וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לביבות בטטה וזה

רותי שטיינברג

18.8.2010 / 11:27

בגיל 19, למוסד השינקינאי אורנה ואלה נולד אח הרצלייני. הבשורה העוד יותר טובה היא שאפשר להזמין בו מקום

אחרי ראיונות רבים עם בעלי עסקים ושפים, כמו גם בעלות עסקים ושפיות, קשה שלא לשים לב להבדלי הגישה בין המינים. זו אמנם הכללה גסה, אבל עדיין עולה שוני ברור בין גברים לנשים שהצליחו בתחומם וגם כאלה שעומדים בראשית דרכם. בעוד רוב הגברים עסוקים בניסיון להעביר תחושה מצליחנית, ידענית-כל ורבת פאסון, נשים בדרך כלל תופסות את עצמן כנשות עבודה שמנסות לעשות את מלאכתן על הצד הטוב ביותר, מבלי לפזר מיידית ארומה של חשיבות עצמית. פגישה עם שלוש מתוך הארבע שאחראיות למיזם החדש של אורנה ואלה בהרצליה, מאששת את התובנה - הן מוכשרות, והן כאן לעבוד.

אלה שיין ואורנה אגמון פתחו בתחילת דרכן עסק משותף שסיפק קינוחים לבתי קפה ומסעדות, ובהמשך, בתחילת שנות התשעים, את בית הקפה המצליח "אורנה ואלה", שיחגוג בקרוב יום הולדת 19. מאז ועד היום - כאילו אין טרנדים בעולם - משתרך תור תמידי בכניסה לממלכה בצבע קרם של השתיים. הגרסה השרונית נפתחה להרצה בשקט יחסי ביום חמישי האחרון על ידי השותפות שרית שלו (47), בעברה מנהלת פיתוח תוכניות בערוץ 2, ורונית אנגלנדר (46), יועצת קולינארית שהקימה את מסעדת פסטלינה של האחים ירזין וגם ניהלה אותה במשך שמונה שנים. השתיים, כמו בשיתוף הפעולה המקורי, הן חברות קרובות וותיקות עם חיבה עמוקה לאוכל טוב וללא השכלה פורמלית בבישול או קונדיטוריה.

המסעדה החדשה נפתחה בכיכר דה שליט, במיקום שהוא שכונתי אך עם זאת מזמן לקוחות אקראיים עקב הקרבה לים. בשונה מהסניף המקורי, שנפתח כבית קפה צנוע והתרחב לכדי מסעדה של ממש, הסניף החדש הוגדר מלכתחילה כמסעדה, אבל כזאת שמעניקה לגיטימציה מלאה לשיחה בטלה על קפה ועוגה. על עיצוב החלל בן שתי הקומות הופקדה ניבי ארצי, שחתומה גם על סניף האם, ששיוותה לו קווים נקיים וסולידיים בצבעי קרם ועץ דובדבן והציבה בר ישיבה קטן בפנים ושולחנות ברחבה החיצונית. חידוש נוסף הוא האפשרות להזמנת מקום מראש במסעדה, מתוך התחשבות בקהל המקומי. שלו מסבירה: "הקהל שלנו מורכב מאנשים שמכירים ואוהבים את אורנה ואלה ובמשך השנים הקימו משפחה ועברו לשרון. כשנמצאים במרכז תל אביב, יש אופציות נוספות במרחק הליכה. כאן פחות. מי שהזמין בייביסיטר ונערך לבילוי יצא מאוכזב, לכן נערכנו בהתאם".

מה שנותר ללא שינוי הוא התפריט. בשלב הראשון המטבח יוציא את המנות הקלאסיות, כמו סלט "הכל", סלט מלפפונים ונתחי עוף, טורטליני במילוי דלורית, נתחי עוף וירקות בקארי וכמובן, לביבות בטטה ברוטב שמנת ועירית. בהמשך צפויות גם מנות מתחלפות שיעברו את אישורן של האמהות המייסדות. גם צוות העובדים עשוי להיראות מוכר ללקוחות. חלקו נדד להרצליה מהסניף המקורי, ושאר העובדים עברו השתלמות בשנקין.

אלה, זו בטח לא הפעם הראשונה שפונים אליכן בהצעות לשכפל את המקום. למה עכשיו?

שיין: "זה נכון. פנו אלינו פעמים רבות, חלקן בהצעה לפתוח מקום כזה מחוץ לגבולות הארץ, אבל לא היה או קרה משהו ספציפי שהביא אותנו להמשיך להביע עניין. בסוף שנות התשעים הקמנו את מסעדת הפלאפל ברחוב יהודה הלוי וזה משהו שעניין את שתינו. מאז ועד עכשיו, זה לא קרה לנו שוב".

ומה קרה הפעם?

"קודם כל, שרית היא חברה ותיקה, מאז הלימודים באוניברסיטה, וגם את רונית הכרתי במהלך השנים כך שהפעם לא יכולתי לדחות על הסף. זה הרגיש אחרת לעבוד מול נשים שאני מכירה ומעריכה. גם מבחינת אורנה וגם מבחינתי נוצרה בשלות לעשות את הצעד הזה. ובכל זאת ניסיתי מדי פעם להניא אותן מההחלטה".

למה?

"יותר בגללי מאשר בגללן. מאחורי הרעיון שנראה מבחוץ מאד מפתה, יש קושי שאותו אני מכירה עד לפרטים הקטנים. אף על פי שאני יודעת שלא נעשתה כאן החלטה קפריזית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

איך מצליחים להעביר את מה שיצרתן למקום אחר?

"מה שעשינו בתל אביב הוא תוצאה של דיאלוג ארוך ביני לבין אורנה, בינינו לבין צוות העובדים ומול הלקוחות. יש בהרצליה דברים שונים מכאן כמו הבר, והרחבה החיצונית שלוקח את המקום לכיוונים שהם גם שונים, אבל אני עדיין לא יכולה להגדיר את זה במילים. אני מעריכה שלאט לאט אורנה ואלה הרצליה יפתח את האישיות שלו, כי גם שם יתנהל דיאלוג תוך כדי עשייה".

אורנה ואלה. חבצלת השרון 35, כיכר דה שליט, הרצליה. 09-7731200
שעות פתיחה: כל יום מ-19:00 עד הלקוח האחרון. החל מ-1 בספטמבר ייפתח הסניף בכל יום מ-08:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully