וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים חדשים

מוראג רובננקו

16.3.2010 / 18:47

שני קאפקייקס ופאי אחד. שלושה מקומות חדשים שמייבאים את הקלאסיקות האמריקאיות נפתחו בחודש האחרון

ויולה גורן, האישה והאופה שמאחורי שלושת סניפי "קפה ויולה" הגבעתיימים, מגיעה סוף סוף לעיר הגדולה תל אביב. גורן תפתח מחר, 17 במרץ, את Viola's Cupcakes - בית ממכר לקאפקייקס ולהם בלבד. גורן התוודעה לטרנד העגלגל והצבעוני הזה במהלך מגוריה בארה"ב, אבל רק כשפנו אליה מהוצאת ספרים אמריקאית בהצעה לכתוב ספר על קאפקייקס, הבינה את היקף התופעה.

במהלך העבודה על הספר והתחקיר שערכה, היה זה דווקא אחיה, ליאור מיטשל, שנדלק על הרעיון ושכנע אותה לפתוח מקום. "הוא ואישתו בטי יהיו בפרונט", היא מספרת, "אני מעדיפה לאפות, לא להתעסק עם הלקוחות".

איך פותחים מקום שמבוסס על מוצר אחד בלבד?

"אני באמת מאמינה בקאפקייקס, יש בהם משהו כיפי וקליל. החזון שלי הוא שבכל בית בישראל יידעו מה זה קאפקייקס, שתחלחל תרבות של קנייה הביתה, לארועים מיוחדים או סתם ליומיום. לדעתי עוד מעט כל מאפיה תתחיל לעשות קאפקייקס, אבל אף אחת לא תציע 15 סוגים כמוני".

בתפריט יהיו 12 טעמי בסיס ומדי יום לפחות טעם אחד מיוחד. גורן משתמשת בהרבה צבעי מאכל, כולם טבעיים כמובן, "כי חשוב לי המראה הצבעוני לא פחות מהטעם". בין הטעמים שאפשר למצוא ישנם: ריינבואו, שהוא בסיס וניל שמוסיפים לו צבעי מאכל בכל צבעי הקשת, או רד ולווט - קאפקייק אדמדם במיוחד שצובע אפילו את השיניים.

במה את שונה מחנויות קאפקייקס אחרות שכבר נפתחו בעיר?

"אצלנו האפייה מתבצעת במקום. זה עושה את כל ההבדל. גם הריח וגם העיצוב - הכל ישדר קאפקייקס. חוץ מזה, אני מתכוונת להגיש קאפקייקס ממולאים ולשחק עם הבסיסים. אז נכון, רציתי להיות first and best, נשאר לי להיות ה-best".

לכבוד פסח, אגב, מתוכננים קאפקייקס כשרים, ולטובת מי שרוצה להתנסות בציפוי בבית, יימכרו גם כאלה ללא ציפוי. גורן לא מוותרת גם לנמנעים מסוכר, ומספרת כי היא שוקדת בימים אלה על פיתוח של תחליף סוכר מבוסס קוקוס, המגיע הישר מארה"ב ואינו דומה לתחליפי סוכר מלאכותיים.

קאפקייקס יימכרו בשני גדלים: סטנדרטי ומיני. 10-15 שקלים ליחידה, תלוי בכמות שקונים.

Viola's Cupcakes – רחוב דיזנגוף 154, תל אביב. טלפון: 03-5735574 שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-23:00, ו' 9:00-16:00, ש' 18:00-23:00. חלבי ללא תעודת כשרות.

The Pie Guy

ב-My Pie, הפאי הוא השחקן הראשי, אך בהחלט לא היחיד. לצידו מוצע גם תפריט בית קפה סטנדרטי: סלטים, סנדוויצ'ים, טוסטים ופסטות. אחרי שבוע וחצי הרצה, אייל קרנן נשמע מותש אך מרוצה: "לא יכולתי לבקש יותר. אנשים אמרו לי שרק חיכו שהקונספט הזה יגיע לארץ".

למה לא לפתוח מקום שמגיש פאי בלבד?
"מקום שמגיש רק סוג אחד של מנה, מחייב את הלקוח. אם מגיע שולחן של כמה חבר'ה ולא כולם בקטע של פאי, זה מגביל. מה שכן, הקונספט מאוד בולט: בלוגו, בשלט, בתפריט, בשם וכמובן במבחר. אין אף מקום בארץ שמתמחה רק בזה, מקסימום מגישים 2-3 סוגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה מיוחד בפאי שלך?

"המחשבה הרבה שהושקעה בו, ההקפדה על הפרטים הקטנים. אני ממשיך להיות קשוב לדרישות מהקהל, כך למדתי שאנשים לא אוהבים כיסוי על הפאי שלהם, למרות שזו צורת ההגשה הקלאסית. מלבד התפריט הקבוע יש ספיישלים, אחד מהם הוא טוויסט ים-תיכוני על פאי הרועים האנגלי - המבוסס על בטטה עם טחינה".

כל מאפי הפאי המלוחים של המקום מבוססי 4 גבינות, מונחים על קלתית מבצק פריך, ונאפים במקום עם ההזמנה. הם מגיעים ב-3 טעמים: פטריות, תרד ואנטי פסטי ומוגשים עם סלט ירוק בצד במחיר של 30-35 שקלים. בין המתוקים יש מגוון גדול יותר, כמו תפוחים, אגסים, פקאן או תותים, והם מוגשים עם כדור גלידה של ד"ר לק וקצפת ב-30 שקלים.

מה השאיפות לעתיד?
"אני מכוון לרשת. השאיפה היא לגדול, לגדול ולגדול. כבר עכשיו יש בקשות לזכיונות, ואני שוקל בחיוב, כי יש לי בטחון מלא במוצר. עם תום תקופת ההרצה אני מתכוון להעלות את המחירים מעט, אבל גם גודל הפאי יעלה מ-12 ל-16, אז אף אחד לא ייצא מקופח".

My Pie - רחוב ארלוזרוב 23, תל אביב. טלפון: 03-5223452, שעות פתיחה: א'-ה', ו' 8:00-01:00, ש' 10:00-01:00. לא כשר.

עלייה ראשונה

דניאל לוי, חלוצת הקאפקייקס בארץ, מדווחת אף היא על מגמת התמכרות בקרב הלקוחות. "המקום פתוח רק 3 שבועות, אבל אני כבר מרגישה כאילו עברו כבר 3 חודשים".

בין המנות המתוקות המוגשות יש עוגיות, פיננסיירים ומקרונים, ובין המלוחים אפשר למצוא גם סנדוויצ'ים. המקום הוא של קאפקייקס, אבל הכוונה של דניאל היא שהוא יהפוך למאפיית מתוקים ואפילו עוגות גדולות בעתיד.

איך מגיב אליהם הקהל הישראלי?
"יש הרבה אנשים שמגיעים במיוחד בעקבות הפרסום, ולא מעט שחוזרים ומתמכרים. הכי מעניין זה לראות אנשים שמגיעים לחנות בפעם הראשונה, מה תהיה הבחירה שלהם. זה מעיד על האופי, באיזה קאפקייק בוחרים. אני מנסה להתאים את הטעמים לקהל המקומי. למשל, אמרו לי ששוקולד מנטה לא יילך כאן, אבל במפתיע זה אחד הטעמים הפופולריים".

קאפקייק בודד עולה 15 שקלים ויש מבצעים, כרטיסיית קאפקייק שמקנה 10+1, וגם אריזת 6 קאפקייקס, עם לב המתגלה כשמרימים את הקאפקייק לאוהבי הקיטש.

לוי מספרת כי הכיף האמיתי הוא לראות ילדים שנכנסים לחנות. "אחד הזכרונות מילדותי הוא לצפות קאפקייק בעצמי, לכן אנחנו מכינים גם קאפקייקס בלי הציפוי, כדי שילדים יוכלו לעשות את זה בעצמם".

I Love Cupcakes - רחוב בן יהודה 114, תל אביב. טלפון:03-5222243. שעות פתיחה: א'-ה' 10:30-23:00, ו' 10:30-17:00. חלבי ללא תעודת כשרות, לאירועים אפשר להזמין גם פרווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully