וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טה דה!

דנה מלמד

13.4.2010 / 7:00

סיר אורז משועמם שנזנח במקרר מקבל חיים חדשים והופך לקציצות אורז עם קונפי עגבניות שרי צהובות ויוגורט כבשים

אחרי חופשת פסח אינסופית למראה, החליטו הילדים שלי לחלות, דווקא ערב החזרה לבית הספר. נראה שהזמן עצר מלכת. בשבוע האחרון הלילות לא היו לילות, בבוקר השעון לא צלצל ובאופן כללי, היום לא ממש זז. השעות עברו להן בהשתרעות במיטה, קצת מחשב וטלוויזיה, יבבות לרוב ודרמות סוחטות דמעות סביב נושא נטילת התרופות. יש איזו תחושה של חוסר אונים כשהילד שלך סובל ואין לך אפשרות להקל עליו. הדבר היחיד שאפשר לעשות זה להכיל את זה. פשוט להיות שם בשבילם ולהתפלל שזה יעבור.

למדתי שבמצבים כאלה, עלי להימנע מהשמעת משפטי עידוד, פשוט כי הילדים שלי לא קונים אותם בשקל (וגם לא בחצי שקל). זה רק מעצבן אותם. במהלך השבוע האחרון, הצטמצם הרפרטואר למילה אחת שחזרה על עצמה כמו מנטרה: "יעבור".

אצלי, בימים כאלה רוב תחומי החיים מוזנחים. אני מרגישה חסרת אנרגיה, השראה וריגוש. גם המקרר שלי מוזנח ואפשר לראות בו שיקוף ישיר של מצב רוחי. סיר אורז לבן ניצב במרכזו, כזה שכל פעם רואים כשבוהים בשממה שבמקרר, פותחים את המכסה שלו, מיד סוגרים ומבינים שנווה מדבר זה לא כאן.

סיפרתי לבכורה שלי כמה כיף יהיה לה להתעורר בקרוב ולגלות שהחולי עבר ושהיא בריאה. הבטחתי לה שהרגע הזה יגיע בקרוב והוא יהיה רגע מאושר. ברגעי הכאב התגובה שלה היתה "וואו.. ממש מעודד". אבל המועד המיוחל באמת הגיע. עבר לה, והיא היתה מבסוטה לגלות שהכאב התפוגג. גם אני הרגשתי הקלה גדולה. מוזר שלפעמים צריך לסבול איזה כאב או חולי, רק כדי להעריך את מה שנמצא שם רוב הזמן – גוף בריא שלא סובל מכלום.

הילדים מחלימים, המורל בבית עולה והוויברציה מתחלפת. מה שעדיין לא התמלא באנרגיה חדשה זה המקרר המוזנח. אותו סיר עם אורז לבן משלשום עמד מיותם והתחנן שאתן לו את הכבוד להיות משהו חדש. חשבתי שהגיע הזמן לשים קץ לייסוריו ובעזרת כמה פריטים נוספים ששרדו במקרר, נתתי לו חיים חדשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קציצות אורז עם קונפי עגבניות שרי צהובות ויוגורט כבשים

חומרים:
לקונפי עגבניות:
סלסלת עגבניות שרי צהובות
2 שיני שום חצויות
חצי כוס שמן זית
מלח
כפית סוכר
ענף בזיליקום טרי

לקציצות:
כוס וחצי אורז לבן מבושל (מכל סוג)
1 ביצה
חצי כוס פירורי לחם
50 גרם גבינת פטה כבשים מגוררת
100 גרם גבינת קשקבל מגוררת
50 גרם גבינת פרמזן
חצי כפית קליפת לימון מגוררת
חופן עלי אורגנו טריים
פלפל שחור גרוס
שמן לטיגון חצי עמוק

להגשה: יוגורט כבשים, חופן עלי רוקט

אופן ההכנה:
1. מכינים קונפי עגבניות: שמים בסיר את כל מרכיבי הקונפי מלבד הבזיליקום ומבשלים על להבה נמוכה כשעה. מוסיפים את הבזיליקום ומבשלים עוד חצי שעה.

2. שמים את כל מרכיבי הקציצות בקערה ומערבבים בעזרת הידיים עד שמתקבלת עיסה נוחה לעבודה (אם העיסה לחה מדי מוסיפים מעט פירורי לחם). צרים מהתערובת קציצות בגודל פינג פונג ומשטחים אותן מעט. ניתן לצפות את הקציצות כמו שמצפים שניצל: טובלים בביצה טרופה ומגלגלים בפירורי לחם.

3. מחממים שמן במחבת ומטגנים את הקציצות עד שהן מזהיבות משני הצדדים ומקבלות מעטפת פריכה.

4. להגשה: יוצקים יוגורט כבשים סמיך לצלחת הגשה, מניחים עליו את הקציצות, מעט מקונפי העגבניות וחופן עלי רוקט מתובלים במעט לימון ומלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully