וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר שאול אברון

2.11.2012 / 14:04

המסעדן המוערך ואחד מעמודי התווך של הקולינריה הישראלית, שאול אברון הלך לעולמו היום בצהריים

המסעדן, עיתונאי האוכל ואבן דרך משמעותית בקולינריה הישראלית, שאול אברון, הלך לעולמו היום (שישי) בשעות הצהריים בבית החולים איכילוב בתל אביב.

אברון, 68 במותו, החל את הרומן הארוך עם האוכל בכתיבה במוסף "פנאי" של עיתון מעריב בשנות ה-70. במדורו נהג לכתוב על אוכל לא כשר, מה שנחשב חריג ולא מקובל באותם הימים. בסוף שנות ה-70 פתח את מסעדת "הקיוסק" בבעלותו בשכונת נווה צדק ואליו הצטרף גם השף חיים כהן.

בשנת 1984 הצטרף לעיתון חדשות וכתב שם מדי שבוע טור אוכל נהנתני, טור שבו החל את דרכו בין היתר גם השף ישראל אהרוני, עמו כתב בהמשך גם מדריך בישול בשר מקיף שנקרא "מבשלים בשר".

בשנת 1995 פתח את מסעדת יועזר בר יין ביפו יחד עם שותפתו ציפורה אסף, חברה מתקופת הלימודים בתיכון. המסעדה הפכה במהרה למוסד קולינרי המתמחה בבשרים איכותיים ויינות משובחים מכל העולם ואבן שואבת לכל מי שנוטל חלק בתחום האוכל בישראל.

אברון נחשב לאחד מהאבות המייסדים של הקולינריה הישראלית וכמי שפרץ את הדרך לתחום וסייע לו להפוך למה שהוא כיום. אברון גילה בקיאות מעוררת השתאות ברזי המטבח האיטלקי והצרפתי אולם מעולם לא בישל. את הידע שלו העביר לשפים וטבחים רבים שעבדו אצלו במהלך השנים. על כן, היה גם בן בית במסעדות רבות ברחבי תל אביב.

"הוא היה הראשון כמעט בכל דבר בלי שכולם יודעים", אמר היום השף רפי כהן (רפאל) על תרומתו של אברון לקולינריה המקומית. "הייתי מאוד מאוד קרוב אליו. אני בקשר איתו כבר 12 שנה ובשנתיים האחרונות בקשר הוא של יום יום כמעט. זו אבידה גדולה של חבר קרוב איש גדול".

השף ארז קומרובסקי אמר כי "אני חשוב שהוא היה האיש הכי חשוב בכמה עשורים בבישול בארץ, בגלל שהוא הציב סטנדרטים בלתי מתפשרים, גידל המון טבחים, אכל במקומות. הוא תרם המון לקולינריה הישראלית. בזמנו, לקבל את החותמת של האורקל מיפו היה משהו מאוד חשוב בשבילנו, בשביל כל הדור שלי ובשביל הדור מתחתיי. עצוב. בשנה האחרונה נפטרו גם גם ד"ר לנדאו גם דליה פן לרנר ועכשיו אברון. דור שלם שנמחק מהקולינריה שלנו. עצוב מאד".

חיים כהן מוסיף: "הוא היה איש יקר לכולנו והשנה האחרונה שבה איבדנו חברים רבים אולי מראה לנו על סיום תקופה. זו היתה שנה שבה איבדנו את האנשים של הקולינריה של פעם, שהביאו את הבשורה. אולי זוהי סיומה של תקופה".


הלווייתו תתקיים ביום ראשון, 4.11 בשעה 12:00, בבית העלמין בקריית שאול.

שאול אברון פותח את המטבח של יועזר בר יין לרגל חגיגות 15 שנה

ארוחת יומולדת 15 ליועזר בר יין. נמרוד סונדרס
ארוחת יומולדת 15 ליועזר בר יין/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully