וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזיזה: מסעדה חדשה בכרם התימנים

בצהריים היא תתפקד כמסעדה עממית וזולה, עם תבשילים ביתיים. בערב ישתנה התפריט למתוחכם וגבוה. על הסירים מופקדים שני בוגרי המורשת הקולינרית של אייל שני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזיזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדה חדשה ומעניינת נפתחה בשכונת כרם התימנים בתל אביב. הבעלים: חברים שספגו את מורשתו של אייל שני - דן ארואץ ואביתר מלכה. ארואץ עבד תקופה ארוכה בקבוצת המסעדות של שני - מזנון ומסעדת צפון אברקסס. מלכה עבד אף הוא בצפון אברקסס, וגם בסלון, מסעדה נוספת של שני.

למקום החדש, המצוי מול ביסטרו הכובשים המוכר בשכונה, קוראים עזיזה, על שם אמו של השותף המרכזי - אשר אלזם. "אביתר ואני הכרנו בצפון אברקסס ונעשינו חברים טובים", מספר ארואץ, "לאחר שעזבנו את קבוצת המסעדות של שני, פתחנו יחד חברת קייטרינג, ואז התעוררה ההזדמנות לפתוח את המסעדה החדשה בכרם התימנים, והלכנו על זה".

עזיזה, שנפתחה על חורבות מסעדת מפגש רחל, ממשיכה את המסורת של מסעדות השכונה: היא תהיה סגורה בשבת, וכשרה (אך ללא תעודה). בצהריים יוגשו בה תבשילים ביתיים שונים, כמו עוף בחצילים (42 שקלים), קציצות בקר (30 שקלים), חומוס ופול (22 שקלים למנה גדולה), אוסובוקו (48 שקלים), סיניה (42 שקלים), ועוד. המנות יוגשו לצד תוספות במחיר אחיד של 12 שקלים, כמו פריקי (חיטה ירוקה), שעועית ירוקה, אורז, מנגולד, בורגול ועוד.

אודי ואיריס מלך ממפגש רחל, מכינים את האוכל בצהריים עם אסא שוורץ. "שמרנו בעזיזה על הצרכים והמוטיבים של השכונה", מסביר ארואץ, "לכן אנחנו סגורים בשבת, וגם לא מגישים מנות שמערבבות בשר וחלב או פירות ים. לא כאידיאולוגיה, אלא כי זה מה שמתאים לדעתנו לשכונה ולמה שקורה כאן. בצהריים נגיש בעזיזה ארוחות ביתיות, ונתפקד כמסעדה עממית וזולה עם תבשילים שונים, כמו כל צהריים בכרם - מנה גדולה ומשביעה במחיר נמוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזיזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בערב, לעומת זאת, התפריט יהיה מהודק וברמה גבוהה, ועליו יהיה אחראי מלכה. "זאת אמנם מסעדה אחת, אבל כאילו מדובר פה בשתי מסעדות שונות", אומר ארואץ, "בערב תהיה פה פאזה אחרת לגמרי: מנות יותר קטנות, עם ירידה מדוקדקת לפרטים וחומרי גלם מהשורה הראשונה".

בין המנות המופיעות בתפריט הערב: סלט שומר ותפוז (32 שקלים), ניוקי בחמאת מרווה (51 שקלים), פרחי כרובית עם סלקים צלויים ושמנת חמוצה (34 שקלים), ברוסקטה מטבוחה וסרדין (39 שקלים), סנדביץ' קורנדביף (56 שקלים), ראמפ סטייק גרמולטה (58 שקלים), וקינוחים כמואגסים מזוגגים בשמפניה ושוקולד ולרונה (32 שקלים).

תקופת ההרצה של המסעדה הקטנה, בת 40 המקומות, החלה לפני כשלושה שבועות, ובינתיים, החברים לא יודעים מתי היא תסתיים. "מבחינתנו, ההרצה תימשך לעד, כי אנחנו לומדים את עצמנו בכל רגע נתון", אומר ארואץ, "מלבד זאת, עם הזמן, נשלב במסעדה לא רק מוטיבים של שתייה וקולינריה, שקרובים אלינו מאוד, אלא מוטיבים נוספים שאנחנו אוהבים, כמו אמנות שתוצב במקום, וכן קטעי וידיאו ארט שיוצגו כאן".

עזיזה. מל"ן 4, כרם התימנים, תל אביב. 03-5057531 בצהריים מוגש תפריט אוכל כשר (ללא תעודה) ובערב לא כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 11:30- 17:00, 18:30-23:30. ו'- 11:00 עד שעה לפני כניסת השבת.

  • עוד באותו נושא:
  • עזיזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully