וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצירתי, מעניין, ומעל לכל – טעים: הבחירות של שרית סרדס

שרית סרדס-טרוטינו

30.12.2012 / 11:41

קול ייחודי וחוף מקלישאות בטאפאיה שבראשל"צ, צניעות נדירה בקפה 48, אוכל עשוי בתבונה בדיאנה שבנצרת. שרית סרדס-טרוטינו בוחרת את המסעדות שלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טפאיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טאפאיה, ראשון לציון

טאפאיה, הטאפאסייה הראשונה בראשון לציון, נפתחה לפני שנה וחצי באזור לא קל: טבורו של מתחם המסעדות באזור התעשייה הישן, ליד מוסד ענק ומלבלב - מסעדת סוהו. בהשוואה למנות הענק שמגישים בסוהו, קונספט הטאפאס נראה פתאום מהפכני. העיצוב הסמי ספרדי בטאפאיה אולי מצועצע במקצת, אבל המנות שמוציא תחת ידיו השף, עינב אזגורי, הן מופתיות. אם המסעדה הזאת היתה ממוקמת בלב תל אביב, אין ספק שהיא היתה הופכת ללהיט. אזגורי, שעבד כמה שנים במסעדה מכוכבת בצרפת, וממנה המשיך לברצלונה ולסן סבסטיאן בספרד, למד דבר או שניים על אמנות הטאפאס. האוכל שלו יצירתי, מעניין, מקורי, ומעל לכל – טעים. קרם תפוחי עץ מעושנים כליווי לסלמון, במיה שהיא וריאציה על פלפלוני הפדרון הספרדיים, ועוד הפתעות שכמותן מעולם לא טעמתם. שווה להתניע את האוטו עד ראשון: טאפאיה מציעה קול ייחודי וחוף מקלישאות, ותמיד כיף לגלות בה הברקות חדשות.

טאפאיה. משה בקר 12, ראשון לציון. 03-9666440. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפה 48/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפה 48, תל אביב

הרבה מהצניעות של השף והבעלים, יונתן בורוביץ, מחלחלת אל המקום הקטן והחמוד הזה, שנבנה בצלמו ודמותו. בדיוק כמו השף, גם המקום לא מתחנף, לא מתיימר, ומצטיין באיכויות נדירות. קפה 48, שהוא בכלל לא קפה אלא לגמרי מסעדה, מעוצב בפשטות נטולת סלסולים מיותרים: בר בקווים נקיים, ריהוט כהה, מטבח מואר ופתוח. האוכל נטול הגדרה מדויקת, ומרקד בחן בין סגנונות שונים. בכל יום תמצאו פה ספיישלים מעניינים אחרים: פעם בהשראה אסיאתית, פעם אחרת בהשראת שיפודיות. אגף הקינוחים ראוי לתשומת לב מיוחדת. בורוביץ' משתעשע פה באופן קבוע עם טעמי ילדות נשכחים. הקראק פאי המפורסם וההורס, הפורט על זכרונות טעמים קדומים של שיבולת שועל, עוגת הבננות האגדית, פנה קוטה קורנפלקס, ועוד מנות אחרונות שמעלות דמעות התרגשות - לא תמיד אפילו תצליחו להבין בוודאות למה.

קפה 48. נחלת בנימין 48, תל אביב. 03-5101001. לא כשר

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקבב המפורסם של דיאנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיאנה החדשה, נצרת

המלכה הנוצצת והבלתי מעורערת של מסעדות נצרת. מגע הזהב של דוחול מרכיב סלטים רעננים העשויים בתבונה וביד קלה ומבוססים על כל טעמי האזור. הקבב המפורסם, המשופד על מקל קינמון, עדיין כאן, צלעות הטלה ניחוחיות, עדינות ומענגות במיוחד. החומוס והחצילים מעוררים אושר פשוט וטהור. לא ממש זול פה, אבל כל כך טעים, שהפרט הזה, משמעותי ככל שיהיה, אינו מצליח להאפיל על חדוות החוויה.

דיאנה. רח' 5053, מלון גרנד יו, שכונת מוטראן, נצרת. 04-6572919, 077-5156168. לא כשר

סיקור מיוחד: המסעדות שחזרנו אליהן השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully