וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רות עבור

רותי שטיינברג

3.6.2010 / 12:41

כהנת ספרי הבישול המיתולוגית רות סירקיס משנה פורמט ועוברת למסך הטלוויזיה. יצאנו לבדוק איפה היא ואיפה אתם

הרבה לפני שהתמכרנו לעוד תוכנית בישול מפתה בטלוויזיה, היתה לנו את רות סירקיס, הסמכות לענייני בישול ואוכל בימים ההם, שנכנסה כמעט לכל בית בארץ בפורמט של דפוס, דפי כרומו וגישה ישירה ועניינית עבור כל מי שרוצה לאחוז ביד סכין או תרווד.

הספר המיתולוגי "מהמטבח באהבה" התפרסם ב-1975 ויצר סטנדרט חדש של ספרי בישול שנראה כפי שאנחנו מכירים אותם היום: פורמט אלבומי נוח לשימוש עם צילומים מפתים של המנות, מוכנות לקפוץ מדפי הכרומו ישירות לצלחת בבית. הספר הודפס עד היום ב-67 מהדורות ונמכר במאות אלפי עותקים. מאז "המטבח באהבה" יצאו ספרים נוספים של סירקיס כמו "ילדים מבשלים" שמצא את דרכו גם לידי המבוגרים (ולימד את כולנו משה בתיבה מהו), "המטבח האסיאתי", "בישול בריא" וספרי בישול רבים אחרים.

סירקיס, שהפכה לאייקון של בישול ואוכל ובעליה של הוצאת ספרים, הסתתרה כל השנים בין הדפים ובהמשך מאחורי אתר אינטרנט, כך שעבור רובינו פניה נותרו אנונימיות. בימים אלה היא מצלמת את "מתכונים מהספרים", תוכנית בישול ראשונה בהגשתה, המתעתדת לעלות בחודש יולי בערוץ האוכל בכבלים ובלווין. לכבוד המאורע, יצאנו לבדוק איפה היא ואיפה אתם.

מה את חושבת על השינויים שחלו בתרבות האוכל בארץ מאז 'מהמטבח באהבה'?

"זה פנטסטי. ישראל הפכה לחלק מהעולם המערבי וכמו שחלו שינויים מתמשכים בכל העולם, השינויים השפיעו גם עלינו. מצד אחד יש פתיחות רבה לטעמים חדשים ומצד שני עדנה למאכלי עדות, אחרי ששנים רבות אלו נדחקו הצידה".

"בספר הבישול האחרון שהוצאתי לאור (המטבח האסיאתי) חקרתי את הטעמים של המזרח הרחוק. גיליתי שגם שם חלים שינויים. בביקור בסין ראיתי תחילתם של שינויים שבסיסם בעולם המערבי. כמו שהארכיטקטורה משתנה ומושפעת מאלמנטים מערביים כך גם תרבות האוכל".

בשדה טלוויזיוני רווי בתוכניות בישול, מה מייחד את התוכנית שלך?

"בתוכנית אני אכין מתכונים מהספרים שפרסמתי. אלה מתכונים שהוכיחו את עצמם. הטלוויזיה היא מדיום שיאפשר לי להעביר לצופים בבית גם את טכניקות העבודה ועל הדרך לספר סיפורים אישיים שקשורים באוכל".

"מה שבעיקר מבדל אותי מתוכניות אחרות היא העובדה שאני לא שף של מסעדה! המתכונים שלי מכוונים לאנשים שמבשלים בבית, ואחד הדגשים בהם הוא לאו דווקא האוכל, אלא החברותא. הכוונה היא שהמארחים יוכלו לשבת ולאכול ביחד עם האורחים ולא יהפכו לעבד של מנה מלוטשת. גם אני בעצמי מארחת את המשפחה או חברים, ואף אחד לא מגיע בתפקיד של מבקר מסעדות. הצורך הוא לשבת לארוחה שתהיה נעימה, עם דגש על ביחד. זה לא פשוט, ודווקא בגלל ריבוי של חשיפה לשינויים וקומבינציות חדשות, אנחנו מתחילים להטיל ספק באוכל שגדלנו עליו. ברגע שרוצים להדהים את האורחים, הולך הכיף מהבישול.
גם בספרים שמרתי על הגשה בגובה העיניים וזה מה שאני רוצה לעשות בתוכנית: אוכל אמיתי לאנשים אמיתיים".

איך זה שלא היתה לך תוכנית בישול עד היום? את ביישנית?

"קודם כל אני מאד ביישנית, מלבד זאת תפסתי את עצמי כעיתונאית ומו"לית, לא כמגישת טלוויזיה. כשפנו אלי מהערוץ, החלטתי לנסות. מנהלת הערוץ (מיכל שדה) אמרה לי 'פשוט תהיי את עצמך', ולהיות עצמי זה משהו שבא לי די בקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully