וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצוק תוכן לחורף

איל דרור

19.12.2011 / 9:22

סיר יצוק הוא הבסיס לכל מרק, תבשיל או קדרה שתחמם לכם את הלב בחורף הקרוב, והכי חשוב - הוא כבר לא דורש ממכם לשבור תוכנית חיסכון

הגשם הראשון כבר ירד, לכן ראוי להתחיל ולפנטז על מרק מהביל וסמיך, קדירה שמתבשלת לאיטה על האש הקטנה או חמין של שבת בצהריים (או טשולנט - תלוי מאיזו עדה אתם).

הדבר הראשון שצריך כמובן הוא סיר - ולא סתם סיר, אלא סיר יצוק וכבד שגם אם המתכון לא יצא בדיוק כמו שרציתם הנוכחות של סיר כזה במטבח מיד מייצרת יראת כבוד.

למי שלא באמת יודע למה צריך סיר יצוק נציע לחשוב על הפעם האחרונה שעשיתם לילה באוהלים (ולא בשדרת רוטשילד) ואז מישהו אמר: "מי עוזר לי עם הפוייקה?" לסיר זרקתם בצלים, תפוחי אדמה, גזרים ונתח בשר יפה, הוספתם תבלינים מכל הבא ליד וכיסיתם במים. אחרי שעתיים בערך על הגחלים הלוהטות הצליח לכם ובגדול, ולמה? הכל בגלל הסיר.

קדירה. ShutterStock
קדירה/ShutterStock

ברזל יצוק כשמו כן הוא - יציקה, וגדולתו הוא פיזור החום האחיד. גם האוכל שהוא מייצר אינו קל לעיבוד ודורש עבודה איטית ומדויקת שתביא למרק או לתבשיל את האחידות והטעם החדש שנוצר. הבשר והירקות ממש דורשים מהסיר לטפל בהם לאט ובעדינות, לא להכות בהם באש גבוהה מדי ופשוט לתת את הזמן להתרכך אם בלהבה עדינה או אם בתנור החמים.

ישנם סירים קטנים במיוחד בנפח של שני ליטרים שמתאימים להפליא לארוחה רומנטית כשבחוץ ברקים ורעמים, והם מגיעים לגדלים של עד שישה ושבעה ליטרים (ובחישוב מהיר - 15 מנות מרק או לחלופין תבשיל חורפי לך, למשפחתך וגם לחמותך).

נקודה חשובה לפחדנים: כבר אין סיבה לפחד מהשימוש בסירים שכאלה בכל הנוגע לטיפול וניקיון כי עם השנים הם צופו באמייל - מה שמקל עד מאד במלאכת השטיפה. כן חשוב לדאוג לייבש היטב את הסיר לאחר השימוש כדי שלא יווצרו כתמי חלודה, גם שימון הסיר קלות אחת למספר פעמים יעשה לסיר רק טוב.

בשנים האחרונות מחירי הסירים צנחו, וסיר שעד לפני כמה שנים היה דורש הוצאה כלכלית שיכלה להגיע עד ל-1000 שקלים, ניתן היום להשיג בכמעט חצי מהמחיר (אם לא קוראים לך ג'יימי אוליבר). ישנם גם סירים המיועדים לפוייקה, או במילים אחרות - סירים עם רגליים, שמחירם נמוך יותר ונע בין 150-300 שקלים. חברות גדולות ומפורסמות כגון "לה קרואסט" ו"סטאום" הצרפתיות גובות עדיין אלפי שקלים עבור סיר בודד אך ניתן כיום למצוא גם סירים מתוצרת "קיטשנקראפט" האנגלית, "lafont" הצרפתית ואף "keilen" הסינית שמציעים סירים במחירים הגיוניים הרבה יותר.

ניתן למצוא סירים יצוקים כמעט בכל חנות כלי בישול, החל מרשתות גדולות כמו the cook store, לה חנויות בתל אביב, ראשל"צ, גני תקווה וחיפה ושם תמצאו סירים בגוון צבעים ובמחירים שבין 400 ל-600 שקלים, ועד לחנויות מטיילים קטנות כגדולות.

מתכוני קדירות

קדירה. ShutterStock
קדירות חורף/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully