וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם של פעם

רותי שטיינברג

27.7.2010 / 11:59

הערב, יועזר בר יין מציינת 15 שנה בארוחה שתכלול שלל מנות מן העבר. בתפריט: ביצים עם ביצים ושניצל מהתחת

כל מה שמדמיינים כשחושבים על קברניט של מסעדה ותיקה ועטורת שבחים, הוא מישהו עצבני סטייל גורדון רמזי. אחד ש"עושה את המוות" לצבא פקודיו על מנת ליישר קו עם הסטנדרטים הבלתי אפשריים שלו, לטובת עוד מנה ללא רבב שתעשה דרכה מהמטבח לשולחנו של הלקוח. אין תיאור רחוק יותר מהמציאות של שאול אברון, שב-15 השנים האחרונות מולחם בנינוחות לקצה הבר במסעדה המצוינת שלו, יועזר בר יין. ההפך, פגישה עם אברון - גורו קולינרי עבור לא מעט אנשים - לצד צוות העובדים שלו, רק מחזקת את התחושה שאלמלא היה קרניבור ונהנתן מקצועי, יש לו את כל הנתונים הדרושים על מנת להפוך לנזיר בודהיסטי מצטיין. יש לו פוטנציאל, כמו שאומרים.

15 שנים של דם, סטייקים ודמעות של אושר הן הסיבה למסיבה שעומדת להתרחש לכל אורך חודש אוקטובר ביועזר, שתכלול תפריטי טעימות שיאפשרו גם ללקוחות חדשים לערוך היכרות עם המקום, במחירים ידידותיים. הטעימות יורכבו ממנות מהתפריט הקיים לצד מנות ותיקות שלקוחות קובלים על הסרתן מהתפריט. בינתיים, אפשר לקבל פרומו לחגיגות כבר הערב (יום שלישי), במסגרת ארוחת "ליל ירח מלא" שתיערך במסעדה. מה יהיה שם? רוסט של קוט דה בף (צלע של בקר), לשונות טלה עם במיה, זנב שור מבושל עם רגל, עגבניה ממולאת בחלקי פנים, אויסטרים חמימים, מוגשים על מלח גס ברוטב שמפניה, קרודו - מנה איטלקית של בשר עגל חלב קצוץ מוגש עם פטריות כמהין, ביצים עם ביצים - אשכי טלה עם חלמונים, ושניצל מהתחת - סטייק שייטל מצופה בפירורי לחם ומוגש עם כוסמת ששתתה חמאה. לקינוח - עוגת גבינת עיזים דחוסה ומלוחה שהצוות ממש אוהב וג'לי שמפניה עם דובדבנים (60-120 שקלים למנה).

סדרת ארוחות ליל ירח מלא החלה ביועזר לפני כשלוש שנים, ועל פי האגדה, אברון נסע במונית למסעדה בליל ירח מלא כשניצת הרעיון במוחו, תוך כדי כניעה להשפעתו של..."לה לונה". עד כה התארחו בה שועלי מטבח ותיקים כמו יריב מלילי ממסעדת בית תאילנדי, איל שני (הסלון, צפון אברקסס), ד"ר אלי לנדאו, שבישל מתכונים חזיריים מתוך הספר הלבן שלו, ואורן גולדווסר, שהתקין ארוחה יפנית מסורתית. על פי שיטת הנינוחות של יועזר, הארוחות לא מתקיימות מדי חודש אלא רק מדי פעם. מצד שני, כפי שהצוות במקום מסביר, הערבים האלה מאפשרים להגיע "לקצה הפרוע של המטבח. בארוחות המיוחדות לרוב לא מנסים ללכת על משהו קומוניקטיבי, אלא דווקא על הקצה. התגובות של הלקוחות היו קיצוניות, בהתאם, במובן החיובי".

ארוחת ליל ירח מלא, 27 ביולי, החל מ-18:00. יועזר בר יין. כיכר שעון, יפו. 03-6839115

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully