וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירוש שקדים

דנה מלמד

29.6.2010 / 0:00

במקום לסיים את חייהם בשכיבה על הבופה לצלילי אייל גולן, פירות הקיץ של דנה מלמד נכנסים לקינוח עם קרם שקדים היסטרי

תמיד כשיש איזושהי מסיבה של הכיתה, הוועד משגר להורים טבלה שבה ליד כל אחד מהשמות, מצוין הפריט אותו הוא נדרש להביא למסיבה. מניסיוני הרב עם הבכורה, למדתי שאם פעם אחת אתה מביא משהו מושקע תוצרת בית, הלך עליך. לא ירדו ממך עד סוף השנה. הסיכוי לקבל את המלפפונים חמוצים ומפיות או קילו חומוס ומיץ ענבים ירד לטמיון. אני זאת שתמיד מפילים עליה את ה"משהו טעים לבחירתך". אז עם הצעיר כבר למדתי; אני שומרת על פרופיל נמוך והוועד לא מודע לעיסוקים הקולינריים שלי. אי לכך, הצלחתי עד כה לצאת יחסית בזול.

לאחרונה, אני מודה שהמשמעת שלי די התרופפה. כך קרה שלמסיבת הסיום של הצעיר, ליד השם שלנו הופיע הפריט: "פירות חתוכים". אמנם רכשתי שלל פירות קיץ ואף חתכתי כמה מהם, אבל אז חשבתי על זה שיש עוד מלא הורים שביקשו מהם להביא בדיוק את אותו הדבר ובטח ממילא יהיו מלא פירות חתוכים (וזבובים) ומה שיותר חשוב הוא האירוע הזה, השם ירחם, עומד להיות באחד מפארקי המים ההמוניים ביותר שקמו על פני האדמה. בשבילי, המשמעות היא שזה לא הולך להיות קל, בעיקר. אז החלטתי שהכי נכון יהיה לעזוב את הפירות המסכנים בשקט ולהתמקד בצינון בירות מרעננות שירככו את התלאות העתידות להתרגש עלינו במסיבה.

התברר שבגדול זו היתה החלטה נבונה. זה עזר לי, למשל, להיות גיבורה ולעלות על מגלשות המים הכי מפחידות בעולם או לחכות בתורים הארוכים למתקנים עם חיוך נינוח. מצד שני, כל מה שמתחשק לך אחרי בירות בשמש זה לרבוץ ולא לזוז, אך אז את נזכרת שבאת עם ילדים, מה שאומר: תזיזי ת'תחת שלך ובואי למים.

בכל מקרה, שרדנו את המסיבה ובבית חיכו הפירות החתוכים שנעדרו מן האירוע. "לא הפסדתם כלום" חשבתי בליבי כשהתבוננתי בהם עת חייכו אליי מבעד לניילון הנצמד. הם נועדו להיות משהו הרבה יותר נשגב, מאשר לשכב על הבופה ולהימצץ על-ידי זבובים באיזה פארק מים לצלילי אייל גולן.

פירות קיץ אפויים בקרם שקדים. דנה מאירזון
פירות קיץ אפויים בקרם שקדים/דנה מאירזון

פירות קיץ צלויים בקרם שקדים

7-6 כלים אישיים עגולים בקוטר 10-8 ס"מ

לקרם שקדים:
100 גרם חמאה רכה
100 גרם שקדים טחונים
80 גרם אבקת סוכר
1 ביצה
רבע כפית קליפת לימון מגוררת (לא חובה)
7-6 פירות קיץ חתוכים (משמש, שזיף, אפרסק, נקטרינה, תאנה, דובדבנים מגולענים)
מעט חמאה לשימון

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

2. שמים בקערת המערבל את החמאה, השקדים, גרידת הלימון ואבקת הסוכר ומעבדים לעיסה אחידה. מוסיפים את הביצה וממשיכים לערבל עד שהיא נבלעת בתערובת. שומרים במקרר.

3. משמנים כלים אישיים חסיני חום במעט חמאה ומשטחים ככף גדושה מקרם השקדים בתחתית כל כלי.

4. מניחים על גבי קרם השקדים פירות חתוכים ומשקיעים אותם מעט בתוך הקרם, כך שחלקם יבלוט החוצה.

5. אופים בתנור כעשרים דקות או עד שהמאפה משחים יפה.

6. להגשה: זורים אבקת סוכר ומגישים חם עם שמנת חמוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully