וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שלא בא, קובה

רותי שטיינברג

29.7.2010 / 12:05

הפנינג 'באלבסטה' בשוק מחנה יהודה: סיורים קולינריים, הופעות וגם תחרויות אולימפיות בין הבסטיונרים

אפשר לשחק אותה "קול" ולחסות תחת כנפיו המצננות של המזגן בחום של אוגוסט, ואפשר גם להיתלש מהספה, לעלות לירושלים הממוזגת טבעית ולהצטרף לחגיגות "באלאבסטה", שיתקיימו החל מהשבוע הבא בשוק מחנה יהודה. מדובר בהפנינג פרוע וגדוש אטרקציות שהוא חתונה זמנית בין הבסטות ובתי האוכל במתחם לבין שלל יוצרים ירושלמיים. היוזמה המקסימה היא פרי שיתוף פעולה בין ועד סוחרי השוק לעונת התרבות הירושלמית ובחסות העירייה.

ההפנינג יתקיים בכל ימי שני של חודש אוגוסט ולאורכו, מלבד אמנים, להטוטנים, רקדנים, די.ג'ייז ומוזיקאים שעשויים לצוץ מכל פינה בשוק, הבסטות, בתי הקפה, הפאבים והמסעדות באזור יישארו פתוחים עד 23:00. בין ההתרחשויות: תיאטרון רחוב ותיאטרון בובות, סדנאות אוריגאמי ויצירת תמונת ענק של השוק מאוריגאמי, אליפות השחמט (ולא השש-בש!) ווידאו ארט שיוקרן בשוק. בנוסף, מדי שבוע יוצבו בשוק תפאורות מתחלפות של הסטודיו הנודד של קבוצת "הגיגית" (אחת מהן היא שחזור של שוק מחנה יהודה בעבר) ובאי באלאבסטה מוזמנים להצטלם בהן ולקבל את התמונות.

באלאבסטה יקיימו גם את אולימפיאדת השוק הראשונה (ההזויה והמזיעה) עליה יתמודדו בקרב פנים מול פנים ובשלושה שלבים, סוחרי השוק. בכל שבוע, החל מ-17:30 ועד 18:30, תתקיים תחרות. הראשונה (2.8.10) תאתגר את הבסטיונרים לכתוב שיר על השוק בחרוזים ולבצע אותו. ב-9.8.10 תיערך תחרות הרמה וגרירה של שקים כבדים, ובשבוע שאחר כך, זלילת פלפלים חריפים. מיד אחר כך יסעיר את הסוחרים קרב על אומדן משקל של פירות וירקות, ללא מאזניים (23.8.10). התחרות המסכמת היא חידון שיבדוק את ידע הכללי של בעלי הבסטות על השוק שבו הם פועלים.

בגזרת האוכל יתקיימו סיורי אוכל לילדים בין הבסטות עם איה שיין והבובה שוקי, עם הפעלות, חידונים ומסלול מכשולים (בכל יום שני בין 18:30-17:30. יש צורך בהרשמה מראש: ayaschein@gmail.com). בנוסף, טלי פרידמן, שפית שמקיימת סיורי אוכל בשוק מחנה יהודה מזה ארבע שנים, תפתח את דלתות האטלייה (בית מלאכה) שלה שממוקם בשוק. החלל והגג, שבימי שגרה משמש את הסדנאות והארוחות פרטיות, ייפתח לקהל הרחב בכל יום שני ועל השולחן תעלה ארוחת שף בהשראת השוק. הארוחות יתקיימו החל מ-17:00- 22:00 ועלותן 250 שקלים לסועד, כולל יין. יש להזמין מקום מראש: 02-5370666, 050-4619687.

באלאבסטה. מדי יום שני לאורך חודש אוגוסט, שוק מחנה יהודה, ירושלים. הכניסה חופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully