וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והרי החדשות מירושלים

רותי שטיינברג

15.8.2010 / 13:15

חם בבירה, אבל לפחות טעים: ספיישלים קיציים בחצר ובסקאלה, ביסטרו חדש ומפונפן במתחם הרכבת ובית קפה טרי בממילא

משוגעים, תרדו מהגג

קצת אחרי חגיגות השנה של מלון ממילא היוקרתי בירושלים, ורק חודשיים לאחר פתיחת מסעדת הגג שלו, Rooftop, מושק גם בית קפה על השדרות שלמרגלות המלון. את התפריט הכשר הרכיב השף רועי ענתבי, שגם אמון על מסעדת המלון, והוא מורכב ממנות קרות כמו סלט עיזים וירוקים (35 שקלים), סלט בורגול, שורשים וטחינה (32) וגרבדלקס עם חרדל ודבש (36); מנות מהתנור כגון לזניה ירקות (38), פיצה דלעת ומוצרלה (45) או פילה דניס עם ירקות וגבינת עיזים (52); ומנות מהמחבת כמו מרק ארטישוק ירושלמי וערמונים (34), פולנטה עם שורשים, פרמזן וביצה עלומה (39) או רביולי ריקוטה, עגבניות וצלפים (44). לקינוח מוגשים מתוקים כמו צלחת פירות (36), טארט פירות, עוגת גבינה ועוגת שוקולד (34).

בית הקפה מאפשר להתבשם מהסטייל הייחודי של המלון, תוך כדי נגיסות קטנות ואלגנטיות ממנות שחלקן מופיע גם בתפריט מסעדת הגג, ללא התחייבות של ארוחה תלת שלבית. אופציה מומלצת נוספת היא להגיע ביום שישי לבראנץ' מרפד ועצל. הכניסה מתוך השדרה או היישר מתוך המלון.

ממילא קפה. שדרות ממילא 14, ירושלים. 02-5482230
א'-ה': מ-12:00 ועד 23:00. ו' החל מ-10:00 ועד שעה לפני כניסת השבת.

גורמה בגובה העיניים

החלל החם והמהודר של מסעדת לארא כולל שטיח אדום מעוטר, תאורה רכה, אבני קיר ירושלמיות, קשתות ענקיות ושנדלירים. לרוב, במסעדות מהסוג המפואר המטבח נשאר אגף סגור ומוסתר, אך כאן עמדת הגריל משתלבת היטב עם בר הישיבה ועם שאר המסעדה, מבלי להיתפס כנטע זר. "הדבר הראשון שידעתי מלכתחילה שאני רוצה שיהיה במקום שלי, הוא הקשר עם הלקוח. אני מעוניין להכניס את האורחים לתוך העשייה, לא להסתתר מאחורי פרגוד אלא לאפשר חוויה רחבה יותר שהיא כבר שלנו ושלהם יחד" מסביר ליאור חפצדי, הבעלים.

חפצדי הוא גם השף של המקום, ואחרי קריירה מרובת מחבתות לוהטות במסעדות של אחרים (ארקדיה, קנלה ו-RESTORENTE DE VITORIO, איטלקית בעלת שני כוכבי מישלן), יש לו סוף סוף מקום משלו. כמו העיצוב שמחבר בין השגרתי ליוקרתי, כך גם התפריט (הכשר) נבנה על מסורת גורמה אירופאית ומנות יומיומית שהוא אכל בבית הוריו. בין המנות: לשון עגל על הפלנצ'ה (38), פולנטה עם בצלי שאלוט, שום ובמיה (38), תבשיל טלה עם ירקות שורש ומרווה (118), רביולי חציל עם סלק (68), שיפוד נתח קצבים עם מח עצם (86), תבשיל קציצות עם תרד, תפוחי אדמה וחומוס (108) ומנות נוספות. באגף המתוקים: ניוקי במילוי שוקולד, קרם קפה וגלידת וניל (42 שקלים), טפיוקה ברוטב מלון ואגוזי פקאן (32 שקלים) ועוד.

ביסטרו לארא. בן שטח 3, ירושלים. 02-5370701
א'-ה' 24:00-18:00, שבת - חצי שעה לאחר יציאת השבת ועד אחרון הלקוחות.

בעזרת השף

ביום שני הקרוב (16 באוגוסט), יתארח במטבח של מסעדת סקאלה במלון מצודת דוד השף מרקוס גרשקוביץ' (מסעדת אנג'ליקה), שיחבור לשף המסעדה, אורן ירושלמי. השניים יציעו תפריט כשר הבנוי ממנות שהרכיבו, ביחד ולחוד. בין היתר: מנות ראשונות - פילה בקר ברוטב אסיאתי (58 שקלים), סביצ'ה מוסר ים עם אבוקדו, שאלוט, עגבניות, כוסברה, שמן זית וליים (60)
חזה עוף בוואקום (92), ניוקי וכבד אווז (82); מנות עיקריות - דג ים עם צ'אטני משמש (110), נתח קצבים (130), קורנביף חם (98) ועוד. לקינוח יוצעו קרם אגוזי לוז, עוגת ספוג ומאפה כלשהו (35 לאחד). הארוחה תחל ב-19:00. מומלץ להזמין מקום מראש.

סקאלה. מלון מצודת דוד, המלך דוד 7, ירושלים. 02-6212030

החצר הירושלמית

מוטי אוחנה מחזיק בתואר "בוגר בית הספר לבישול של קורדון בלו", ב-13 שנות ותק של עבודה במטבחים בארץ ובעולם ובתפקיד השף של מסעדת 'החצר' הכשרה, שממוקמת במתחם הרכבת הישנה. כמי שאמון על התפקיד המכריע "לשחרר את האורחים לדרכם אחרי ביקור במסעדה, שבעים ומרוצים", כדבריו, הרכיב אוחנה תפריט ישראלי קיצי חדש שמבוסס על תוצרת מקומית וכולל מנות כגון שקדי עגל עם סלט שעועית וחזה אווז מעושן (52 שקלים), גרבדלקס סלמון על לחם קלוי, אבוקדו וביצת שלו (54), סלט אנדיב עם אגסים, רוקט ואגוזים (46).

סביב התפריט החדש התגבשה תוכנית ספיישלים שבועית שתתחלף מדי שבוע, עד סוף ספטמבר. השבוע הראשון סומן כשבוע בשרים (8-14 באוגוסט) ולאורכו יעלו על השולחן מבחר מנות בשריות כמו נתח קצבים (49 שקלים), חוט שדרה מטוגן (42), מנת פריים ריב במשקל קילוגרם (220), טורטליני ממולא אנטרקוט ברוטב ציר בקר אפונה וברוקולי (78), ומנות רבות אחרות. השבוע השני (15-21 באוגוסט) יוקדש לדגים ויכלול מנות כמו קרפצ'יו סלמון עם בזיליקום, זיתים וצנובר (48), דגי ים מטוגנים (54), טאג'ין לוקוס עם ארטישוק ירושלמי (110) ועוד.

החצר. דרך בית לחם 7, ירושלים. 02-6719922

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully