וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבן לבן הזה

שירי כץ

7.5.2002 / 9:41

סקירה גבינתית לקראת חג השבועות למי שרוצה להגיע עד המחלבות עצמן, לערוך סיורים ולפלרטט עם הטבע

החג היהודי הכי חיובי ונעים קולינרית מתקרב במהירות. תוך קצת יותר משבוע נוכל לחגוג מבלי לציין שום מלחמה מהעבר הרחוק שלנו ולאכול מגוון אפשרויות של מאכלי גבינה. הבילוי לא מסתכם בגרגרנות לשמה, ומשלב טבע ונוף בטעמים, כשניתן להתחבר לטבע בתהלוכת ביכורים, או לצאת לטיול קולינרי. אם אתם מתכננים לעשות סיור או לצאת ללקט גבינות מהמחלבות עצמן, כדאי להתחיל ולהערך בימים אלה, ולהקדים ולהזמין ולשריין מקום.

רשימת גבינות מומלצות שכדאי לעשות מאמץ ולנסות להשיגן למגש הגבינות שלכם (לא צריך להיסחף ולהזיע להשגת רשימה מלאה, מה שיהיה נגיש עבורכם כדאי, ואין דירוג בסדר הרשימה):

קשקבל צאן של גבינות השומרון 26 אחוז שומן, 67 שקל לקילוגרם, גבינת תום או סתיו של חוות הצוק 150 שקל לקילוגרם, גבינת נחל של מחלבת מרקוביץ 65 שקל לקילוגרם, פרינאית של מחלבת הנוקד 150-120 שקל לקילוגרם, פקורינו סרדו של חוות הר האשבי, סנט מור של משק יעקבס 130-90 שקל לקילוגרם. חלומי צאן של משק אחים צוריאל 22 אחוז שומן, 85.60 שקל לקילוגרם (לצריבה בגריל, ולקימוח וטיגון בכל שיטת הכנה לשניצלים המוכרת לכם).

סיורים קולינריים מומלצים בעקבות גבינות: המחלבה של שי זלצר בסטף, טעימות מתקיימות באזור המערה בין השעות 18:00-14:00 ומחירן 80 שקל לאדם. טל' 02-5333748. ארוחות חלביות של גבינות מזטים, לחם חם ויין מוגשות בחוות הצוק, כדאי להתמקד בגבינות עצמן, ביין ובירקות הטריים, המשתלבים להפליא בשלוות מטעי הזיתים שמסביב. 055-239117.
אמנם רחוק אבל חוויה טוטאלית להגיע להר השאבי. אמנון ודליה מארחים בביתם, אוהל אינדיאני גדול, לארוחות בוקר על בסיס הגבינות המופלאות שלהם ועשבי התיבול הצומחים במקום. ובערב לארוחות מרובות מנות ויין. פה ההתמזגות עם הטבע מלאה, אורח שהזדמן למקום לפני כשנה ושאל במהלך הארוחה היכן השירותים, קיבל את התשובה מכאן ועד ליודפת. הארוחות מתקיימות בתיאום טלפוני בלבד 050-327387.

אם אתם נמנעים מאכילת מוצרי חלב, משק לין מציע מעדנים העשויים חלב שקדים, מרציפן דבש ומעדן השקד, אותו ניתן למהול במים ולהכין חלק שקדים. כ-30 שקל לאריזת 220 גרם.

הקונדיטוריות, גם הן מנסות ללכוד את כשלונות האופים שביניכם, דוגמאות: רולדין אופים עוגות גבינה כמו מלני פירות יער (החל ב-48 שקל לקילוגרם), מאפי שמרים עם גבינה, מאפי גבינה מלוחים, קישים ולזניות. טל בייגלס מציעים עוגות מוס ריבת חלב, דייניש גינה, עוגת גבינה פירורים, וגבינת אוכמניות (החל ב-18 שקל לעוגה אישית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully