וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על קו התפר

רותי שטיינברג

2.12.2010 / 7:33

עם צד אחד עיראקי ואחד שבדי, לא פלא שבמסעדת גדרה 26 החדשה בשוק הכרמל יש כדורי בשר לצד קובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקונספט של 'מסעדת שוק', הוא אחד הרעיונות היותר רומנטיים הרווחים בענף המסעדנות. שפים רבים, קטנים כגדולים, מפנטזים בשקט על מסעדה קטנה-בינונית במיקום אסטרטגי כמו שוק, כשהחלום כולל יחסי שכנות מעולים עם הבסטיונרים מסביב, שישמרו עבור השף הנכבד תוצרת מובחרת ונדירה. נקניקים ריחניים, פלפלים באדום מבריק וראשי שום ישתלשלו מעל ראשי האורחים והשף יצא מדי פעם לחלל המסעדה להתבשם על העונג ולקבל מחמאות מהסועדים.

גדרה 26 שנפתחה השבוע בשוק הכרמל בתל אביב, היא הגשמת חלום שכזה - מסעדה שפוגעת בול בנישת השוק. אמיר קרונברג (33) הבעלים, מבשל מאז שהיה צעיר, בהתמחות כפולה של מטבח עירקי מאימא ומטבח שבדי מצד אבא. את ההשכלה הקולינרית הוא קיבל בבית ספר לבישול תדמור, את הליטוש בקופי בר בתל אביב ובשנה האחרונה פתח קייטרינג עצמאי בשם 'אמיר הטבח'.

עוד לפני שמבררים מה בתפריט, נגלה לעינינו עיצוב שמח וצבעוני עם סלסלות משתלשלות מהתקרה, קיר שנחשפו בו אבני הסיליקט המקוריות, מטבח פתוח, מזווה קטן ותריסי עץ ישנים שהפכו באלגנטיות שובת לב למושבים. בשעות הצהריים מציע המטבח תבשילים שנעים על ציר שטוקהולם-בגדד. כדורי בשר שבדים על פירה רוטב שמנת וריבת פירות יער (45 שקלים), מרק קובה במיה או סלק (34 שקלים), שניצל עוף ופירה (38 שקלים) ועוד.

בשעות הערב התפריט משתנה וטעמי הילדות הופכים למתוחכמים יותר, בהשראה אקלקטית: למנות ראשונות קציצות דגים בחריימה (34 שקלים), סנדוויץ' שרימפס שבדי ( 42 שקלים) ועוד. במנות העיקריות רביולי זנב שור בציר בקר, מיסו וירקות שורש (69 שקלים); סטייק צוואר לבן במרינדת הדרים ודבש (56 שקלים) או טום יאם שוק הכרמל (66 שקלים).

בכל יום שישי תתפקד גדרה גם על תקן מעדנייה. על המדפים יערמו סלטים, קישים, מיני פאי, מנות בשריות וקרות ומבחר תוספות. אולי ככה נחסוך את הסיבוב הקבוע בשוק.


גדרה 26. רחוב גדרה 26 פינת הלל הזקן, תל אביב. טלפון: 03-5100164, שעות פתיחה בזמן הרצה: שני-חמישי 11:30 עד אחרון הסועדים, שישי 10:00-15:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמיר קרונברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully