וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את מסננת אותי

יוני ציגלר

20.7.2010 / 17:00

מאנצ'יז לילי של שפים, מתכוני סאטלה, יוקו אונו במטבח מקרטון והגפילטע פיש שהביס את קונאן אובראיין. תכניות האוכל הביזאריות ברשת – חלק ב'

הפרעת אכילה

כשספייק ג'ונז הוא המנהל הקריאייטיבי של הערוץ והשפים הלוהטים בארה"ב הם המרכז של כל פרק, מדובר במתכון טעים ביותר לתוכנית הטלוויזיה הכי קולית ברשת. בסוף השנה שעברה העלה ערוץ הטלוויזיה האינטרנטי VBS.tv את תוכנית האוכל המעושנת שלו - מאנצ'יז. הפורמט של מאנצ'יז די פשוט: כל פרק מלווה סלברטי-שף אחר בסיבוב לילי של אוכל ושתייה, שתמיד נגמר במטבח של מסעדת השף ובהפקת ארוחת מאנצ'יז להמוני חבריו, הרבה אחרי שהשעון מראה חצות. מדי פעם מצטרפים לחגיגה סלברטי-שפים אחרים (או סתם חברים ידועים), שאוכלים ושותים את עצמם לדעת, כמו חבורת נערות בהפרעה. האווירה האינטרנטית והמשוחררת של התוכנית מעניקה לצופה אשליה של אחד מהחבר'ה, אך מה חבל שהחוויה נגמרת אחרי עשר דקות והצופה נותר רעב ופיכח.

ירוק בחוץ, ירוק בפנים

'אבטיח' היא נערת האמצע של קהילת השאכטה הקנדית. היא שחקנית, קומיקאית, אקטיביסטית של החומר הירוק ותחת רובריקת המקצוע, באתר שלה, היא כותבת: "אחת שלא סותמת את הפה". ב-2004 הפיקה עבור האתר pot.tv, את התוכנית The Watermelon Underground, שבעזרתה ניסתה לממן הגנה משפטית לתיקים שהתנהלו נגדה; אחד מהם בעוון ניסיון להברחת עוגיות ג'ינג'ר. התוכנית, שהופקה על פי הסטנדרטים המחמירים ביותר של הטלוויזיה הקהילתית הטורקמניסטנית, כללה פינת בישול לחובבי קנביס ומוצריו. לא עבר זמן רב והספין-אוף, Baking A Fool Of Myself, הפציע מעל גלי הסאטלה. בתוכנית הבישול הירוקה, שמעוצבת בסגנון עקרות הבית של שנות החמישים, מלמדת אותנו האבטיחה, את השיטות השונות להמרת הקנביס מעלים ירוקים למרכיב מרענן במתכון. ב-3 הפרקים הבודדים של הסדרה, אנחנו פוגשים גם את אמה האלכוהוליסטית של אבטיח (מה שאולי מסביר את הבחירה בשם המיוחד), שנוטה להתערב במלאכת הבישול, ולא ממש ברור אם היא מודעת או לא למרכיב הסודי של המנה.

מיס סייגון במטבחי הגיהנום

בדרך כלל כשצופים בתוכנית אוכל, מומלץ לעשות את זה על בטן ריקה. הרעב מעצים את חוויית הצפייה ומעורר את כל החושים. את תוכנית הבישול של ט'ו טראן, הברוקלינאית-ויאטנמית, אולי כדאי לצרוך אחרי שבדקנו כמה מתכונים מהתוכנית של 'אבטיח'. 'פוד פארטי' היא הזיה מענגת, שמתרחשת בעולם עשוי קרטון, עם הופעות אורח של בובת ציפור, יוקו אונו והשטן (ויש שיגידו ששלושתם זה אותו הדבר). כפי שאולי אפשר להבין מהאתר של הרשמי של 'מסיבת אוכל': "כל פרק ילמד, או שלא, איך להכין ארוחות גורמה פראיות, מרובות מנות, עם מצרכים שלכל אחד יש במטבח כגון מקלות בייגלה, ביצים, ריאות לוויתן, תפניות עלילה מוזרות, מרכיבים סודיים ופיצה. אחרי הכל, לעולם לא תוכל לדעת מי יופיע פתאום לארוחת הערב". אני כבר דאגתי להשלים את המצרכים החסרים אצלי במטבח, למקרה שמשאלתי תתגשם וט'ו תופיע פתאום ותדפוק לי בדלת.

גאווה ישראלית

Bitchin' Kitchen, היא הבת החורגת של הרשימה. היא אומנם התחילה את דרכה בעולם הווירטואלי, אך לאחר שהביסה את סדרת הסלולר של קונן אובראיין כשקטפה את פרס 'הסדרה הקומית-סלולרית הטובה לשנת 2007' בטקס פרסי הווייב, היא נקטפה בעצמה וקיבלה משבצת ברשת Food Network הקנדית (והפכה להיות תוכנית הבישול הראשונה שעברה מהאינטרנט לטלוויזיה). נדיה ג'י, הכוח הנשי שמאחורי Bitchin' Kitchen, היא קנדית ממוצא איטלקי, שהחליטה למרוד במסורת המשפחתית שמחביאה את האישה במטבח והרימה קונצרן לייפסטייל-רוקנרול, עליו היא מנצחת כמו פאוור-פאף גירל אמיתית. כדי לספק את קהל היעד, נדיה הקיפה את עצמה במיטב בחורינו – פאנו, ערס הדגים היווני; האנס, איש השרירים החלקלק; ויחזקאל מזרחי – סוכן התבלינים מרעננה, "היכן שגדלים התבלינים הטובים בעולם". אכן גאווה ישראלית.

יוני ציגלר הוא במאי, שחיין אינטרנט והאיש מאחורי The Viral Workshop

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully