וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכות חסרת פשרות: הבחירות של ריטה גולדשטיין

30.12.2012 / 12:04

ארוחת טעימות מסחררת ביקימונו, פשטות כייפית בדה באן, חומרי גלם מצוינים ביפו תל אביב, קלילות עדכנית בקפה צ'אקרה הירושלמי. ריטה גולדשטיין בוחרת את המסעדות שלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקימונו/מערכת וואלה!, צילום מסך

יקימונו, תל אביב

מאז שישראל התאהבה באינספור הקומבינציות של דגים נאים עטופים באורז ואצה, קמו המון מעוזי סושי בארץ. מעטים מהם מצליחים להתקרב לרמתה של יקימונו - המסעדה היפנית משדרות רוטשילד בתל אביב. קשה עד בלתי אפשרי להתחרות בדגים הטריים שמציעים שם, בשירות הבקיא והמנומס, באיכות חסרת הפשרות, בחומרי הגלם, כמו בתוצר הסופי ובמטבח היציב, שכבר שנים ארוכות נותר מתחת לרדאר ומתרחק מהמולת הזוהר שפקדה את הקולינריה הישראלית. מי שמחפש מטבח יפני אמיתי, ימצא את עצמו חוזר שוב ושוב ליקימונו. אם בגלל ארוחת הטעימות המסחררת (לא פחות מ-11 מנות מוצלחות), או עסקית הצהריים המשתלמת במיוחד, שמאפשרת להתחמק בנוחות מהתמחור הגבוה למדיי של שעות הערב.

יקימונו. שדרות רוטשילד 19, תל אביב. 03-5175171. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דה באן/מערכת וואלה!, צילום מסך

דה באן, תל אביב

עוד לפני ששטף את הארץ הגל האסיאתי, בדמות מטבחים וייטנאמיים או דים סאם סיני, נפתחה דה באן בפאתי שוק הכרמל בתל אביב. מקום קטן וצנוע, שבו הסועדים יושבים בצפיפות מה סביב המטבח הפתוח, והטבחים לנגד עיניהם הם גם מי שמגישים להם את המנות ושואלים להתרשמותם. האוכל מדבר בעד עצמו - טעים, פשוט וכייפי. לחמניות מאודות ונימוחות במגוון שילובים (טופו לצמחונים, שפונדרה בבישול ארוך, ובייחוד לחמניית הפורק באלי הסודית למחצה, שלא כתובה בתפריט ושווה שתבקשו אותה במיוחד). יש גם סלטים אסיאתיים רעננים, מרקים מעניינים (לקסה, אודון או ראמן), והרבה סאקי לשטוף הכול.

דה באן. רחוב הלל הזקן 18, תל אביב. 03-6044725. לא כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפו תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

יפו תל אביב, תל אביב

עם מספר שפים לא קטן וטאבון אחד גדול במרכז המקום, פועלת כבר שנה המסעדה של חיים כהן, יפו-תל אביב. הרבה דברים נכתבו ונאמרו על המסעדה הזאת ועל השף-כוכב שלה. בשורה התחתונה, כהן עושה שם אוכל מצוין (התפריט משתנה לעתים קרובות) - בורקס הסרטנים המושחת שלו, טורטליני זנב שור בסלק וערמונים המעולה, או אפילו מנת קרפצ'ו אינטיאס, שנשמעת סטנדרטית ובנאלית לחלוטין, ותופסת אצלו סקאלת טעמים אחרת לגמרי. המחירים אמנם לא זולים כלל וכלל, אבל חומרי הגלם מצוינים והם זוכים לטיפול נלהב ומיומן, ששווה את ההשקעה.

יפו תל אביב. רחוב יגאל אלון 98, תל אביב. 03-6249249. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפה צ'אקרה, ירושלים

כבר שנים שמסעדת צ'אקרה בירושלים, של השף אילן גרוסי, נחשבת לאחת המסעדות הטובות והמובילות בעיר. השנה פתח גרוסי מעל המסעדה, ברחוב קינג ג'ורג' שבמרכז העיר, גם בית קפה חדש, שנע על אותו מישור מוצלח של המסעדה. התפריט מגוון, וניתן ליהנות בקפה צ'אקרה מארוחות בוקר גדולות או קטנות (אגז אנד בייקון, קרוק מאדאם, מאפים מיוחדים ועוד), צהריים של סלט קליל, תבשיל יומי או כריך מושקע, וערב של פסטה או פיצה מתנור האבן במקום. לא פשוט למצוא בירושלים מקומות שמספקים, 7 ימים בשבוע, תחושה עדכנית, עם אווירה קלילה, מחירים מתונים ואוכל טעים עם טאצ' של ניסיון ארוך טווח. קפה צ'אקרה הוא בהחלט מקום כזה.

קפה צ'אקרה. רחוב קינג ג'ורג' 41, ירושלים. 02-6252733 . לא כשר

סיקור מיוחד: המסעדות שחזרנו אליהן השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully