וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכל את סיר

לימור תירוש

1.9.2010 / 12:52

מטבח מקומי, המדור החדש של לימור תירוש, עושה סיפתח עם רישתה סורית: אטריות עם עדשים, בצל מטוגן ופטה

בבית ילדותי האוכל והבישולים של אימא היוו את הציר המרכזי של הבית. שיחת היום במשפחה היתה "מה מתבשל היום?", "מה יתבשל מחר?" והכי חשוב "מה יוגש בארוחת ליל שישי?". אמי מאוד אהבה לבשל ולאפות ואין לי שום ספק כי את כישרוני ירשתי ממנה.

היא כבר הרבה שנים לא איתנו, אבל זיכרונות הטעמים והריחות ממטבחה צפים ועולים כל הזמן. בתחילת דרכי במטבח ניסיתי לבשל כמוה, וזה לא באמת עבד. לקח לי שנים להפנים של"יד" שלה ולטעם זיכרון הילדות יש משמעות וייחודיות ושאף פעם זה לא ירגיש כמו הטעם ההוא. ההכרה הזו שיחררה אותי, ואפשרה לי "לעוף" וליצור את המטבח שלי. מאז, מטבחה של אמי אילנה הוא עוד מקור השראה.

בילדותי, הרישתה בושלה בצהרי שבת השרביים של סוף הקיץ. היה כל כך חם בחוץ שלא התחשק לה לעבוד במטבח וככה היא "חיפפה" לנו ארוחת צהריים של שבת. מקור המנה מהטבח החלבי (אבא שלי עלה לארץ מסוריה ואמי, כמו "אישה טובה", למדה לבשל אוכל סורי מהדודות שלי, למרות שמוצאה מטנג'יר - שזה בכלל בקצה השני של אגן הים התיכון) וכאן היא מוגשת לכם בוורסיה שלי. נסו אותה, אני מבטיחה לכם התאהבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתאהבות מובטחת. רישתה סורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

רישתה סורית

החומרים:
4 בצלים לבנים פרוסים לטבעות דקות
שמן קנולה
כוס עדשים שחורות מושרות שעתיים במים קרים
2 כפיות כמון
כפית זרעי כוסברה טחונים
250 גרם אטריות רחבות (אני משתמשת בפטוצ'יני של חברת de cecco הנפלאה)
כפית כורכום
צרור כוסברה שטוף (אני מייבשת במייבש חסה אחרי השטיפה) וקצוץ גס
100 גרם פטה כבשים או עיזים מפוררת
מיץ מחצי לימון
שמן זית
מלח ופלפל שחור, לפי הצורך
צנוברים קלויים

אופן ההכנה:
1. מטגנים את הבצל: עם 2 כפות שמן קנולה או תירס בסיר ללא מכסה, על אש קטנה, עד לקבלת צבע חום עמוק (סבלנות נדרשת... זה לוקח בין שעה לשעתיים).

2. מבשלים את העדשים: עם כפית כמון וכפית כוסברה טחונה, עד ריכוך (אחרי רתיחה, נוצר קצף אותו מסירים עם כף שטוחה). בדרך כלל זה לוקח 20-15 דקות. מסננים ומתבלים בחצי כפית מלח וחצי כפית פלפל שחור גרוס.

3. מבשלים את הפסטה: עד לדרגת אל דנטה, בהרבה מים, עם כפית כורכום וכפית כמון.

4. מסננים את הפסטה ומערבבים עם הבצל המטוגן, העדשים השחורות, הפטה והכוסברה. טועמים ומוסיפים לפי הצורך מלח, פלפל שחור, שמן זית ומיץ לימון. מקשטים בצנוברים ומגישים חמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לימור תירוש למדה בבתי הספר הטובים בעולם לבישול: Leith Cooking School בלונדון, Migros School בציריך, Ritz Escoffier School ו-Cordon Bleu בפריז. כיום היא עורכת סדנאות בישול וארוחות בביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully