וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיר מקלט

רותי שטיינברג

20.6.2010 / 17:41

לרגל יום הפליט הבינלאומי המצוין היום בישראל, יוגשו מנות אריתראיות במסעדות ג'וז ולוז והבסטה

כמו בעמותות אחרות, גם פעילות המוקד לסיוע עובדים זרים נעשית ברובה מחוץ לספירה הציבורית. העמותה, שהוקמה ב-1998 על ידי קבוצת אזרחים, התאגדה על מנת להילחם בניצול עובדים זרים ולפעול להגנה על זכויותיהם. בין היתר, האגודה מפעילה קו חירום שמהווה אוזן קשבת ומעניק לפליטים מידע פרקטי, מסייעת להם משפטית ופועלת תקשורתית על מנת להעלות את המודעות לבעיה הן בקרב האזרחים והן אצל מקבלי החלטות. השבוע, היא מנסה לפנות אל הלב (והשכל הישר) שלכם, דווקא דרך הבטן.

ב"יום הפליט הבינלאומי", שמצוין היום, נערכו שתי מסעדות תל אביביות מצליחות לציון את המאורע בצורה מקורית ובשיתוף עם המוקד. החל מהיום ולאורך כל השבוע יתווספו מנות מהמטבח האריתריאי לתפריטים של מסעדת הבסטה ומסעדת ג'וז ולוז. בראשונה, יוכנו מדי יום במהלך השבוע הקרוב שני ספיישלים מהמטבח האריתראי על ידי שני פליטים המועסקים במסעדה. בג'וז ולוז, תוגש מדי יום מנת ספיישל אחת. "זו דרך להביא את יום הפליט לקהל אחר," אומרת עלמה פוגל, מבעלות ג'וז ולוז, "הצד שלנו הוא להעלות את המודעות, בתקווה שזה יעורר אנשים לתת יד ולעזור".

איך קורה החיבור במטבח?

"היוזמה הגיע מבחורה שעובדת אצלנו ומתנדבת במוקד. היא העלתה את ההצעה, ואנחנו שמחנו לשתף פעולה. בגלל קשיי שפה הצטרפה בחורה נוספת שפעילה במוקד ולמדה מהם את אופן הכנת המנות (במסעדה שבנווה שאנן) והיא לימדה את הטבחים שלנו להכין אותן. חלק מהמנות מכינים בשבילנו אריתריאים ואנחנו קונות אותן מהם, וחלק אחר מוכן במטבח שלנו".

ומה בתפריט?

"האוכל האריתראי הוא מאד פשוט, עם תיבול מיוחד ושונה מאד ממה שאנחנו מכירים, שקצת מזכיר את המטבח האתיופי. הם משתמשים בתערובת תבלינים שנקראת 'ברברה' (berber'e), שמכילה צ'ילי, ציפורן וג'ינג'ר, כמעט בכל התבשילים שלהם. נכין את לחם המחמצת המיוחד, שמזכיר את הלחוח התימני ומתאפיין בטעם חמצמץ ועליו יוגשו תבשילים שונים: תבשיל בקר שנקרא 'טיפסי' וכולל נתחי שפונדרה ועגבניות בכמון, 'אדאס' - תבשיל של עדשים כתומות, שמוגש עם יוגורט צאן ופטרוזיליה, ומטבל על בסיס קמח וגרגרי חומוס בשם 'שירו'. בנוסף, נעשה מנה שהיא שלנו עם טוויסט אריתריאי".

המחירים: הבסטה – 39-69 שקלים, ג'וז ולוז – מנה צמחונית ב-32 שקלים או בשרית ב-44 שקלים. בשתי המסעדות, 50% ממחיר המנות יועבר לתרומה למוקד.

ג'וז ולוז. יהודה הלוי 51, תל אביב. 03-5606385
הבסטה. השומר 4, שוק הכרמל, תל אביב. 03-5169234

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully