות מפונפנים לא הגישו את המשקה, הדבר היה נתפס כעממי וזול מידי, כמו להגיש קפה טורקי ליד האספרסו.

והנה, ב-2010 – מהפך. הסחלב מנצנץ בכל תפריטי החורף של רשתות בתי הקפה, ביניהם ארומה, קפה לנדוור וקפה קפה. הסיבה – דרישת הקהל. "מסתבר שאנשים מחפשים את האותנטיות", מסביר עופר קורן מבעלי רשת לנדוור, "נמאס להם ממשקאות קפה מפונפנים עם שמות שלא אומרים להם כלום. מבחינתם ללגום סחלב שעשוי מחומרי גלם טובים זה משהו יוקרתי לא פחות, נכון יש לו טוויסט שונה, מקל קינמון במקום קינמון טחון או הגשה בכוס יוקרתית, אבל זהו אותו המוצר הבסיסי". קורן מסביר שלסחלב יש טעם נוסטלגי ומבין מכל המשקאות המבוקשים, שהם לא מבוססי אספרסו או תה, הוא ניצב במקום הראשון, הרבה אחרי השוקולטה, והפרנץ' ונילה למשל .

"אנשים פשוט מתים על סחלב", אומר אמיר איצקוביץ' סמנכ"ל השיווק של רשת ארומה ישראל, " זה מוצר אותנטי, אנחנו רשת שהתחילה מירושלים, וירושלים עם השוק, והעיר העתיקה הייתה כל השנים אחת הערים שבהם אפשר היה לשתות סחלב. אנחנו מנסים תמיד לשדר לגובה העיניים של העם".

ותכלס, אין סיבה לא להכין גם בבית

מתכון לסחלב של 'על השולחן'
חומרים ל-4-5 מנות:

1 ליטר חלב
2 כפיות סחלב טחון, או 2 כפות עמילן תירס (קורנפלור)
3-5 כפות סוכר
2 כפיות מי ורדים או מי הדרים

להגשה:
קינמון טחון
קוקוס טחון
פיסטוקים קצוצים

אופן ההכנה

1. שומרים חצי כוס חלב בכוס, ואת השאר מרתיחים.

2. מוסיפים לחלב הקר את אבקת הסחלב או את עמילן התירס ומערבבים היטב. מוודאים שאין גושים, הכי טוב למולל בידיים.

3. מוסיפים את התערובת לחלב הרותח וממשיכים לבשל עוד כמה דקות, עד שמתקבל מרקם סמיך.

4. מוסיפים סוכר ומי ורדים או מי הדרים.

5. מגישים חם בספלים ומוסיפים קינמון, קוקוס ופיסטוקים.

  • עוד באותו נושא:
  • סחלב
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully