וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבח לילה: מסעדה חדשה לשף יואב בלימן

12.12.2012 / 18:10

פרידה קאלו בתל אביב נסגרה בקיץ האחרון. במקומה נפתח בימים אלה מטבח לילה: בר, לאונג', מסעדה ומועדון – מקום שמעוניין שתתחילו אצלו את הלילה, וגם תסיימו אותו שם

ביוני האחרון, לאחר 4 שנות פעילות, סגר השף יואב בלימן את מסעדתו פרידה קאלו בתל אביב. כעת הוא פותח באותו מבנה שברחוב לילינבלום מסעדה חדשה, בשם מטבח לילה. המקום, שסיים זה עתה את תקופת ההרצה וייפתח לקהל הרחב החל מסוף השבוע, מתעתד לספק חוויה לילית עדכנית, ולשלב בילוי אלכוהולי עם בילוי קולינרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלמרי במטבח לילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבלימן יש לא מעט שותפים לפרויקט. גלעד היימן, איש חיי לילה (שותף בברים כמו מרחב ירקון, הדואר ועוד); דידי מצרי, אקס כתית ומול ים; איילת לבנון ממל ומישל, עירית ספיר (וויקי כריסטינה, אמיליה) דני בראליה מקפה קפה, ועוד 3 שותפים שקטים.

בלימן, אשר ברזומה שלו עבודה במוסדות כמו כתית, דיטה ומזרין, היה השף והבעלים הבלעדי רוב תקופת פעילותה של פרידה קאלו. לכן הוא חש הקלה מהכמות הגדולה של שותפיו במקום החדש. "יש פה המון דעות", הוא אומר, "לכל אחד יש את הרקע שלו, וזה הרגיע אותי. אם בפרידה קאלו הייתי צריך לעשות הכל לבד, מה שלבסוף הכניע והתיש אותי, כאן אני יכול לעשות מה שאני אוהב במטבח, בפחות לחץ ובלי להתעסק בניהול או שירות".

על פי השותפים, מטבח לילה נועד לייצר את חוויית הבילוי הצעירה האולטימטיבית, שתשלב בין אווירה טובה, מוזיקה, חוויית בר וקולינריה גבוהה. "אנחנו רוצים לכוון לכל חתך הגילאים, מסוף שנות ה-20 ומעלה", אומר בראליה, "אנשים שאוהבים ויודעים מה זה אוכל טוב. אנחנו שואפים גם לתת להם את אווירת הבילוי הלילית, כך שאנשים יתחילו ויסיימו אצלנו את הערב, מבלי שיצטרכו לאכול שעתיים, ואחר כך להמשיך לבר אחר כדי לשתות, או למועדון כדי לרקוד". השותפים במקום שואפים לכך, שמטבח לילה יספק למבלים בו פתרון לערב שלם, שלא יתמקד באופן סטנדרטי במסלול של מנה ראשונה, עיקרית וקינוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנת פיקניק גבינות במטבח לילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תפריט המסעדה מגוון מאוד, ומבוסס על מנות בגודל בינוני שנועדו לחלוקה. לפי רוח המקום, האוכל יוגש לכל אורך הלילה. המטבח לא יוגבל בשעות הפעילות. בין המנות השונות שיצר בלימן: כריך ג'ו המרושל - בולונז בקר וגבינה מותכת בלחמניה חמה, ולצידה ירקות כבושים (42 שקלים), סביצ?ה דג ים עם קוביות עגבניה, זיתי קלמטה, יוגורט עיזים ואצבעות לחם (48 שקלים), קלמרי צרוב על הפלנצ'ה עם שומר מתוק, בצל סגול, תרד ולבנה עיזים (56 שקלים), פונדו עוף המורכב מחתיכות חזה עוף לטבילה ברטבים מתחלפים (52 שקלים), קינוח מרשמלו מנגו תוצרת בית, עם עוגת קרמל, סלט אננס ותפוחי עץ ירוקים (36 שקלים) ועוד. בלימן ושותפיו רוצים שאורחים המחפשים נשנוש ליד הבירה, ירגישו פה נוח בדיוק כמו סועדים המעוניינים בארוחת ערב שלמה ומוקפדת.

לא רק הקונספט של פרידה קאלו השתנה. גם החלל שאכלס בעבר את המסעדה הקודמת שופץ. השינוי אחראים גלעד היימן והמעצב שחר וייס. השניים יצרו פה עיצוב אורבני, עם קירות ותקרות חשופות, ובר ישיבה רחב, המתרכז סביב המטבח הפתוח. אנשי מטבח לילה מקווים, שתיווצר אינטראקציה בין הלקוחות. ב-60 מקומות הישיבה במסעדה, תמצאו שולחן אבירים גדול, המשקיף אף הוא למטבח, וסביבו ניתן להושיב יחד כמה קבוצות סועדים, וכן שולחנות בר קטנים או ספות לישיבה נינוחה.

מטבח לילה. רחוב לילינבלום 43, תל אביב. 03-5660481. לא כשר. שעות פתיחה: כל השבוע, החל מ-19:00. לא כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully