וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאירי: גבינות של למעלה מ-170 שנה

רוני קדר

26.5.2012 / 7:48

בייצור מצומצם ועבודה קפדנית, מכינים במחבת המאירי שני סוגי גבינות כבר 170 שנה. הזדמנות להכיר את אחת המחלבות המיוחדות בארץ

דייב שחר

מחלבת המאירי ממוקמת בעיר צפת ומייצרת גבינות כבר 170 שנה. המחלבה הקטנה מייצרת אך ורק שני סוגי גבינות מחלב צאן בלבד: גבינה מסוג פטה והשניה גבינה צפתית שקיבלה את שמה במחלבה זו.

המחלבה נוסדה בשנת 1840 על ידי מאיר ארזוני ששינה את שמו בהמשך להמאירי. ארזוני התיישב בצפת לאחר רעידת האדמה הגדולה שפקדה את העיר, בבית שתחתיו זורם מעיין, ולמד את רזי הכנת הגבינות מרועי צאן שהיו מגיעים למקום על מנת לסחור במים תמורת חלב.

ארזוני היה הראשון והיחיד בתקופתו שעסק בייצור גבינה. לאחר מותו, השאיר צוואה ובה דרש שאת הבית לא ימכרו ולא ישכירו לעולם וכן, שהבית עם הטיפול במחלבה יעבור בירושה לבן אחד הנושא את השם שלומי או מאיר. וכך קרה במשך הדורות.

בשנים האחרונות, לקח על עצמו הבן יניב (כן. לא שלומי ולא מאיר, מאחר ולבן שלומי ישנה מגבלה המונעת ממנו לעסוק בייצור הגבינות) את מפעלות הכנת הגבינות, ושיחרר את האב מאיר מהעבודה האינטנסיבית.

הגבינה הרכה והמיוחדת עשתה לה שם לאורך השנים, ובשנים האחרונות משתמשים בה שפים רבים כמו מיכאל גרטופסקי, מאיר אדוני, עומר מילר, ברק אהרוני או רפי כהן במנות דגל במסעדה.


המאירי. רחוב קרן היסוד, העיר העתיקה, צפת. 04-6921431

צילום: דייב שחר
עריכה: רן צימט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully