וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג ושמו וינסנט

דנה מלמד

31.8.2010 / 8:49

דנה מלמד מטפחת באקווריום דג מחמד בעל נפש סוערת ונתקפת תיאבון לדגים מטוגנים בבלילת עשבי תיבול. סוטה אבל טעים

וינסנט, דג הזהב שלנו שנקרא על שם הכדורגלן וינסנט אניימה, הגיע אלינו לפני כחודש בקופסת רבע ליטר עם קצת מים. אפשר לומר שהוא נכפה עלינו; לא הזמנתי אותו, אבל במסגרת יום ים בקייטנה (או איך שלא קראו ליום הזה), הוא הגיע, מלווה בבן הצעיר שלי. היה ברור שיש לחלץ אותו במהרה מקופסת הפלסטיק בה נכלא ולשפר את תנאי המחייה שלו. המבצע כלל חיפוש ואיתור חנות לבעלי-חיים ורכישת אקווריום הולם, אבנים לשים בקרקעית, נוזל מיוחד למים (בהמלצת המוכרת) ואוכל.

היינו בטוחים שעכשיו, מששודרגה התפאורה שלו, וינסנט יהיה מאושר. אבל נראה שהוא המשיך לסבול מאי שקט מסויים. מזה זמן שהוא מתנהג מאד מוזר. למען האמת, וינסנט ממש היפראקטיבי, בצורה קיצונית. מאד. הוא לא עוצר לשנייה. כשנותנים לו אוכל, הוא עט עליו כמו דג פיראנה ומעלים אותו בשבריר שנייה. חוץ מזה, הוא אוהב לשחק עם אצבעות של בני אדם. וגם המון רעש הוא עושה בלילה. אפשר לשמוע אותו משתולל שם בפנים ואת האבנים הקטנות זזות ואת המים סוערים. חלק גדול מהזמן הוא מבלה במצב כמעט מאונך, עם הראש כלפי מעלה, והפה שלו לא נסגר לרגע. חתיכת טיפוס הוינסנט הזה.

אז עשיתי גוגל וכתבתי: "דג היפראקטיבי". תוצאות החיפוש הובילו לפורום של העמותה הישראלית לדגי נוי. נו, מתברר שאני לא היחידה שמגדלת דג היפראקטיבי. מישהו בפורום סיפר, שהביא לדג שלו חבר כדי שיהיה לו עם מי לשחק. אז כך אעשה גם אני. כשאסיים להקליד לכם את הסיפור הזה, אצא להביא לוינסנט הבודד אהובה (או אהוב. זה בית פתוח, הכל הולך), כדי שחייו יהיו יותר מרגשים ושאולי הוא ימצא מנוחה לנפשו הסוערת. בדיוק מול חנות בעלי החיים, ניצבת חנות דגים. כלומר, דגים למאכל. כן, אני יודעת שיש בזה משהו סוטה, לקנות דג נוי לאקווריום ועל הדרך, דג מפולט לארוחת צהריים. אבל בכל מקרה, צריך בסוף לצאת מתכון מכל הסיפור הזה, לא?

דג בציפוי עשבי תיבול. נמרוד סונדרס
פילה דניס בבלילת עשבי תיבול/נמרוד סונדרס

פילה דניס בבלילת עשבי תיבול

החומרים:
2 פילטים של דניס (נקיים מעור ועצמות)
מלח
פלפל שחור גרוס
מיץ מלימון אחד
שמן לטיגון חצי עמוק

לבלילה:
ביצה
3/4 כוס קמח
2 כפות שמן זית
כוס סודה קרה (או בירה לבנה)
קליפה מגוררת מלימון אחד
כוס עשבי תיבול מעורבים (פטרוזיליה, כוסברה, בצל ירוק, טימין, עלי סלרי - מה שאוהבים)
מלח

לרוטב:
מיכל קטן שמנת חמוצה
כפית מיץ לימון
כפית שמן זית
2 כפות בצל ירוק קצוץ דק
מלח

אופן ההכנה:
1. מזלפים לימון על נתחי הדג ומתבלים במלח ופלפל. שמים במקרר.

2. מכינים את הבלילה: טורפים היטב את הביצה. מוסיפים קליפת לימון, מלח ושמן זית וממשיכים לטרוף. מנפים קמח אל הקערה, מערבבים היטב, מוזגים את הסודה בהדרגה וטורפים עד לקבלת בלילה חלקה. מוסיפים את עשבי התיבול ומערבבים.

3. מכינים את הרוטב: מערבבים היטב את כל מרכיבי הרוטב. שמים בצד.

4. מחממים שמן במחבת. טובלים בעדינות כל חתיכת דג בבלילה ומעבירים לשמן החם. מטגנים מספר דקות מכל צד, עד לקבלת צבע זהוב.

• כדאי להשאיר כמה עלי סלרי שלמים, לטבול בבלילה ולטגן. מתקבל חטיף קראנצ'י נהדר. אגב, כמעט כל ירק שיש לכם במקרר, ישמח לעבור טבילה בבלילה ואז לעבור טיגון.

  • עוד באותו נושא:
  • דגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully