וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת, הפתעות

רותי שטיינברג

30.5.2010 / 17:15

מתחם התחנה בת"א מתחיל לגבש זהות קולינרית: בר הומה בליינים, סניף לקפה גרג, שוק אורגני ויריד בירה

מרגע שהחלה עבודת השיפוץ על תחנת הרכבת הישנה של תל אביב, שממוקמת בין הטיילת לשכונת נווה צדק, היה ברור שהמקום עומד להיות שווה ביקור, ואפילו די מסעיר. קודם כל, בגלל שתחנת רכבת עתיקה פורטת על אי אילו מיתרי נפש מהזן הרומנטי והמסתורי (וגם השואתי, להבדיל). סצינות קולנועיות בלתי נשכחות מוקמו ברכבות ובקרונות רכבת; מאנה קארנינה, דרך החיים יפים ועד נער החידות ממומביי, תחנת רכבת תהה לעולם צומת למפנה בעלילה או נקודת שיא.

תחנת הרכבת העברית, שמכונה בימים אלה "מתחם התחנה", נחנכה לראשונה בשנת 1892. היא הפעילה את קו יפו-ירושלים ופעלה באופן סדיר כמעט עד ערב מלחמת העצמאות לטובת הובלת נוסעים ומטענים. אחרי ששנים ארוכות המתחם היה נצור ומגודר, התחנה עברה שיפוצים מסיביים כמו גם שחזור קפדני, ביוזמתה של עיריית תל אביב, ויש יותר מסיבה אחת לבקר בה. בשבועות האחרונים פועלים בתחומה שוק אורגני ותזמורת חיה של נגני ג'אז, נפתחו בתי קפה, גלידריה, חנויות מעצבים, תכשיטים וחפצים, חנות לאופניים בכל מיני תנוחות אלטרנטיביות ושוק בירה.

אלה הם הניצנים הראשונים של המתחם, שרק מתחיל לגבש זהות. כמו מתחמים אחרים שמנקזים את עמישראל לבילוי במרחב מוגדר (עיין ערך נמל תל אביב) ונוגסים בצמיחה האורגנית של העיר, גם התחנה עשויה ליפול לאותה המלכודת וליצור שוב העתק למקומות אחרים, עמוסי רשתות מסחריות נטולות אופי והקשר. ממתחם התחנה האלגנטי, אנחנו מצפים ליותר. בינתיים אפשר להחזיק אצבעות. גם ברגליים.

שושקה שווילי

שושקה שווילי נפתחה לפני כחודש בקומה השנייה של מבנה מספר 8. המראה המתעתע של התחנה נטושה לעת ערב, מייצר דיסוננס מרגע שכף הרגל מטפסת לקומה השנייה הומת הבליינים. נראה שכמעט כל מי שגילה את התחנה מצא את דרכו לכאן. ולא בכדי. הבעלים הוא גולן דור, לנצח האקס של ננה שרייר ואיש עסקים משופשף בזכות עצמו (ננה בר, פרי הגפן), גדול בתורת האירוח וה"מסביב". גם כאן, הוא מצליח לנפק תחת ידיו חממת בילוי יפה, מזמינה ואחוזת הווייב הנכון.

ככל שמטפסים במדרגות של שושקה שווילי מתמלאים תחושה שהגענו למקום הנכון. כמו הרבה דברים טובים (מנאז' אה טרואה, למשל), המסעדה מורכבת משלושה חלקים: החלל הפנימי, שהוא בעיקר בר עליז על פי כל כללי המשחק הננאיים, במקביל אליו מרפסת חיצונית עם ספות שתובעות השתרעות ובמפלס העליון - גג פתוח וזרוע מקומות ישיבה. אם תרחיקו לקצה שלו תגלו גם כאן ספות, שמאפשרות לשבת עם הגב למסעדה ועם הפנים לים (מומלץ לקחת בערב סוודר).

תפריט הבירות ארוך ומסועף (כ-80 סוגי בירה) ואוסף הכריכים והמזטים נראה עדכני ואסתטי למדי - ברוסקטה אבוקדו (25 שקלים), פלפל ממולא בגבינה ועשבי תיבול (30 שקלים), כבד קצוץ עם ריבת עגבניות (22 שקלים), מטבוחה (22 שקלים), לפת כבושה במלח (15 שקלים) ועוד. רק כשכל הפור-פליי האווירתי נכנס לבית הבליעה מתחוור ששושקה שווילי היא בהחלט מקום בילוי ראוי, אבל לא ממש מסעדה. ובמילים אחרות: האוכל הוא לא האישיו כאן. חשוב לכוון את הציפיות לזווית הנכונה: אלכוהול, שמח בבר או נינוח במרפסת, התחככות אלגנטית ונשנוש בקטנה. זה מה יוציא אתכם מרוצים עם חשק לסיבוב נוסף.

שושקה שווילי. מתחם התחנה, 03-5160008, כל יום מ-10:00 בבוקר ועד אחרון הלקוחות.

גרג קפה מאד

הרשת החיפאית שירדה (או עלתה - תלוי בהשקפה) לתל אביב לפני יותר משנתיים, הוכיחה שגם קברניטיה יודעים דבר או שניים על עסקים. למן הסניף הראשון שפתחו בתל אביב (בדיזינגוף סנטר), הם שילבו ידיים עם צומת ספרים, והנה הם עושים זאת שוב בסניף התחנה. צומת ספרים ייחסה חשיבות ללוקיישן ויצרה סניף ייחודי למתחם התחנה, בדגש על אמנות ועיצוב. חנות הספרים מופרדת מבית הקפה על ידי קיר זכוכית נע, שמשמש גם חלון ראווה דו סטרי לשני העסקים הסמוכים.

במקביל ולהבדיל, באופן מצער מאוד, סניף התחנה של גרג מעוצב באופן דומה מדי לשאר סניפי הרשת, תוך התעלמות מוחלטת מהסביבה שבה הוקם. באופן כללי סניפי הרשת מעוצבים בלוק קלאסי: שולחנות מעץ כהה, כורסאות ודקורציה רוויה בפולי קפה. תפאורה ראויה לבית קפה, כפי שהוא מצטייר בזיכרון הקולקטיבי שלנו על בתי קפה. מה שחסר הוא ניסיון להרכיב אישיות עצמאית ומובחנת של הרשת, ששואבת השראה גם מהמקום בה היא מתקיימת, כמו מדינת ישראל, תל אביב או מתחם התחנה, במקביל לעולם הקפה.

לקראת הקיץ הושק תפריט חדש ברשת שכולל מנות חדשות כמו מוס טונה (32 שקלים), ברוסקטה עם סלמון מעושן (35 שקלים) ושקשוקה עם צ'וריסוס או חצילים ופטה (42 שקלים), סלט בורגול קטן וגדול (49/59 שקלים), סלט קיסר עם עוף (49/59 שקלים), מרק וייטנאמי על בסיס קרם קוקוס, נבטים, גזר, כוסברה ומוגש עם אורז לבן (32 שקלים), פסטה בולונז (44 שקלים), דג פורל מהגליל (79 שקלים) ומנות רבות נוספות. באגף הקפה נוספה תערובת קפה אורגני, כמו גם אפשרות להזמין את המשקאות החמים עם חלב אורגני, תוספת שהולמת את רוח השוק המקומי שפועל בסמיכות.

גרג קפה מאד, מתחם התחנה, 03-5168887, כל השבוע, 08:00-אחרון הלקוחות.

שוק אורבניק

מזה חודש ששוק אורבניק האורגני מתרחש, ומספק לאנשי העיר קצת נגיעה לטבע, כמו גם מקום נוסף להסתובב בו, רגע לפני שתל אביב מתכסה בשקט הנדיר של ימי שישי.

המתחם האלגנטי מארח עגלות חמודות ברחבה הפנימית בשתי שורות מקבילות, שעמוסות בכל מה שחשבתם ולא חשבתם שיהיה שם: מגוון של ירקות טריים מלאי עזוז, עלים ירוקים וחסות מכל הסוגים, עוגיות מקמח כוסמין אורגניות, דבש אורגני, יין אורגני, שמן זית, גבינות ויוגורט. גם הפתעות כמו מיץ סחוט מקנה סוכר, מוצרי קוסמטיקה מנהלל, מחבתות אקולוגיות, מוצרי היגיינה נשיים וחומרי ניקיון אקולוגיים ועוד כמה מוצרים מפתיעים שאתם מוזמנים לגלות בעצמכם.

בסיום הקניות אפשר להשתמש גם בשירות משלוחים ידידותי לסביבה, של חברת שליחים על אופניים, להקשיב להרצאות שנערכות במתחם בנושאים רלוונטיים כמו חקלאות אורגנית, תזונה, אקולוגיה ועוד, או להגיע מוקדם בבוקר לאימון פתוח של טאי צ'י.

אורבניק. מתחם התחנה, תל אביב. ימי שישי בין השעות 15:00-08:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שוק בירה

יחד עם הקיץ, חוף הים, היתושים והאבטיחים מגיעים גם ירידי הבירה. אחד כזה בשם סמואל אדאמס לונג שוט שערך תחרות למבשלות בירה ביתיות כבר מאחורינו. הבא בתור הוא beerfest שייערך מחר ומחרתיים (31.5.10- 1.6.10) בפארק רמת החי"ל ויציג 80 מיני בירות מהארץ ומהעולם לצד הופעות של החברים של נטאשה ורמי פורטיס. אחריו מגיע שוק הבירה למתחם התחנה, ביום שישי הקרוב (4.6.10). בשישי הקרוב יורכבו במתחם שולחנות בר, יוגשו בירות של מותגים ישראליים איכותיים וחמי רודנר וירמי קפלן יעלו על הבמה להופעה אקוסטית. אותו הדבר יקרה שוב לאחר שבועיים יחד עם פיטר רוט ומאור כהן.

מתחם התחנה, תל אביב. 4.6.10 ו-18.6.10, החל מ-12:00. כניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully