וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשתה ונראה

שירה פור

1.8.2010 / 12:20

לרגל פסטיבל היין שייפתח השבוע במוזיאון ישראל ויציג עשרות יקבים, שפים ומסעדנים ירושלמיים ממליצים על כוס היין שלהם

אחרי הניתוח לב פתוח פלוס הרמת חזה שעבר בשלוש השנים האחרונות, מוזיאון ישראל פונה לשלב החגיגות והרמות הכוסית. את ההשקה החגיגית כבר עברנו, והשבוע מגיע תורו של פסטיבל היין הגדול בישראל, שייפתח ביום שלישי הקרוב במוזיאון הירושלמי, זו השנה השביעית. לאורך שלושה ימים, בין התאריכים 5-3 באוגוסט (החל מ-19:00), יוצבו בגן הפסלים דוכני יין של עשרות יקבים מקומיים לצד דוכני אוכל ועל רקע מוזיקה חיה. בין היקבים המציגים (רשימה חלקית ביותר): רקנטי, פלטר, דלתון, כרמל, ברבדו, רמת הגולן, יתיר ותשבי. תמורת 60 שקלים, יקבלו באי הפסטיבל כוס יין, אותה יוכלו למלא כאוות נפשם ביינות לאורך כל הערב. כדי לחסוך לכם כמה התלבטויות, שאלנו את שפים ומסעדנים ירושלמיים מהי כוס היין שלהם, והם כמובן לא הסתפקו באחת ונידבו לנו בלארג'יות המלצה נוספת על הדרך.

יוסי אלעד, שף מסעדת מחניודה

הקריטריון שלי לבחירת יין הוא אחד - האם היין טעים לי? אלה היינות שהתשובה עליהם היא "בהחלט":

יקבי רמת הגולן, סוביניון בלאן, ירדן – יין יבש מאוד עם חמיצות נעימה המתאימה לחום הקיץ הישראלי.

יקב רקאנטי, רוזה 2009, רקאנטי – מאוזן, בעל חמיצות גבוהה ותחושת רעננות בפה. קליל ונעים לשתייה בימי הקיץ החמים ועושה חשק לעוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טעים לו. יוסי אלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכוס גרשקוביץ, בעלי מסעדת אנג'ליקה

יקבי כרמל, קברנה סוביניון 2005, יתיר – יין עוצמתי, בעל גוף מלא, עם ניחוחות של פטל שחור וקסיס. לדעתי, זהו היין המצטיין של השנה.

טפרברג, מריטאז' אדום 2006, רזרב – המריטאז' הינו בלנד מענבי קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק. יין עשיר ומאוזן, בעל צבע מלא ועמוק, עם ארומות פירותיות. לדעתי היין המפתיע של השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרדונה UNOAKED 2009 של יקבי בנימינה. מרענן את רועי ענתבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רועי ענתבי, שף מלון ממילא

יקבי בנימינה, שרדונה UNOAKED 2009, רזרב - אחד היינות שהכי הרשימו אותי בשנה החולפת. זו הפעם הראשונה ששתיתי שרדונה ישראלי ללא עץ ששמר על הפרי והחמיצות שלו. הוא הולך מצוין עם דגים ברוטב קל ומאד מתאים לקיץ הישראלי. פשוט יין מרענן.

יקבי כרמל, מרלו–שיראז–קברנה 2006, יתיר - יין כבד מאחד היקבים האהובים עליי. הוא יושב נפלא עם אנטרקוט או סינטה ופשוט כיף להעביר איתו ארוחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווה לחכות לקצרין האדום של רמת הגולן. גיא בן שמחון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיא בן שמחון, שף מסעדת לה גוטה

יקבי כרמל, יער יתיר 2005, יתיר – יין המשלב עוצמה עם אלגנטיות ורעננות, בעל ניחוח עשיר של פירות יער ועשבי תיבול. מהווה בעיניי חלק ממהפכת היין של יקבי כרמל.

יקבי רמת הגולן, קצרין אדום, ירדן - יין איכותי, עמוק, מורכב ועשיר בטעמים. מתיישן כמה שנים ותמיד מסקרן. שווה לחכות לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קברנה סוביניון, כרם מירון 2008, של דלתון. נותן הרבה בתמורה לציפייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורן ירושלמי, שף מסעדת סקאלה

יקבי כרמל, קברנה פרנק גליל עליון 2006, הסדרה האזורית - אחד היינות האהובים עליי ועל לקוחות המסעדה. יין שולחני קלאסי שמצד אחד מתאים לאוכל יום יומי שכולנו אוהבים ומכירים כמו חזה עוף ומצד שני לא ישאיר אותנו עם חור גדול בכיס.

יקב דלתון, קברנה סוביניון, כרם מירון 2008 - זהו אחד היינות הכי אלגנטיים שיצא לי לשתות בזמן האחרון. אולי הוא צעיר מדי וייקח לו חצי שעה להיפתח אבל הוא נותן כל כך הרבה בתמורה לציפייה. יין נדיר ומיוחד, ששווה לקנות ושווה לחכות לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נותן את התמורה הכי גבוהה ביחס למחיר. יראון 2006 של הרי גליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוטי אוחנה, שף מסעדת החצר

יקבי כרמל, שיראז כרם קאיומי 2006, כרם - היין בעל גוף עם טעמים חזקים, עבר סינון גס בלבד, מה שמעשיר את טעמיו. לדעתי, מדובר בשיראז הטוב ביותר בארץ.

יקבי הרי הגליל, יראון 2006 - יין זה מורכב מ-58% קברנה סוביניון, 37% מרלו ו-5% סירה. לדעתי, היין הזה נותן את התמורה הכי גבוהה ביחס למחיר. הוא טעים וקל לשתייה ומתאים למנות בשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחטף מהמדפים ברגע שהוא מגיע אליהם. יער יתיר 2007 של כרמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

נועם ריזי, בעלי מסעדת אדום

יקב פלטר, סוביניון בלאן 2009, פלטר - היין מופק מ-100% ענבי סוביניון בלאן, יין עשבוני וירקרק, בעל חומציות מרעננת המאפיינת את הזן בצורה יפה. למי שמוצא, מומלץ מאד לשים את היד גם על ה"פטי וורדו" מסדרת T סלקשן של היקב, יין מעניין ומרתק, כהה ואפלולי במקצת.

יקבי כרמל, יער יתיר 2007, יתיר - אחד היקבים הדרומיים במדינה, יושב ביער יתיר שברמת ערד. איזור יין בעל ייחודיות ואופי קצת "אחר". הוא עלה לכותרות מאז שבציר 2003 קיבל ציון של 93 נקודות אצל המבקר הנודע רוברט פרקר. מאז שנת 2003 הוא נחטף מהמדפים ברגע שהוא מגיע אליהם.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully