וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהי באונטי

דנה מלמד

27.7.2010 / 7:44

ביום השלישי לקייטנת הילדים של דנה מלמד, היא מוצאת את המשתיק האולטימטיבי: ממתק קוקוס ממכר בציפוי שוקולד

השבוע אני צריכה להיות גיבורה. אני קצת משוויצה, ברשותכם. מדובר בקייטנת בישול לילדים שאני (!) מעבירה ממש בימים אלה. על פניו, קהל של ילדים הוא פחות מלחיץ מקהל מבוגר. בכלל, מתברר שיש לי איתם כימיה טובה. אבל מה, עוד מתברר, שלהעביר סדנת בישול לילדים זה הרבה מעבר להדרכה. הסבירו לי שכדאי מאד לשים גבולות ברורים כבר בהתחלה, להיות קשוחה וסמכותית ולהקפיד על משמעת ורצינות, אחרת, השם ירחם מה שמחכה לי. בקיצור, התפקיד הזה, של המבוגר האחראי, זה שאני לא מאד מתורגלת בו.

בלילה שלפני היום הראשון, התחלתי לחשוש מעט. הבכורה שלי הציעה שנעשה סימולציית שיעור בישול והדגימה ביחד עם אחיה הצעיר התנהגות טבעית של ילדים לא ממושמעים, כדי לראות איך אני מתמודדת. זה לא הצליח. כשניסיתי להיות קשוחה, או שפרצתי בצחוק או שסתם התעלמו ממני. הצעתי אולי לדבר ממש בשקט, כדי שהילדים יהיו חייבים לשמור על דממה כדי לשמוע אותי. הבכורה טענה שכמעט כל מורה מנסה את זה בשיעור הראשון ולא, זה לא עובד. הברדק רק חוגג יותר.

לא נותר לי אלא להיכנס לדבר הזה ללא כל אסטרטגיה מתוכננת מראש ולקוות שהאלוהים יהיה עימדי. בשעה הראשונה, כולם עדיין חדשים, נבוכים ושקטים. די מהר, החבר'ה האלה מתחילים להשתחרר ולייצר רעש והמולה. הבנתי שהגיע רגע האמת. ניסיתי את השיטה של לדבר ממש בשקט. זה נכשל. על לצעוק ויתרתי מלכתחילה. זה ממש לא אני. ואז החלטתי לשחד אותם. עם שוקולד. הכרזתי שכל מי שיהיה "ילד טוב" וינהג בחברות ושיתוף פעולה ירוויח ממתק שוקולד. כדי שלא יימאס והשוחד ימשיך להיות אטרקטיבי, הבטחתי לגוון ולהפתיע עם כל מיני סוגים. לפניכם השוחד של היום השלישי: ממתק שוקולד וקוקוס, א-לה באונטי.

ממתק שוקולד וקוקוס. נמרוד סונדרס
ממתק שוקולד וקוקוס/נמרוד סונדרס

ממתק שוקולד קוקוס

החומרים לשכבת הקוקוס:
כוס קוקוס טחון
חצי כוס חלב קוקוס
חצי כוס שמנת מתוקה
4 כפות חלב מרוכז
2 כפות סוכר
תכולה של חצי מקל וניל (לא חובה)

לשכבת השוקולד:
300 גרם שוקולד מריר
150 מ"ל שמנת מתוקה
כף נוטלה (לא חובה)

אופן ההכנה:
1. מכינים את שכבת הקוקוס: מרתיחים בסיר קטן שמנת מתוקה וחלב קוקוס. מוסיפים את הקוקוס, הסוכר והחלב המרוכז, מערבבים היטב ומבשלים על להבה נמוכה עד שהנוזלים נספגים בקוקוס ומתקבלת עיסה סמיכה. משהים לעשר דקות.

2. יוצקים את עיסת הקוקוס לתבנית שקעים מסיליקון, או תבנית סיליקון שמיועדת לקרח, או למנג'טים קטנים. מעבירים להקפאה.

3. בינתיים מכינים את שכבת השוקולד: ממיסים על בן-מרי (קערה המונחת על סיר מים רותחים), או במיקרו, שוקולד מריר ושמנת. מצננים לטמפ' החדר.

4. מוציאים מהמקפיא את תחתיות הקוקוס, יוצקים עליהן את תערובת השוקולד ומחזירים למקפיא.

5. מוציאים מהמקפיא כחמש דקות לפני ההגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully