בריאות יום א'

המצב בטטה

המוח של בריאות יום א' נמס בחמסין, אז היא פונה למתכונים שאי אפשר לטעות בהם: סלט בטטה צלויה וסלט קינואה וחומוס

עופרי זוטא

הבוקר התחיל יופי. נוכח החום הנוראי החלטתי להתעלות על עצמי, והדלקתי תנור. בחרתי להכין עוף, ולא סתם עוף אלא אחד בסיר ברזל כבד. כעבור חמש דקות ריח מוזר של פלסטיק נחרך נישא באוויר. אוי, לא! מה עכשיו? מאיפה זה בא? האיש, ששמע את הזעקה, בא לגשש. "נו יופי, ראש בטטה!" הוא קרא. מתברר שהידית של מכסה סיר הברזל שלי עשויה פלסטיק. אלוהים אדירים, מי מייצר סיר ברזל שאמור להכנס לתנור בחום אימים ושם לו ידית מפלסטיק?

העוף עבר כלאחר כבוד לתבנית ולי נשארה כמעט שעה להלקות את עצמי על הטעות ועל הדרך, להכין את התוספת שתוגש לצדו. אם כבר המילה "בטטה" נזרקה בחלל החדר, כדאי שנעשה ממנה מטעמים, לא? הפעם, הלכתי על סלט בטטה צבעוני וקליל שקשה מאד להיכשל בו – צולים קוביות בטטה ובצל סגול בתנור, מצננים היטב ומתבלים בחרדל דיז'ון, דבש ורוטב סויה. מגישים חם או קר, עם בשר על הגריל, עוף בתנור או שניצלים. אין הרבה מקום לטעויות.

למה בטטה? יש לא מעט סיבות לסמפט את הגברת הכתומה והמתקתקה הזו. קודם כל, הערכים התזונתיים שלה מרקיעים שחקים: היא עשירה מאוד בבטא קרוטן, ויטמין A ו-C, סיבים תזונתיים, מינרלים ואנטי אוקסידנטים. היא בעלת ערך גליקמי נמוך, ושימו לב לעובדה מעניינת ומשמחת – כאשר מוסיפים אותה לתבשיל עם ערך גליקמי גבוה (למשל, פירה תפוחי אדמה רגיל), היא פשוט מורידה את ערכיו אלה, עובדה שתורמת לתחושת שובע לאורך זמן. חוץ מזה, היא כל כך פשוטה להכנה, מאוד טעימה וקוצרת חיוכים נינוחים.

טוב לדעת (תוכן מקודם)

צעד תקדימי: החברה שנותנת למבוטחיה מענק כספי

על-ידי WE SURE חברה לביטוח
לכתבה המלאה
סלט בטטה ובצל סגול (צילום: עופרי זוטא)

סלט בטטה פשוט וקל

3 בטטות קלופות וחתוכות לקוביות
כף שמן זית
רבע כפית מלח גס
פלפל שחור גרוס טרי לפי הטעם
בצל סגול חתוך לקוביות

לרוטב:
כפית חרדל דיז'ון גרגרים
כפית עמוסה דבש
2 כפיות סויה קיקומן

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-200 מעלות.

2. מערבבים בקערה את קוביות הבטטה והבצל עם שמן זית, מלח ופלפל. מניחים בתבנית עם נייר אפייה וצולים כ-15 דקות עד שהבטטות רכות, אך לא מידי. מצננים.

3. מערבבים את כל חומרי הרוטב בקערית קטנה או בצנצנת. שופכים על הבטטה והבצל, מערבבים בעדינות ומגישים בטמפ' החדר או קר.

סלט קינואה, חומוס ובטטה (צילום: עופרי זוטא)

סלט של שאריות

אולי לא שם מחמיא במיוחד, אבל כך נוצר הסלט הזה. זה מה שקורה כשיש הרבה בטטות בסביבה. אפשר לשחק ולגוון עם שלל ירקות ואת הקינואה להחליף באורז, כוסמת, קוסקוס או אפילו פתיתים.

החומרים:
חצי כוס קינואה
¾ כוס מים
בטטה קלופה וחתוכה לקוביות
גרגרים מקלח תירס אחד (או חצי כוס תירס קפוא או מקופסה)
חצי כוס גרגרי חומוס מבושלים
חצי כוס פטרוזיליה קצוצה או כל עשב תיבול אחר (בזיליקום, נענע, עירית, בצל ירוק)

לרוטב:
כף שמן זית
כף מיץ לימון
חצי כפית חרדל ד'יזון
מלח ופלפל לפי הטעם

אפשר גם:
מעט קינמון

אופן ההכנה:
1. מכינים קינואה: מחממים סיר ומוסיפים מעט שמן זית. מוסיפים את הקינואה, מעט מלח ומערבבים היטב. מוסיפים מים, מכסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים ללהבה נמוכה ומבשלים כ-20 דקות עד שהקינואה מוכנה. מצננים.

2. את הבטטה ניתן לבשל בסיר עם מים, כ-8 דקות, עד שהיא מוכנה אך לא רכה מדי, או להכינה בתנור כמו במתכון הקודם.

3. מערבבים את כל חומרי הרוטב למרקם אחיד.

4. בקערה גדולה שמים את כל מרכיבי הסלט. מוזגים את הרוטב ומערבבים בעדינות. טועמים ומתקנים תיבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully