וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר יפואי חדש

מוראג רובננקו

24.3.2010 / 18:40

בפעם הראשונה מזה עשור, יועזר בר יין לא יהווה מפלט לנמנעי ליל הסדר. מצד שני, לו רק תגייסו 800 שקל, ניר צוק מוכן לבשל לכם

יש מי שליל הסדר נוטע חרדה ופחד בליבו: הסיטואציה המשפחתית הטעונה, הריבים לאן הולכים ומה מביאים, הארוחה עצמה שיכולה להיות אסון קולינרי וחברתי כאחד, ערימות הכלים שאחרי וסשן הריכולים במכונית, כשאנחנו הלומי אוכל ויין מעפן. לצערנו, מלבד מלונות שמציעים חווית סדר מפוקפקת - מלא דודות של מישהו אחר ואוכל של בתי מלון (אה גרויסע מציעא) - רוב המסעדות סוגרות את שעריהן בערב זה, מותירות אותנו איש-איש והתמודדות הפרטית שלו.

יוצאת דופן במשוואה היא מסעדת 'יועזר בר יין' היפואית. מתוך 15 השנים בהן היא קיימת, 10 שנים שהיא פתוחה הן בראש השנה והן בליל הסדר, מציעה מפלט מנחם למי שכל המשפחתיות הזאת גדולה עליו. השנה, לראשונה מזה 10 שנים, תיסגר המסעדה בליל הסדר ושלומית הרלינג, המנהלת, נשמעת ממש שבורה כשהיא מספרת על ההחלטה שהביאה לכך: "ההחלטה היא תמיד של מעמד הפועלים - צוות העובדים, זו ההתמודדות האישית שלהם מול המשפחות. השנה מעמד הפועלים התקומם, או יותר נכון, המשפחות שלהם התקוממו, והחליטו שהן לא מוותרות עליהם יותר".

כולם כאחד? אי אפשר לפתוח עם צוות מצומצם?

"נשארנו עם טבח ועוד חצי טבח, שהסכים לבוא אחרי הארוחה. זה היה מאפשר לנו לפתוח רק לחמישים סועדים, אבל עדיין זה יכול לגרום לכך שהשירות יהיה איטי וכל החוויה תיפגם, אז החלטנו לסגור".

הרלינג מספרת כי היא בעצמה תמיד נוכחת בערבי החג במסעדה: "זה עושה לנו כיף גדול, זה ערב מיוחד בו שבו אנשים מגיעים למסעדה ומצליחים לשכוח מכל התסביכים. זה חג נורא טעון לכולם, וגם לעובדים זה עושה הרגשה טובה כי יש אווירה יוצאת דופן". ואכן, מסתבר כי לא מעט לקוחות קבועים מגיעים ליועזר מדי ראש השנה וערב פסח.

איזה סוג אנשים מגיעים ליועזר בערב החג?

"זה מעניין, כי פעם, לפני 10 שנים, זה היה כמעט מחתרתי, לא הגיעו משפחות "מסודרות" אלא יותר אנשים שבאו כאקט מתריס, כאלו שרבו עם המשפחות שלהם או משפחות אלטרנטיביות. בשנתיים-שלוש האחרונות זה כבר נהיה ממש מקובל, מגיעות משפחות בהרכב מלא: סבים וסבתות, הורים, נכדים, חברים של הנכדים – כולם. משפחות שהגיעו למסקנה שזה הרבה יותר שפוי, משפחות חילוניות שמאסו בכל הטקס, שמחות שניטל מהן העול". הרלינג עצמה לא יודעת מה תעשה בליל הסדר: "זה שובר את לבי. כבר שכחתי איך זה מרגיש כשאני לא במסעדה. כנראה שאשב בבית עם ספר, סנדוויץ' וכוס יין".

אולם לא רחוק משם, בסמטה אחרת מסמטאותיה של יפו, יפתח לראשונה ניר צוק את מסעדת 'קורדליה' בערב החג, ויציע תפריט שנשען ברובו על מנות מסורתיות עם נגיעות נירצוקיות טיפוסיות. הגדות יוגשו למי שמעונין, והארוחה תכלול 13 מנות ותעלה 800 שקלים לסועד (לא כולל שירות ויין). בין המנות שיוגשו: קונסומה עגל וקניידלך, תבשיל מוח פיקנטי עם חומוס גרגירים, כבד קצוץ, צימעס, סלק בכמון מסוכר, גפילטע פיש מפולפל עם חזרת, צלעות טלה בעלים ארומתיים, פילה לוקוס עטוף בקונפי לימונים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully