וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החבר'ה הטובים

דנה מלמד

24.8.2010 / 8:15

דנה מלמד נפרדת מהחופש הגדול ומצרפת לבצק הפוקצ'ה חברים נאמנים – גבינת ריקוטה, ארטישוק ירושלמי ועגבניות שרי

למרות שזה חופש גדול, יוצא שהשעון המעורר ממשיך להשכים אותי כל בוקר בשש וחצי. ביולי זה היה בגלל הקייטנות של הילדים ובאוגוסט, בגלל הקייטנות שלי. לא ברור איך זה קרה, אבל השנה מצאתי את עצמי מעבירה קייטנות בישול לילדים. ההפקה הזו מאלצת אותי להתמודד בין היתר עם סדר וארגון, שני חברים שלרוב אני לא ממש מסתדרת איתם.

כל יום דורש המון הכנה מוקדמת ותוכנית עבודה מסודרת. לכל יום יש נושא ולכל נושא יש מערך שיעור ורשימת הכנות ורשימת קניות ועדיין, אין לדעת למה לצפות. כל אלה עדיין לא מבטיחים שהקייטנה תהיה מושלמת ושהכל יזרום חלק, גם אם נערכתי כראוי. הדבר היחיד שאני יודעת, זה שאני עושה כמיטב יכולתי. כל שבוע יש מחזור חדש של ילדים וזה הנוכחי, הוא המוצלח ביותר מבחינתי.

לשמחתי, קיבלתי קבוצה של ילדים נהדרים במיוחד, כאלה שממש אוהבים לבשל, מלאי עניין והתלהבות ומקסימים באופן כללי. אי לכך ובהתאם לזאת, כל יום אני מצ'פרת את המתוקים האלה, שהצלחתי להתאהב בהם די מהר, במתכון נוסף או שדרוג של מתכון קיים. החבר'ה האלה כל כך חדורי מוטיבציה, שזה גורם לי ולסו–שפים שלי להתפנן וליהנות והימים האלה הופכים לחגיגה.

אם כבר הזכרתי את הסו-שפים, זה המקום להודות שבלי העזרה הזאת, לא היה לי שום סיכוי בעולם לשרוד את הקייטנות האלה. למזלי, זכיתי בשני סו–שפים מעולים שמעבר לעובדה שהם מצילים אותי כל הזמן כשאני עושה טעויות, כשאני שוכחת להוציא מהתנור בזמן או סתם שאני בחוסר ריכוז, הם ממש מפנקים בארוחות נפלאות. כשהילדים אוכלים את מה שהכינו, אנחנו מתענגים על שדרוגים למבוגרים. כמו הפוקצ'ה הזאת, למשל.

פוקצ'ה עם ריקוטה, ארטישוק ירושלמי ועגבניות שרי. נמרוד סונדרס
פוקצ'ה עם ריקוטה, ארטישוק ירושלמי ועגבניות שרי/נמרוד סונדרס

פוקצ'ה עם ריקוטה, ארטישוק ירושלמי ועגבניות שרי

החומרים לבצק:
20 גרם שמרים טריים
שליש מים פושרים
2 כפיות סוכר
400 גרם קמח
כפית מלח
3 כפות שמן זית
כוס מים קרים (ועוד קצת מים, לפי הצורך)

250 גרם ריקוטה
150 גרם פרמזן מגוררת
8-6 ארטישוקים ירושלמים קלופים
20 עגבניות שרי תמר חתוכות לרבעים
צרור עירית קצוצה
מלח גס
פלפל שחור גרוס טרי
מעט שמן זית לזילוף

אופן ההכנה:
1. מבשלים את הארטישוקים עד ריכוך, מצננים ופורסים לפרוסות.

2. מכינים את הבצק: מפוררים את השמרים במים פושרים עם הסוכר ומערבבים היטב עד שהם נמסים. משהים מכוסה 10 דקות בטמפרטורת החדר.

3. שמים בקערה את הקמח והמלח, מוסיפים את שמן הזית והשמרים. מוזגים בהדרגה את המים (לפי ספיגת הבצק) ולשים עד שמתקבל בצק (אפשר בידיים ואפשר במיקסר עם וו לישה). מניחים את הבצק בקערה משומנת, מכסים במגבת ולחה ומתפיחים עד שהוא מכפיל את נפחו.

4. לשים שוב את הבצק ומוציאים ממנו את האוויר. מנחים להתפחה נוספת של 30 דקות.

5. מוציאים את האוויר ומחלקים לכדורים, בהתאם למספר וגודל הפוקצ'ות שרוצים להכין.

6. מחממים תנור לחום של 220-250 מעלות.

7. על גבי משטח מקומח מרדדים כל כדור לעיגול או אליפסה (או איזו צורה שיוצאת לכם).

8. מורחים שכבה של ריקוטה ומעט פרמזן מגוררת על הבצק המרודד ומסדרים מעל פרוסות ארטישוק ירושלמי, עגבניות שרי, עירית קצוצה, מלח ופלפל שחור גרוס. מזלפים כמה טיפות שמן ואופים כ-20 דקות או עד שהפוקצ'ה מזהיבה.

  • עוד באותו נושא:
  • פוקצ'ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully